Wie heef een afst. van Apollonius/Farn en Remondo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:06

Afbeelding
Onze Appolonios (x Vanitas) merrie. We hebben haar 4 jaar gehad, in '98 verkocht. Was een heel erg lief paard. Tenminste dat vond ik. Een beetje een dromerig dier, dat kun je wel goed zien op deze foto. Heel erg veel kan ik me niet meer van haar herinneren. Ze is verkocht als fokmerrie omdat ze een peesprobleem had en daardoor niet meer geschikt was voor sport of recreatie (3x een peesklap gehad). Zolang ze niets deed had ze er ook geen last van.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:32

Destijds had ik nog 0,0 verstand van paarden. Ik weet dat ze flink stijf was, maar toch had ze vóór wij haar kregen M gelopen, daarna een veulen en bij ons in no-time een peesklap. Nog een jaar mee gemodderd. Zodra er gegaloppeerd werd was het over. Heel jammer, want we waren allemaal best gek op haar. Was overigens wel een typische merrie.
Qua bouw zag je duidelijk dat ze een halfbloedje was. Ik zal eens kijken of ik een standfoto van haar kan scannen. Ik weet wel zeker dat we geen actiefotos van haar hebben (beetje stappen aan een lang teugeltje Knipoog )

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:52

Dat is al de tweede voskleurige Ap die ik zie, terwijl onze merrie toch echt heel erg bruin was (en ik altijd dacht dat Appolloniossen bruin waren, ja, ik wist niet beter Haha! ). Ziet er ook behoorlijk anders uit dan onze merrie, hoewel de achterhand er wel op lijkt. Onze merrie was een stuk minder bespierd. Die andere vos had wel een heel erg lijkend hoofd.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hindo2, MallyBelly en 101 bezoekers