ManhattanxZeoliet met foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

ManhattanxZeoliet met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 18:15

Ik heb mijn New Forester pas geleden verkocht en ben nou rustig opzoek naar een leuk rijpaardje, om lekker dressuurmatig mee aan de gang te gaan. En in de toekomst wedstrijden mee te gaan rijden. Daarom wil ik wel en paardje met wat talent. Nou ben ik er eentje tegengekomen, dit is een KWPN merrie, 3,5 jaar oud met een stokmaat van ongeveer 1.65m. Mooi slank type, met als afstammeling: v. Manhattan en vm. is Zeoliet. Vrij bekend, dit is wel meer springgefokt, maar ik geloof dat Zeoliet ook wel een dressuurtype doorfokt. Nou ben ik benieuwd wat jullie van dit paardje vinden. Ik ga er binnenkort heen om erop te rijden. Ze is net zadelmak en kent de basisgangen. Ik hoop dat jullie me wat over het paard/afstammeling kunnen vertellen. Alvast bedankt.

Hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 19:09

Owh leuk dat je er punten van jullie merrie, in dit dier terug ziet. Ja zo qua bouw vind ik het ook een mooi type, erg chique en mooi klein koppie. Verder hebben we haar in de bak los zien lopen, liet een mooie draf zien, treed goed onder en een mooi voorbeen. Ik ben benieuwd hoe ze onder het zadel is, ga van de week een keer op haar rijden. Maar dat laat ik nog weten!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 19:25

Ja bedankt voor al jullie leuke reacties Lachen

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 07:31

Ja, het is nog even afwachten. Ik hoor vandaag wanneer ik erop kan rijden. En als ze dan echt goed aanvoelt en het klikt lekker tussen ons, dan laat ik haar waarschijnlijk keuren en komt ze deze kant op. Ben toch wel heel benieuwd nou.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:21

Het is moeilijk zo in een paar keer kijken het paard te beoordelen op karakter. Het is altijd afwachten, de een vind dit een fijn karakter en de ander kan daar weer beter mee omgaan. Ik ga er deze week nog een keertje op rijden en kijk dan hoe ze op bepaalde dingen reageerd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie wat van Manhattan weten? Daar hoor ik nog weinig over, want dit is haar papa.


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:46

Tja, moeilijk vind ik als het beest echt gevaarlijk doet. Dus je er geregeld afgooit etc. Maargoed dat is ook een questie van hoe ik mij tegen het paard op stel. Dus dat is altijd afwachten, heb wel redelijk wat ervaring. Dus gaan het gewoon proberen.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 10:54

Mooi paard heb je Amanda!! Wel een beetje zo'n type als dat paard waar ik interesse in heb. Ze zijn vrij chique en slank gebouwd. Tja en er word zoveel over die hengsten gezegd, die heeft een moeilijk karakter, die heeft slechte benen etc. Er is altijd wel wat, ik ga het gewoon nog even bekijken en dan zien we vanzelf hoe het gaat. Maar bedankt nog voor je link.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 10:58

Ik houd je op de hoogte!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 19:31

Ik ga morgen om half 6 op het paardje rijden, ben erg benieuwd. Ik zal nog even vertellen hoe het gegaan is!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:12

Owh volgens mij kan ik vanavond niet gaan proefrijden, want het is hier echt aan het stortregenen en omdat ze alleen een buitenbak hebben... hmm jammer. Nouja dan bel ik wel of ik morgen/van het weekend kan komen rijden. Volgens mij kan ik haar wel op proef krijgen, zal het eens vragen. Ben wel heel benieuwd, jammer van het weer... het gaat hier echt dondershard, met dikke onweer, bah!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 08:23

Ik ben gisteravond wezen rijden, en opzich toonde ze zich heel mooi onder het zadel, het was echt een bloedpaardje. Maar jammer genoeg was ze voor mij nog te groen. Het is voor mij het eerste 'paard' wat ik aanschaf, heb altijd op pony's gereden, dus wil ik niet zo'n heel groen paard. Verder was ze nog erg angstig met opstijgen en was nog nauwelijks stuurbaar, maargoed dat is niet gek voor een paard wat net onder het zadel is. Ze was nou al 1.66m, maar net 3,5 jaar, dus ze zou nog uit kunnen groeien tot zo ongeveer 1.68m-1.70m en dat vind ik te groot. Ik zoek een paardje van rond de 1.60m. Dus ik ga gewoon weer rustig verder zoeken Knipoog Maar vond het wel jammer, als ze 6 cm kleiner was geweest, had ik het denk ik wel gedaan.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 11:11

Bedankt! Ja ik ga zeker verder zoeken, dus als iemand nog een leuk kwpn/nrps rijpaardje heeft staan stuur mij een pb Knipoog !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers