Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:25

Ach gut Ach gut

Hadden ze misschien toch die Quarters niet zo snel de deur weer uit moeten zetten (Hongarije is ook zo'n end). Die hadden 2 jaar geleden nog "geen aantoonbare meerwaarde" dus werd de proef in A'dam weer stopgezet. Erg jammer.


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:35

tamary schreef:
Nee, die waren te klein, de politie wilde paarden van minimaal 1.60m(Wegens overzicht in menigten en meer overwicht door de grootte) En dat waren deze dieren niet.


In de tijd dat ik bij het korps A'dam A'land werkte heb ik een iets uitgebreider verhaal gehoord Lachen Ze wisten al dat Quarters klein waren voordat ze met de proef begonnen, maar hadden gehoopt dat andere kwaliteiten zoals wendbaarheid, karakter e.d. toch een meerwaarde zouden opleveren. Helaas was dit niet zo.

@Sjuim: Zouden Groningers niet weer teveel tekort schieten in snelheid/wendbaarheid? Imposant zijn ze wel.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:51

Anna42 schreef:
Ik denk dat politie meer gebaat is met een goed werkbaar paard van rond de 1.65m dan met een onbruikbare en onwerkbare KWPNer van 1.70m Kwaliteit in de bouw en karakter laten zich nu eenmaal niet vangen in een meetlat. Daar komt ietsje meer bij kijken.


Dat klinkt idd logisch, maar de reden dat da politie paarden met veel maat wil hebben is puur vanwege het psychologische effect: een menigte moet uit elkaar gaan als ze een charge op zich af krijgen. Bovendien moeten de paarden door hun maat onbenaderbaar lijken, anders is de kans op verwonding van de paarden door voorbijkomende relschoppers te groot.


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:00

Craignethan schreef:
Ik heb sowieso al nooit gesnapt waarom ze geen Shires gebruiken Scheve mond


Denk je eens in wat er van het mooie gelandscapete Museumplein te A'dam overblijft na een charge van 20 Shires Tong uitsteken

Lijkt me wel heftig om te zien, however. Lachen

@Anna42: ze moeten dus ook groot zijn om een andere reden, hierboven tevens genoemd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, corinadrenth, estell__ en 63 bezoekers