afstamming en stamboekpapier vragen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

afstamming en stamboekpapier vragen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 01:15

Ik wou graag wat meer weten over mijn paardje, nouja vooral haar afstamming.
Zij (merrie dus) heet Kristalroos volgens de papieren en is geboren op 12-03-1992.

Haar moeder is Dianaroos (geb 05-03-1985), mm Nobelroos, mmm Edelroos en mmmm Alpenroos.
Ze hebben dus allemaal "roos" op het eind, heeft dit wat te betekenen?
Is dit een lijn?
Ik neem aan dat alle merries van hier dus "Roos" achter de naam krijgen vastgeplakt, maar hoe zit het dan met de hengsten?
Onder de naam op het stamboekpapier staat bij al deze dames wel wat onder, zoals Keur, Keur pref, Kroon pref en Pref.
Ze heeft zelf geen predikaat, althans niet ingevuld op het papier.

Haar vader is Ursus (geb 23-04-1978), vv Pot D'or, vm Tagais S.F.
vvv Buisson D'or XX, vvm Appo XX, vvvv Coastal Traffic XX, vvvm Rose O'Lynn XX, vvmv Apple Pie XX, vvmm Opatius XX.
vmv Nostradumus/Fulminant, vmm Nadine, vmvv Gagne Si Peu, vmvm Capucine, vmmv Ibrahim S.F. , vmmm Divette.

Haar moeder is dus Dianaroos , mv Nurzeus (Zeus???), mm Nobelroos.
mvv Arlequin Ang, Ar. X, mvm Urielle S.F., mvvv Massondo X, mvvm Nuit Bleue X, mvmv Matador X, mvmm Eveline.
mmv Pericles XX, mmm Edelroos, mmvv Relic XX , mmvm Queen Of Peru XX, mmmv Romeo, mmmm Alpenroos.


Ok, dat was dus de afstamming (pff om dat in te typen om gek van te worden, kwam steeds in de war, vooral op het laatst vvvm of juist weer vvmv ed, hihi), nu nog wat vraagjes over wat dingen die op het papier staan.
Jullie hebben bovenaan al kunnen lezen wat voor predikaten mmmm's heeft (Keur, Keur pref, Kroon pref en Pref), Pericles XX (de mmv dus) heeft Pref net als Romeo (mmmv dus).
Wat houdt dat allemaal in?

XX houdt toch in dat het Volbloed Arabier is?
Dan zou de vader Ursus dus Arabier voor 50 % moeten zijn, aangezien aan vader vaders kant en verder alles XX erachter heeft.
En Chriss (Kristalroos, mn merrie dus), voor minstens 25 % Arabier zijn?
Aangezien die dus uit een vader komt die aan vaderskant allemaal XX er achter hebben staan, en aan moeders kant ook een paar naampjes staan met XX of X er achter hebben staan.
Ik snap wel dat die XX en X aan moeders kant niet veel in de procenten zullen schelen aangezien dat al wat verder weg is, maar het zal wel heel iets zijn???

Wat houdt X dan in?
Bij mijn logische denken zou het voor 50 % arabier zijn, maar aangezien dat ook niet achter Ursus staat, terwijl alles achter vaders vaders kant er wel XX achter heeft staan?

En S.F.?
En achter sommige cijfercombinaties (3, 4, 5 en 5 met een punt achter het 2e cijfer, cijfer-combinaties)staan ook letters zoals: STB, VRH, VRM, BB, en SGRT. Wat houdt dat in?
En bij eentje staat dus Ang.Ar X achter de naam (Arlequin, mvv).
Dat zou dus Anglo Arabier X zijn, wat houdt dat in?


Wat mij ook opviel, was dat sommige dingen die op het papier staan, niet in het Paardenpaspoort staat en andersom en ook anders.
Bijv. er staat meer informatie op het papier over de fokker en er staat een ander nummer voor, op het papier staat een van de vorige eigenaars nog als eigenaars volgens mij (aan de voorkant van het papier), terwijl in het paspoort ik al als eigenaar aangeduid wordt (ik heb het ook aangevraagd en het chippen is ook bij mij gebeurd, maar bij het KWPN zelf heb ik het nog niet laten overschrijven).
Bij sommige namen op het papier staan dus XX achter (of X), en die staan er in het paspoort niet achter, waarom?

Ook staat de vader van de moeder als "Nurzeus" op het papier, terwijl het in het paspoort "Zeus" staat.

En op het papier zelf staat Nostradamus/Fulminant als vmv? Wat houdt dat in?

Ok, heel erg lang topic-verhaal en nog meer vragen, wie heeft hier de antwoorden op en/of weet hiet iets meer van???

En als afsluiting ff een foto van deze dame!!!

Afbeelding

(en nee, kheb geen dik ook, dat is de schaduw)

Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 06-03-02 15:00, in het totaal 3 keer bewerkt


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 01:51

Dit is om het ff wat duidelijker te maken qau afstamming (iig dat hoop ik dan Schijnheilig ).

Ursus, vaders vaders kant.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Coastal Traffic XX
------------------Buisson D'or XX
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Rose O'Lynn XX
Pot D'or XX
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Apple Pie XX
------------------Appo XX
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Opatius XX


Ursus, vaders moeders kant.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Gagne Si Peu
------------------Nostradumus/Fulminant
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Capucine
Tagais S.F
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ibrahim S.F.
------------------Nadine
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Divette


Dianaroos, moeders vaders kant.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Massondo X
------------------Arlequin Ang, Ar. X
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Nuit Bleue X
Nurzeus
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Matador X
------------------Urielle S.F.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eveline


Dianaroos, moeders vaders kant.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Relic XX
------------------Pericles XX
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Queen Of Peru XX
Nobelroos.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Romeo
------------------Edelroos
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Alpenroos



Jaja, ik weet het, een scanner is makkelijker, maar heb er wel een maar die doet het niet Lips are sealed .
Ach, nu ben ik tenminste ff zoet en stilletjes geweest en dan vooral met het vorige stukje (stukje Verward zeg maar gerust stuk) tekst Slapen .
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 05-03-02 02:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 02:32

Maar als dat zo is, ik bedoel als ze niet weten door welke hengst die merrie gedekt is, kloppen de vader en moeder achter die hengst dan wel?

En dat kan toch eigenlijk niet door het stamboek opgenomen worden?
Dan moet er toch een DNA test gedaan worden ofzoiets?

Kan er natuurlijk ook wel mee te maken hebben dat het al een tijdje geleden is, aangezien Ursus zelf in 1978 geboren is en dan nog een stuk terug in de tijd.


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 03:10

dit brengt weer vragen bij mij op, want hoe kom ik er dan achter wie de eigenaar is/was? en zouden die er nu nog wel wat vanaf weten (of leven?)???
en mij lijkt het handiger om dan de eigenaar van de merie te bellen, of heb ik dat nu mis?
kan ook best, want ik haal op dit moment alles door de war, als ik nu naar het papier kijk, snap ik er niks meer van.
en als je hebt gekeken wat ik geschreven heb, zou je zeggen dat ik het eerst toch wel heb gesnapt (zeg 2/3 uurtjes gelden ofzo) of het komt juist daardoor Verward .

Citaat:
de vader van Nostradamus is idd Capucine

dat is toch juist de moeder? het zou dan toch Gagne Si Peu moeten zijn?

Citaat:
de vader van Fulminant is Navarin x

en die staat dus niet op het papier.

Citaat:
Het enige dat ik weet over edelroos is dat haar vader Gambo (Oldenburger) was en haar moeder edelvrouwe was, hier stopt deze bloedlijn.

Chriss is een KWPN'er en op het papier staat dat de vader van Edelroos Romeo is en de moeder Alpenroos.

Wie de vader van Romeo is, weet ik niet, dat staat niet meer op het papier.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 22:02

Maar ik heb dus op dit moment een stamboekpapier bij mijn paard wat niet klopt Verward

Dat ik naar het kwpn zou moeten bellen of mailen of what ever, was ik al van plan.
Maar wou eerst ff hier de reacties afwachten, van bijv dingen die verkeerd zijn, die zouden ze dan misschien kunnen veranderen Verward
Ben benieuwd met wat voor informatie ze dan aankomen zetten.
Moet je hiervoor geld betalen (ookal ben je nog geen lid van het KWPN?)?
En waar zou je er nog meer informatie over kunnen vinden?
Ik heb al eens op de site van het KWPN gesnuffeld, maar werd er niet echt wijzer van.

Ik ben ook van plan ben om haar op mijn naam te laten overschrijven, dan kan daar tenminste geen onduidelijkheid over komen.
Tja, je komt soms op de raarste ideeen, en dan kan ik tenminste aantonen dat ze van mij is, want als je naam op de papieren staan als eigenaar, toont dat toch aan dat ze van jou is?
(Dus dan zou in principe die persoon waarvan de naam nog op het papier staat, zeggen: ze is van mij, mijn naam staat er nog op?).
En heel misschien nog in de toekomst een veulentje bij haar te fokken, dan moet toch mijn naam als eigenaar erop staan.

En ben trouwens ook heel benieuwd naar de veulens van haar die ergens rond lopen, weet zeker dat er iig eentje rondloopt, die zal nu rond de 5 jaar zijn (want toen ik haar kreeg, zei de man van wie ik haar kocht dat ze een veulen had gehad en dat die al onder het zadel was).

Iig al heel erg bedankt voor de informatie tot nu toe (terwijl ik als leek, soms toch echt niet alles snap en wat dus juist weer vragen bij mij naar boven brengen, maar heb volgens mij al genoeg vragen gesteld voor eventjes, hihi).

Weet er iemand nog iets meer???
Alle informatie is welkom, vooral op dit gebied als leek.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 14:53

Dat snap ik wel, maar ik heb nu al zoveel vragen gesteld waar ik eigenlijk ook wel graag antwoorden op wil.
En dat waren al zoveel vragen (in 1 topic).
Er zijn er al (heel) wat beantwoord waar ik al heel blij mee ben, maar er zijn ook nog vragen waar nog geen antwoord op is gekomen.

Maargoed, de vragen die bij mij zijn opgekomen zijn, komen door de papieren wat je liet zien (van Fulminant en Nostradamus).

Selle Francais is dus S.F (de afkorting die op mijn papier stond), daar was ik al achter. En Arabian Arabier en Anglo Arabian Anglo Arabier.
Maar wat is Thouroghbred dan?
Daar heb ik nog nooit van gehoord?
Waar staat dat voor?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 18:27

Bedankt allemaal al tot nu toe.
Weet er iemand nog iets meer?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 03:55

Ben heel benieuwd Adriana, Inspecteur is volgens mij wel een bekende naam (zie een van de ruiters van Baalen), maar komt niet op de papieren van mijn Chriss voor.

Papieren heb ik dus wel Metallica, wou alleen graag wat vraagjes (nouja, wat, een heleboel) weten, over de dingen die op het papier staan en over de (voor) ouders.
Het Stamboek ga ik nog wel bellen, dat komt dus nog, ben alleen bang dat het voor leken zoals mij, het nog niet zoveel duidelijker maakt

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 bezoekers