Zeoliet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lindaB
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-03-04

Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 15:41

Wie van jullie heeft een paard met Zeoliet als vader?
Wat vinden jullie ervan, zowel positieve als negatieve kanten. Ik hoorde dat die vaak gruwelijk schrikachtig zijn (net als jazz afstammelingen) en zeer moeilijk te rijden. Scheve mond

Romy13

Berichten: 17
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:18

FF een geintje: Zeoliet geeft het niet

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:25

Ik heb een merrie van Zeoliet,kijk in mijn profiel Haha! en echt een bloedmooi dier!! ik heb haar nu 2 jaar en geloofde het verhaal wat over zeoliet ging ook wel...(moeilijk karakter,schrikkerig etc..) maar aangezien ik nu eindelijk een super geweldige instructeur heb gevonden na 2 jaar zoeken gaat ze als een speer! eigeljik zijn we nu samen dikke vriendjes! en kan ik alles met haar wat ik wil,echt een topknol! met bewegingen om van te kwijlen!!!! zullen maar gewoon zeggen dat Zeoliet karakter geeft Haha! en als je daar mee om kunt gaan heb je een wereld paard!

cathy
Berichten: 157
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:04

helemaal eens - als je ermee om kunt gaan heb je een wereld paard. ik heb ook een zeoliet merrie - in de omgang zeer mak, maar wel op bepaalde momenten dominant

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:30

zeoliet geeft verdriet>> dat krijg ik altijd te horen, ik weet alleen niet waarom precies!!Ik ken er een, en die vind ik wel braaf.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:33

op zich wel goede paarden,
ik heb nog maar weinig echt leuke gezien
de meeste zijn wat lomp of ouderwets gebouwt
en bijna allemaal hebben ze een stugge mond
schrikachtig heb ik nog niet meegemaakt bij ze
zijn juist robuuste paarden meestal
jazzen zijn wel schijterds idd

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:05

Die zeoliet die ik ken, lijkt idd wel op jouw beeld van een zeoliet nakomeling, crossmonster! Hij is lomp gebouwd, stug in zijn mond en een echt ouderwets paardje, ik vind er helemaal niks aan!! Maar dat geldt natuurlijk alleen voor deze ruin, verder ken ik er geen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:01

Ik rijd momenteel 2 Zeoliets en ze voldoen beide totaal niet aan bovenstaande 2 beschrijvingen. Eentje loop op Z2-niveau, erg lief paard, mooi gebouwd (groot en aardig wat massa, maar zeker niet lomp of ouderwets gebouwd), maar niet zo heel makkelijk te rijden, vrij dominant, kan wel geweldig lopen. De andere loopt op L niveau, wat minder massa dan bovenstaand paard maar een knap paard om te zien, wat kijkerig en snel afgeleid, makkelijker te rijden.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:12

Afbeelding
ZIEHIER MIJN ZEOLIET....super lopen,super bouw Haha!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:25

Ik heb 2 Zeolieten. Een hengst en een ruin. De ruin is echt een heel dominant paard, wat volgens mij bij veel Zeolieten zo is. Terwijl de hengst dat totaal niet is. De ruin is ook schrikachtig in het bos, echt een held op sokken. Ik denk dat iedere hengst wel mindere en hele goede nakomelingen heeft

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:04

heey....ik was 2 jaar geleden in het indoor friesland(FEC) geweest waar ik de zeoliet paarden op hoog nieuwe mee draaide *LOL* maar toe kwamen de paarden meoliet en reoliet in de baan en die schrokken allebij van het zelfde scheefhangende bloemetje..!?!!!?? Verward wat ik toch heel vaag vond de andere paarden reden er zo bij langs of het nauw aan het rijden lag of aan de vader dat weet ik niet..

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:51

Ik ken ook een zeoliet. Inderdaad heel schrikachtig. Als je hem uit stal wilt halen en hij schrikt, dan krijg je hem niet meer te pakken.
Hij is inderdaad heel stug in de mond. Dat paard staat op het werk. Ga wel eens met hem het bos in maar dan moeten we de slof er wel aan doen. Onder de eigenaar is hij super. springt in het Z en komt altijd met prijzen thuis.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:08

Prachtig paard.... Ankie!!! OK dan!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:14

Wij hebben een achterkleindochter van Zeoliet (Jacardo x Elacaro x Zeoliet) Heel mooi paard om te zien, maar wel wat schrikachtig en dominant....wanneer je alles met haar rustig opbouwd is er niets aan de hand. maar ze is wel een paard wat je rustig moet laten wennen aan alles, wanneer ze je vertrouwen heeft gaat ze wel voor de volle 100% !!
Verder heeft ze wel een lief karakter, absoluut! Lovers


Lady La Luna:
Afbeelding

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:18

Ik heb een zeoliet merrie gehad. ze had een wisselend karakter. de ene keer was ze superlief, en de andere keer echt heel vervelend. niet stil willen staan, hangen op de poetsplaats. Ook met rijden was het elke keer ene verrassing hoe ze was. ze was best flegmatiek. maar ze kon ook weer heel schrikkerig zijn. en in een keer ergens voor weg rennen. appart karakter. ik heb haar uiteindelijk moeten verkopen omdat ze een botcyste had en dus kreupel leip als ze moest werken. nu heeft ze een mooi leven als fokmerrie in drenthe.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:35

Ik heb een Iroko x Zeoliet. Mooi gebouwd paard, absoluut niet lomp. En een super karakter! Zelfs kleine kinderen kunnen er op rijden. Hij is ook heel makkelijk te rijden en absoluut niet stug in de mond. Op buitenrit lopen we gewoon met een lange teugel langs de weg, hij is dus ook niet bepaald schrikachtig. Ik heb hem nou sinds 1 februari en hij gaat nou al voor mij door het vuur. Alleen in de kudde is hij ietsje dominant, als nieuweling was hij gelijk de baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:35

De pennybitch had ook een Zeoliet, misschien kun je die even tippen op dit topic. Lachen

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:41

Wij hebben ook een merrie van zeoliet. Ik en vele andere vinden het een bloedmooi dier het is een mooi fijn damenspaardje.Ik moet zeggen ik heb er wel mee moeten leren omgaan want ze kan na 2 jaar bijvoorbeeld nog een bakdeur eng vinden. Verder heeft ze onwijs goeden gangen die wij helaas er nog niet uitkunnen rijden maar onze instructeur weer wel. Verder is het een onwijs mak en braaf dier je kan er bij wijze van onderdoor kruipen. Bosritten geen probleem de dierenarts en hoefsmid vinden het ook een onwijs fijn dier.
Op wedstrijden kan ze ind veel dingen eng vinden maar dat is dan gewoon een kwestie van bezig houden.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:57

Stephany schreef:
Wij hebben een achterkleindochter van Zeoliet (Jacardo x Elacaro x Zeoliet)

Jacardo heeft als vader Elcaro en die heeft weer als vader Zeoliet.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:10

Citaat:
Jacardo heeft als vader Elcaro en die heeft weer als vader Zeoliet.

Ik vond het al zo'n rare combi ...(super-inteelt Haha! )

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:18

Dandy schreef:
Ik vond het al zo'n rare combi ...(super-inteelt Haha! )


Haha! Nee, geen superinteelt hoor! Dat is van vaderszijde.
Van moederszijde is ze een Duc de Normandie x Monceaux x Italiaan...dus je ziet absoluut geen inteelt Knipoog

lindaB
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 17:32

oke bedankt voor al de reacties Knipoog

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:03

ik had een zeoliet maar die moest helaas afgemaakt worden. hij was ook heel dominant maar echt een knuffel op stal!! met rijden meestal lief maar kon ook heel goed bokken!!!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:31

Zeoliet is voor de huidige kwpn maatstaven inderdaad wat ouderwets. Maar ik ben DOL op ze vind het over het algemeen mooie paarden met body! Prettig in de omgang. Goed te rijden. Paarden met eigenwaarde waardoor ze soms wat moeilijker overkomen maar als je ze hebt dan gaan ze voor je! 200%!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:33

Ik heb een Zeoliet, Natal fotos in mijn profiel