Ik word ongeduldig (merrie schiet niet echt op!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 08:00

Wij hebben ook eentje gehad die 12 maanden haar veulen droeg.Is wel heel lang waken hoor Huilen Maar ja hoort allemaal bij de blijde gebeurtenis he. Onze paarden dragen meestal de tijd over. Dag of 5-6.Je moet je geen zorgen maken.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 08:09

Als er een kuiltje in blijft staan dan noemen wij dat ZUCHT IN HET UIER oftewel oedeem. Meestal lopen ze dit er overdag weer af.Het uier moet er inderdaad glanzend uit zien. En hoe lijkt het met de kling, zwelt die ook al op en ligt daar ook een glanzende kleuur op.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 08:46

Batje als het uier strak en gespannen blijft staan en de tepels ook rond en bol dan kun je van een vol uier spreken. Maar hier kun je ook niet vanuit gaan. Ik heb meerdere veulens gevangen waarvan de moeder nog geen melk had. Dat kwam direct zodra het veulen er was.Ook heb ik ze gehad die pas na 3 dagen kegelen een veulen krijgen. De oude Saasfee stond altijd 3 dagen te kegelen waarvan de eerste dagen een doorzichtige vloeistof en de laatste uren pas de melk.Het is gewoon zo, zijn ze uitgeteld dan moet je gewoon allert zijn.Sommige paarden gaan heel vaak sterk zweten voor die tijd en krabben de hele box overhoop. Ik heb ze ook gehad die ze er zo uitgooien. Jaja paarden kunnen het raar versieren. Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:00

Die boer heeft het goed bekeken Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 09:22

Mag ik een gokje wagen? Ik denk dat dit weekend het veulen er is. Je zegt dat er hars aan de tepels zit dat is voor mij het moment dat ik echt waken ga. Maar Pril je moet niet teveel aan het uier zitten. Kijken is voldoende. Ik kom er nooit aan.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers