springbloed combineren met dressuurlijnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:06

Mijn mening is dat het voor dressuurpaarden goed is om een springer in de lijn te hebben. Wij hebben het ook gedaan, de gok genomen om op een dressuurlijn een springer te zetten.

En werkelijk waar, het is een prachtig dressuurpaard geworden en het kan ook bijzonder goed springen. De hele lijn is spring/dressuur. Grootmoeder is springefokt, daarop is een dressuurhengst gekomen (paard is Z2 startgerechtigd) en daarop is dus weer een springhengst gekomen. Niet zozeer voor het springen, maar vooral van de bewegingen. IMO is het bewegen van deze hengst beter dan het springen.


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:01

libke schreef:
Nou dan ga ik daar zelfs niet naar kijken , en heb een sterk vermoeden dat een echte dressuurliefhebber daar ook niet heen gaat .Dat paard elandt -denk ik- zowieso in de recreatie
nee ik vindt het absoluut geen goed idee om te mixen


Maar hoeveel is er al niet gemixd? Hoeveel springers lopen al niet in de dressuur? Zag laatst een paard heel leuk springen in een barrage van een B parcour. Ze had gewonnen en moest snel weer naar de volgende ring. Ik natuurlijk even kijken wat ze zou rijden, en ja hoor het hoedje kwam op en ze was Z1 dressuur. Ze had voor de lol een uitstapje gemaakt naar het springen. Dat ging zo ontzettend goed..... Dus de vooroordelen moet je weg denken. Het moet klikken met een paard en de wil moet er zijn.

Wij hebben hier ook een paard staan met vreselijke afstamming, volgens velen van jullie, maar het paard heeft uitstraling, kan bewegen en kan een mooie sprong maken.... Tja en wat wil je dat een miezerig paardje dat wel -weet ik hoeveel- lijnen springbloed in zit of een leuk paard met goed karakter waar een dressuurhengst in zit (die overgins ook wel kan springen)?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lexa, Umeo en 7 bezoekers