Wat vinden jullie van een Iglesias x Sultan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Wat vinden jullie van een Iglesias x Sultan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 12:45

Hoi, een vriendin van mij is bezig met een paard te kopen. Ze wil graag een leuk sportpaardje in een betaalbare prijsklasse. We zijn bij een handelaar wezen kijken, die we goed kennen. Het is een aardige man met leuke paarden. Nou heeft mijn vriendin op een paardje van hem gereden, die ze heel leuk vind. Ik vind het zelf ook een leuk paard. Toen hij hem uit de stal haalde was het niet veel bijzonders. Vrij ielig en onbespierd, ze is dan ook nog maar 3,5 jaar, maar heeft gewoon heel weinig body. Nou heeft ze als vader Iglesias (v. Rubinstein) en de vader van de moeder is Sultan (geloof v. Marinier?). Ik heb er niet zoveel verstand van, maar was benieuwd wat jullie hierover kunnen zeggen? Over de combinatie en wat jullie verwachten van een nakomeling van IglesiasxSultan. Ze is er nog mee bezig, maar waarschijnlijk koopt ze het dier. Alvast bedankt voor alle info!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 15:41

Weet niemand iets over deze afstammeling? Ik was zo benieuwd, omdat het paard zich onder het zadel zo mooi liet zien. Maar zo op het oog niet veel voorstelde.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:56

Iglesias heeft op zich een leuke afstamming, maar ik ben niet direct kapot van z'n nakomelingen. Vaak toch iets slap van achter. Iglesias staat bij Lauw van Vliet http://www.horses.nl/lauwvanvliet/2003/iglesias.htm. Iglesias lijkt qua afstamming erg op Rohdiamant en Royal Diamond, deze hebben zelf toch wel wat meer gepresteerd. Sultan zie ik wel graag in de afstamming van een paard.

Ik denk dat ik een redelijk braaf paard zou verwachten, misschien donker bruin en die misschien wat tijd nodig heeft om sterk te worden.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:13

Het klinkt zwart... Tong uitsteken Knipoog Cool

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:58

ART_UMA: Je hebt gelijk, de merrie waar we naar gekeken hebben is volgens mijn mening ook vrij slap van achter. Dit zag je al toen ze losgelaten werd in de bak, ze heeft ook een hele onbespierde achterhand. Verder denk ik wel dat het een heel braaf paard is, mijn vriendin heeft er even op gereden en dit deed ze heel braaf en liep erg netjes voor een paard dat net 3 weken onder het zadel is.
Suzanne F.: Het klopt, de merrie is zwart Knipoog en heeft een beetje wit op het hoofd, verder geen aftekeningen. Verder had ik mijn twijfels bij de vraagprijs. Het lijkt een erg leuk dier, ja heel onbespierd en slap in de achterhand. Maar hij vraagt er maar 2300 euro voor en opzich is de afstammeling redelijk bekend en is het gewoon onder het zadel een erg mooi paard om te zien. Wat vinden jullie?

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:42

Nou hier is de vriendin waar het over gaat,

Wat foto´s



Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Samm op 05-08-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:43

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:08

Ik heb een Iglesias X Afrikaner merrie gereden. Had een super karakter!
Iglesias zelf is ook niet echt een fors breed paard dacht ik. Verder heb ik weinig met KWPNers, dus verder kan ik je niet helpen.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 10:58


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:32

Sultans zijn wat laatbloeiers. Ik kan het weten want ik een kleindochter van hem en die is pas paard geworden tussen haar 3de en 4de jaar. Zijn wel goede sportpaarden. Ziet er echt niet slecht uit hoor dit paard als zij het leuk vind en ze is goedgekeurd koop haar dan maar. Niet alle Iglesiassen zullen slecht zijn hoor. Die spieren zullen sterker worden naarmate ze meer gereden wordt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:34

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een verschrikkelijk papier... ik krijg gelijk doembeelden in mijn hoofd van de beperkingen van Iglesias gecombineerd met de luiheid van Sultan... Misselijk

[edit] dank je Aimee! Knipoog [/edit]
Laatst bijgewerkt door Missouri op 06-08-04 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:53

Misselijk

Hij doet het weer hoor Miss... Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:09

Missouri schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een verschrikkelijk papier... ik krijg gelijk doembeelden in mijn hoofd van de beperkingen van Iglesias gecombineerd met de luiheid van Sultan... Misselijk

[edit] dank je Aimee! Knipoog [/edit]


Sultans lui? Verward Dat is niet mijn ervaring en ook stal Hexagon gebruikt heel veel Sultan bloed. Denk niet dat die mensen luiheid in hun paarden willen fokken.

Waarom denk jij dat? Z dressuur moet dit paard toch wel kunnen lopen denk ik.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:13

Petra, dan heb jij echt veel geluk gehad denk ik.

Als ik in het woordenboek LUI opzoek staat er een foto van Sultan bij!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:39

Nou, als ik die fotos zo zie.. hoeveel drugs heeft dat paard gehad vlak voordat jullie kwamen Nagelbijten / Gniffelen
Dat is geen pittig paard, wat laat de merrie haar hoofd hangen...

Bloed is prima, en de prijs is zelfs bijzonder laag te noemen voor een 3 jarige beleerde zwarte merrie met een dergelijk papier. Beetje verdacht misschien...
Maar je kan ook gewoon mazzel hebben, wel even laten keuren

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:17

prijs is inderdaad laag voor zulk papier maarja niet iedereen vraagt tonnen voor een jong paard.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:20

Prijs past ook bij een dier waar wat aan mankeert
Dus vandaar, wel even opletten; zwarte dressuurgefokte merries van 3,5 jaar HOREN gewoon een hogere vraagprijs te hebben...
Maar hoop van harte voor de topicstartster dat ze mazzel heeft!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:53

ik ook. zullen we helpen duimen voor haar?

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 15:53

Ja ik ga ook voor haar duimen, ze laat haar eerst keuren, dus wees niet bang, ze koopt niet zomaar wat. En ik vind het ook raar hoor, zo'n lage prijs voor een zwarte merrie met dat papier. Het is dus even afwachten wat er uit de keuring komt. Het paardje had al een tijd gelopen toen Sam erop zat, dus daardoor liet ze het hoofd wat zakken. Ze was zeker niet lui, goed aan het been en lekker nagevelijk, niet zwaar op de hand. Hij deed netjes de drie basisgangen en het zag er gewoon goed uit. Ik vond het alleen niet echt wat bijzonders toen ze uit der stal kwam.. gewoon onbespierd en slap, maar onder het zadel viel het zwaar mee. Maargoed het is dus even afwachten. Maar we houden jullie op de hoogte!

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:53

haha ja duimen jullie maar ja Schijnheilig en ik wil even zeggen dat deze merrie absoluut niet lui is toen ik er op ging had ze zeker al 3 kwartier gereden, dit kwam omdat wij wat te laat waren, maar even je been aanleggen en ze schiet vooruit Lachen En dat ze der hoofd liet zakken is omdat ze dus al een tijd gelopen had en een paardje wat 3 weken onder het zadel is heeft die conditie nog niet. Nou maar afwachten of ze goed gekeurd word, de prijs is idd niet veel maar zoals iemand al zei niet iedereen vraagt veel voor zijn paarden, En de man waarvan ze dan is weet wel wat hij koopt. Maar het blijft even afwachten..jullie horen het nog wel Knipoog

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:08

Dees schreef:
Prijs past ook bij een dier waar wat aan mankeert
Dus vandaar, wel even opletten; zwarte dressuurgefokte merries van 3,5 jaar HOREN gewoon een hogere vraagprijs te hebben...
Maar hoop van harte voor de topicstartster dat ze mazzel heeft!



Er is een vergissing met de prijs het is geen 2300 maar 2750 euro. Helaas voor mij haha Haha! maar wel logisch we vonden het al wel erg laag.
Deze week word ze gekeurd Lachen

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:49

Is nog steeds een heel lage prijs vind ik. Hoop voor jouw dat ze goedgekeurd wordt.

missboy

Berichten: 162
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achterhoek :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:45

die van mijn zus is ook een sultan!!!!
kijk maar in mijn profile voor fotos van haar!!(de zwarte!! Haha!)

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:12

De sultands die ik ken zijn juist hele fijne werkwillige paarden. maar weet niet of dat altijd zo is

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 22:12

De merrie waarover het topic gaat word morgen om 16.00 uur gekeurd. We zijn beiden erg benieuwd wat eruit zal komen. Als ze 100 procent goed is, koopt Samm haar en heeft ze een leuk paard voor weinig geld. Wat natuurlijk altijd nog een beetje afwachten is, maargoed je hebt een goedgekeurd paard.