over burggraaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

over burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 00:49

wie heeft er nog meer een afstammeling van burggraaf??
en wat vinden jullie van deze hengst?

mijn burggraafje is 2,5jaar en ga haar in de winter ongeveer beleren ongeveer.
zijn de afstammelingen van burggraaf gemakkelijk? ik wil graag zo veel mogelijk weten over de afstammelingen.. dus niet over de hengst zelf Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:58

Miss His heeft een mooie burggraaf. Over het algemeen vind ik ze vaak een beetje leo.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 01:01

bij ons op stal staat een kleinzoon van hem.
het is een heel lief paard , er word niet veel mee gedaan doordat hij een ongeluk heeft gehad.
Annick

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 01:17

annegti schreef:
Miss His heeft een mooie burggraaf.


Dank u! Haha!

Foto´s in mijn profiel Pling . Merrie heeft niet het makkelijkste, maar wel een eerlijk en werkwillig karakter. Lovers

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:44

Ik heb 2 burggraven, mijne zijn allebei super makkelijk, eerlijk, met allbei een super karakter, ik zou wel een stal vol burggraven willen...

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:13

ik heb een 5 jarige ruin van burggraaf. Vrij kijkerig maar gaat beter naarmate hij ouder wordt. Hij is ontzettend lief op stal alleen heeft consequente leiding nodig, ieder paard, maar hij vooral anders loopt hij echt gewoon over je heen letterijk en figuurlijk Haha!.
Verder is hij vrij heet met rijden en niet de makkelijkste maar wel een eerlijk paard.

Door gebrek aan digi jammer genoeg geen foto's

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:11

Heb 1 Burggraaf merrie, super lief , wel eigen mening, maar absoluut 100% betrouwbaar, en een ruin met opa Burggraaf, is eigenlijk precies hetzelfde.
De Burggraafjes die ik ken hebben wel allemaal hetzelfde hoofd, groot, maar niet lelijk, eerder statig.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:25

wij hadden een paar jaar geleden op stal ook een burggraaf staan, paard kon echt super springen, en is later ook naar amerika verkocht.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:34

ik heb a best wel van burgraafjes gekend en ook een naatal zadelmak gemaakt, zijn over t algemeen brave en makkelijke paarden in de omgang, zelf vind ik ze iets aan de lompe kant en er zijn er al zoveel van!maar zijn wel fijne leerpaarden!
in het verleden zijn er volges mij al veel topics/discussies over burggraaf hier op bokt geweest, misschien even in de zoekmachine kijken!!

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:05

Ik heb al heel wat nakomelingen van burgraaf gezien. Ze zijn eigenlijk allemaal heel lief en makkelijk in de omgang. ook hebben ze vaak een heel karaketristiek hoofd. Niet lomp maar ook niet chique een beetje er tussen in. En ze zijn vaak een beetje grof en lomp. maar vaak echte goedzakken.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:26

Denk dat het er ook aan ligt wat voor merrie de moeder is. Die van ons was een wat meer in het bloedstaande merrie, die juist wat beknopt was. Hierdoor is Skip mooi qua lengte en lomp is hij totaal niet.
Volgens mij kan dit ook nog veel schelen, de moeder heeft immers ook grote inbreng, wel meer dan de hengst.

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:14

ik ken ook een nakomeling..was een makkelijk paardje is nu 11 jaar en springt 1.40/1.50 internationaal..heeft zich niet zo heel makkelijk laten beleren was erg koppig en hij was ook een beetje grof en lomp om precies te zijn heel erg

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:26

mijn burgraaf is ook wel gemakkelijk maar nog wel heel erg veulen achtig. verder laat ze alles toe wat ik bij haar doe. foto's staan wel in mijn profiel van mijn paardje. maar nog een vraagje wanneer kan ik het beste met haar beginnen ( met berijden dan)?? en wisten jullie wel dat de nakomenlingen van burgraaf nu heel duur zijn.. wij hebben onze burgraaf laten taceren (of hoe je dat ook maar typt) nou raad maar eens?

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:49

Ben wel benieuwd naar die prijs dan?

Ik heb er 1 voor veel geld gekocht en 1 juist voor heel weinig...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:57

Ik ken 2 burggraven. Allebij vossen. en allebij ruin. Ze zijn beide groot en wat lomp gebouwd. Ze kunnen heel erg goed en fijn springen.En zijn werkwillig. de ene word wel een beetje erg heet als hij hindernissen ziet.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:25

Geen idee, en taxeren wil nog niet zeggen dat je het er ook werkelijk voor krijgt. Vaak als je hem niet wil verkopen worden er gouden bergen beloofd en zodra je hem wil verkopen dan kun je hem aan de straatstenen niet meer kwijt!

Maar vertel, ik ben wel benieuwd op welk bedrag hij is getaxeerd. En door wie of welke instantie is hij getaxeerd? Voor de verzekering oid?

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 15:53

ik weet zo niet door wie ze is getaxeerd maar een volle broer en zus van haar is in het buitenland verkocht en doen het daar heel goed. en haar moeder is ook voor veel geld verkocht.. maar wat denken jullie ongeveer??

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:01

ladyenpippi schreef:
mijn burgraaf is ook wel gemakkelijk maar nog wel heel erg veulen achtig. verder laat ze alles toe wat ik bij haar doe. foto's staan wel in mijn profiel van mijn paardje. maar nog een vraagje wanneer kan ik het beste met haar beginnen ( met berijden dan)?? en wisten jullie wel dat de nakomenlingen van burgraaf nu heel duur zijn.. wij hebben onze burgraaf laten taceren (of hoe je dat ook maar typt) nou raad maar eens?


Schat iets van 4000, -

Maar effe wat anders, longeren jullie een twee jarige al met zadel??

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:03

Afbeelding

Deze burggraaf merrie staat bij ons op stal, 6-jaar loopt Z2-dressuur en is drachtig van Contango.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:38

wij hebben pas geleden ons paardjuh een heel licht zadeltje op gehad. verder niks gebeurd (nog maar 1 keer gedaan) ze deed er niks op uit.. maar ze is ook al 2.5 jaar he

en 4000 is veelste weinig Haha!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:39

maar in de winter gaan we er echt mee beginnen. als het allemaal mee zit. want ik zit ook met school

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:51

In mijn Profiel staat een burggraaf x Nimmerdor x Gag (is trouwens ook mijn avatar)
Deze was een echt heethoofd en was erg voorzichtig in het springen

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:03

Leuk paardje, maar nog vrij jong en moet zich nog duidelijk ontwikkelen. Beetje een onderhals lijkt het en weinig kap. Verder waren de foto's niet echt duidelijk om er wat zinnigs over te zeggen en het verder papier erachter weet ik ook niet. Dus dan is het heel moeilijk schatten.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:12

ladyenpippi schreef:
wij hebben pas geleden ons paardjuh een heel licht zadeltje op gehad. verder niks gebeurd (nog maar 1 keer gedaan) ze deed er niks op uit.. maar ze is ook al 2.5 jaar he

en 4000 is veelste weinig Haha!


Zie maar eens dat je het er voor krijgt!!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:55

Samsam schreef:
Zie maar eens dat je het er voor krijgt!!

hoe bedoel je??