Karakter van Apollonios x Amor x Luckyboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Karakter van Apollonios x Amor x Luckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 11:19

Hoe staan de afstammelingen van Apollonios bekend qua karakter?
Ik ga vandaag kijken bij een Apollonios x Amor x Luckyboy. Lijkt me niet zulk makkelijk bloed, maar het paard schijnt toch erg braaf te zijn.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:23

Twee keer volbloed en 1 keer een Holsteiner. Ben heel benieuwd naar het karakter. Zie ook nog het mooie bloed van Lucky Boy in de derde generatie.Lucky Boy was van Compromise de volbloed van de Hr.van Driel.Beste volbloed overigens heb hem van dichtbij gekend.Compromise had ook een best karakter. Is het een merrie?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 13:42

Nee, mooi fokbloed, maar het is een ruin. Wel een erg mooie overigens.

De eigenaar zegt dat hij erg braaf is en werkwillig. Hij wil af en toe wel eens bokken wanneer je m net aan het werk zet, maar pikt verder alles goed op. Zij had hiervoor een erg schrikkerig paard en vindt deze niet schrikkerig, maar ja dat is natuurlijk waar je het mee vergelijkt.
Bolivia was namelijk helemaal niet schrikkerig (behalve op buitenritten in draf) dus misschien vind ik m wel onrustig.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:39

Ik heb 1 Appolonios ruin gekend, een schat van een paard en goudeerlijk. Amor staat bekend om het leveren van super sportpaarden die wel een goede ruiter nodig hebben die sterk in zijn schoenen staat.

Van Lucky Boy heb ik gehoord dat zijn nakomelingen zulk apart glad haar hebben dat er bijna geen zadel normaal op blijft liggen. Of dit klopt weet ik niet, hang me er niet aan op... Lucky Boy geeft wel heel goede sportpaarden.

Ruintjes zijn over het algemeen wat makkelijker te rijden en ook vaak wat makkelijker in de aanleuning, dan merries. Uiteraard heb je ook heel erg veel uitzonderingen op allerlei regels.... Haha! Voor hetzelfde geldt kom je een draak van een appolonios tegen en een schat van een amor...! Haha!

Gewoon het paard in kwestie bekijken proberen, het liefst meerdere keren onder verschillende omstandigheden (buitenrijden, rijden in buiten- en binnenbak, rijden wanneer het flink waait, rijden wanneer het regent... zegt heel veel over wat je met het paard te wachten staat).

Spannend joh, ik volg je activiteiten op de voet!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 14:43

Het paard staat ergens waar alleen een buitenbak is en daar ben ik wel blij mee. Issie in ieder geval niet bang voor een spatje regen en een windvlaag.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:07

Hahaha manon, je hebt Or toch een keer ontmoet?
Van moederskant is hij Candyboy (Lucky boy xx) x Akteur (Amor).

Ontzettend lief en makkelijk dier Lachen
Laatst bijgewerkt door orri op 07-03-02 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 16:53

Over het bloed van Amor hoor je vaak de verschrikkelijkste verhalen. Daar moet je niet te veel aan hechten, want ik heb een paard en dat is dus ook een Apollonios x Amor en daar zit geen spat kwaad in...
(ik heb al met je ge-PB-d, maar dit is ook voor de andere lezers) Verder is mijn Imker erg vies van water, door plassen lopen is een hel voor hem. Hij doet het wel maar het liefst springt hij er voorzichtig overheen. Wind vind hij niet leuk in zijn oren, waait het hard, wil hij het liefst tegen de wind in gaan staan. In de zomer heeft hij echt een heel dun vachtje, zoals zoveel Volbloeden, maar in de winter is hij net een teddybeer. Ik heb de foto inmiddels op de marktplaats zien staan en ik vind dat de heren er qua bouw een heel eind hetzelfde uitzien. Mooi dus....
Imker is erg koelbloedig en gaat vrachtwagens, tractoren en gillende kindertjes niet uit de weg en is errug gesteld op honden (lekker snuffen en spelen). Hij heeft alleen een beetje last van voernijd, maar dat is geen karakterkwestie, maar een pure aanwenning.
Persoonlijk vind ik het heel fijn bloed. Voordat ik Imker had, had ik een Elmshorn x Zichem en die spoorde niet helemaal. Ik ben dus allang blij dat ik Imker gevonden heb.
(weet je trouwens wie hem gefokt heeft?)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:07

Eej!

ik heb een farrington x joost x amor

Je moet je idd niet teveel aan trekken van negatieve verhalen! het is per paard verschillend. Die van mij is wel een ontzettende bloedkikker. Maar ze zeggen ook dat amors bijten en trappen naar mensen. Nou die van mij weet niet eens wat het is! Duz dat zegt ook niet alles! Gewoon kijken hoe het paardje zich gedraagt en zijn paps en mams ff vergeten!

Kuss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:13

Ik vind dat een mooie afstamming hoor. Maar ga gewoon eens kijken of het klikt. Ik heb 2 Appolonius nakomelingen gekend en echt goudeerlijke paarden. Paard 1 liep af en toe een jacht paard 2 was fokmerrie en liep als 4 jarige super braaf met beginners op haar rug weg.