Aan de mensen die al eerder een veulen hebben gefokt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:59

Over de barre omstandigheden zou ik me niet teveel zorgen maken. Een merrie is nl. prima in staat om de bevalling uit te stellen ! Wel in de gaten houden natuurlijk.

Door een wormspuit te geven ongeveer een week voor de geboorte, bereik je al enige bescherming via de biest. Zou ik dus in jou geval zeker doen omdat de vorige al een tijdje geleden is.

Bertus



lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:56

Zannekin schreef:
Als de merrie ontwormd is met Equest is er drie maanden bescherming, met Eqvalan 2 maanden; hangt dus een beetje van het merk af. Het werkt niet echt via de biest hoor (enkel vaccinaties), het beperkt eventuele besmetting door de merrie na de geboorte, door likken of mest eten.


Hallo Zannekin,
Werkt Equest via een andere werkzame stof dan ? Of is dat gewoon ook ivermectine. In dat geval zal er namelijk geen verschil zijn toch ?

Niet via de biest ? Ik leer graag van anderen. Waarop is je info gebaseerd ? Ik heb hierover meerdere (semi)wetenschappelijke publikaties gevolgd... maar... is natuurlijk geen wet.

Jammer dat ik via je profiel niet veel wijzer wordt. Knipoog Oftewel... wie is Zannekin Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiko en 40 bezoekers