springbloed combineren met dressuurlijnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
besita
Berichten: 6767
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:06

Ik ben het met je eens zannekin ,Ik vind dat je daarbij de markt die ze moet kopen kapot maakt . Zag een paar weken terug ergens een 4 jarige merrie te koop , de 2 eerste generaties dacht ik zo van wauw (lux x libero) Maar je raad nooit wat er verder kwam :Rubenstein !!!
Nou dan ga ik daar zelfs niet naar kijken , en heb een sterk vermoeden dat een echte dressuurliefhebber daar ook niet heen gaat .Dat paard elandt -denk ik- zowieso in de recreatie
nee ik vindt het absoluut geen goed idee om te mixen[/u]



besita
Berichten: 6767
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:19

annegti schreef:
Nu maak je zelf ook de fout om een paard op zijn afstamming te veroordelen libke. Eerst gaan kijken bij zo'n paard. Ik denk nl. dat ie je hard meevalt.

zolang het gaat om een jonge merrie is voor mij het papier even belangrijk als het paard zelf ,sorry dat is mijn mening .Ik fok er zelf graag een veulen uit voor ze de sport in gaan en als je die wil verkopen dan is een goed papier even belangrijk .Ik heb zelf eenpaar jaar terug een Quidam de revel xCapitol van 5 gekocht die nog niets had gedaan met een heel chique exterieur na het zadelmak maken en verder aanrijden was het een fijn paardeje maar niet meer dan dat ,ik heb haar toen geadverteerd en de telefoon stond rood gloeiend na 2 dagen was ze verkocht !!Iedereen reageerde gewoon op dat super papiertje
TRouwens kijk maar eens naar de startlijsten van internationale wedstrijden (en ik bedoel ook B en C concoursen en ook de kleine en medium tour hoor) 90 % van de paarden hebben een droomafstamming hoor , en ik ben toevallig nog geen Rubenstein tegengekomen.Er zal natuurlijk altijd wel hier en daar een uitzondering rondlopen daar niet van
Ik heb nu zelf een hengstveulen gefokt (richebourg -for pleasure -landadel -grannus ) heb er voor de lol eens een keuring meegedaan en haalde toch de finale maar hij kan dus echt niet draven ,gewoon heel gewoon en sprong ook altijd in galop aan ,maar hij heeft wel een galop en een evenwicht om van te dromen en dat is voor mij wel het belangrijste voor een springpaard .Ze hoeven het parcours niet in draf te spring!!kijk maar naar de franse paarden die fokken geen dressuurpaard maar ze kunnen wel springen.sorry maar voor mij geen dresssuurhengst op mijn springpaarden

besita
Berichten: 6767
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:37

Ze beweren hier toch altijd dat fokken niet vermeerderen is maar verbeteren dus van een springpaard nog beter laten springen (in alle opzichten dus ook karakter ed) en een dressuurpaard nog beter laten lopen dus waarom zou je op een springer een dressuurhengst zetten dan lever je toch in op het gebied van springen -of de moeder moet zoveel van haar kwaliteiten doorgeven!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers