Pavarotti veulen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Pavarotti veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:11

Voila, dit is mijn 2 maanden oude Pavarotti vd Helle (BWP & Westfalen) merrie. Ze komt uit een Feiner Stern x Traumdeuter merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Ben best tevreden over het eerste veulentje, we laten mijn merrie onmiddellijk terug dekken (van een jonge Riccione x Saros xx).

Zelf vind ik :
- haar achterbeen te stijl (heeft de moeder ook)
- haar voorbeen had wat langer mogen zijn (heeft de moeder & de hengst ook)
- haar hals wat langer, maar de merrie heeft een lange hals, dus daar maak ik mij weinig zorgen in

We hadden eerst voor een andere hengst gekozen, maar omdat ze daar niet drachtig van werd na 2 jaar proberen, zijn we overgestapt op een andere hengst. Wat al bij al, vind ik toch, goed meevalt Lachen

Wat zijn jullie meningen ?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:37

chique hoofd maar dat hebben de meeste Pavarotti's. Alleen snap ik de combi niet goed. Pavarotti is springgefokt en je merrie heel erg dressuur. Pavarotti's staan bekend om niet van de gemakkelijste karakters te hebben. Al kan je merrie dat natuurlijk best compenseren. Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:38

leuk beessie!

ik ken een 3 jarige pavarotti en ik ken quavarotti en pava jr ook persoonlijk. beide zijn hele aardige hengsten in omgang en kunnen prachtig bewegen.


Quavarotti was 1e bij de driejarige, vierjarige op het Belgian Championships for Young Dressage Horses in Gesves
Quintus is nog een GGK hengst van pavarotti, maar die ken ik niet.

hopen dat het ook zo'n toppertje wordt !

spijtig dat pavarotti niet lang de sport in geweest is ( door een blessure ).

ik vind het een aardig veulen. heb je geen standfoto ? en een foto van de mama?

welke hengst had je eerst geprobeerd als ik vragen mag?

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 11:03

We hebben zelf geen digitaal fototoestel, dus is mijn schoonvader komen fotograferen. Toen ik hem wou uitleggen hoe het veulen moest staan, zei hij, een paard is een paard, of die nu met zijn hoofd naar boven of naar beneden staat op de foto dat maakt niet uit :p

Ik hoop van vrijdag terug foto's te kunnen maken en zal er dan eentje van de merrie bijdoen.

Nu mijn merrie was niet van de gemakkelijkste, maar ze had dan ook niets moeten toen tot haar 5 jaar (haar vorige eigenaar was niet echt een gevorderde ruiter). Mijn merrie durfde al eens stijgeren maar dat lag meer aan mijn manier van rijden toen dan aan een moeilijk karakter Lachen. We zien wel wat het wordt.

De vorige hengst die we probeerden was Don Renoir. Voor het eerste veulen wilden we een "goedkope" dekking, met de garantie dat als ze niet drachtig was, we het jaar erop nog konden proberen. We hadden enkele veulens van de eerste jaargang van Don Renoir gezien en die waren allemaal van hetzelfde type. Zo konden we uittesten (min of meer toch) wat mijn merrie zou doorgeven.
Ze is er een 8-tal keren van gedekt en ze was telkens niet drachtig. Dan zijn we overgeschakeld op Pavarotti (omdat het de enige hengst was bij dat dekstation die toch al redelijk wat goede fokproducten heeft rondlopen)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:24

Tja dat van die goekope dekking kan ik begrijpen als het de eerste keer is. Alleen is Pavarotti niet heel erg duur hier.

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 13:14

Ondertussen vind ik hem wel redelijk duur geworden Lachen

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:47

petraaken schreef:
chique hoofd maar dat hebben de meeste Pavarotti's. Alleen snap ik de combi niet goed. Pavarotti is springgefokt en je merrie heel erg dressuur. Pavarotti's staan bekend om niet van de gemakkelijste karakters te hebben. Al kan je merrie dat natuurlijk best compenseren. Lachen

Kan ik me helemaal in vinden!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:51

Superkip schreef:
Voila, dit is mijn 2 maanden oude Pavarotti vd Helle (BWP & Westfalen) merrie. Ze komt uit een Feiner Stern x Traumdeuter merrie.

[image]

[image]

Ben best tevreden over het eerste veulentje, we laten mijn merrie onmiddellijk terug dekken (van een jonge Riccione x Saros xx).

Zelf vind ik :
- haar achterbeen te stijl (heeft de moeder ook)
- haar voorbeen had wat langer mogen zijn (heeft de moeder & de hengst ook)
- haar hals wat langer, maar de merrie heeft een lange hals, dus daar maak ik mij weinig zorgen in

We hadden eerst voor een andere hengst gekozen, maar omdat ze daar niet drachtig van werd na 2 jaar proberen, zijn we overgestapt op een andere hengst. Wat al bij al, vind ik toch, goed meevalt Lachen

Wat zijn jullie meningen ?

Is de merrie al terug gedekt en van welke hengst heb je laten dekken?

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 00:35

De merrie is nog niet gedekt, ze wordt niet mooi hengstig. Ze is pas hengstig gespoten maar ze lijkt stil te vallen (einde seizoen ..)
Het staat wel vast, dat we van de hengst die we nu gekozen hebben, kost wat kost een nakomeling willen Lachen

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:33

Superkip schreef:
Ondertussen vind ik hem wel redelijk duur geworden Lachen



Was als vraag bedoeld. Sorry vraagteken vergeten. Vriendjes zijn? Maar ik bedoelde eigenlijk dat hij heel duur is. Persoonlijk vind ik niet dat zijn nakomelingen uit blinken in de sport. Quavarotti is eigenlijk de enige die ik ken die het in de sport goed doet.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:33

Superkip schreef:
De merrie is nog niet gedekt, ze wordt niet mooi hengstig. Ze is pas hengstig gespoten maar ze lijkt stil te vallen (einde seizoen ..)
Het staat wel vast, dat we van de hengst die we nu gekozen hebben, kost wat kost een nakomeling willen Lachen


we zijn natuurlijk niet nieuwsgierig Schijnheilig maar voor wie heb je gekozen?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:18

stukje van de site van de helle geplukt, over pavarotti.

momenteel vijf gekeurde zonen heeft.
Quavaroti won als 3 jarige de medaille van de koning, als 4, 5 en 6 jarige het Belgisch kampioenschap dressuur en heeft in 2001 al zijn eerste overwinningen in de Prix St. Georges op zak, in 2002 zette hij zijn zegetocht op Lichte Tour niveau door.
Paganini viel al op bij de jonge paarden maar verbaasde iedereen door in 2002 als 8 jarige het kampioenschap van België voor seniors op Grand Prix te winnen.
Pava jr. van de Helle won de finale voor 4 – jarigen te Oud-Heverlee, werd tweede op het Belgisch Kampioenschap en derde op de finale van de Beker van België, als vijfjarige won hij alle dressuurfinales voor jonge paarden en was finalist op het W.K. te Verden. Ook als zesjarige domineerde hij de wedstrijden voor jonge dressuurpaarden met talrijke overwinningen en ereplaatsen zowel in het kampioenschap en de Beker (KBRSF) als in de wedstrijden voor LRV jonge paarden, daarnaast behaalde hij een 11 de plaats in de finale van het W.K. in Verden Traxdata Future won onder de Zweedse Malin Baryard het kampioenschap bij de 6 – jarigen in Zweden. Lavarotti was op het voorbije EK voor Young Riders de beste Nederlander en
Quintus zegevierde onder Joris Van Dijck op het nationaal LRV kampioenschap springen in de klasse Zwaar. In 2002 ging Quintus met succes de internationale toer op met Jean-Claude Vangeenberghe.
Reonka A won de internationale military CIC* te Waregem en nam deel aan het W.K. voor jonge veelzijdigheidspaarden in 2001. In het Duitse Jaarboek Fokkerij 2001 worden 52 succesvolle nakomelingen vermeld. Pavarotti van de Helle is een zeer veelzijdige vererver die zowel uitstekende dressuur als springpaarden geeft.

als je deze zonen bekijkt vind ik het niet gek om hem op een dressuurmerrie te zetten.

weet niet zit hoe het met de moeder van quavarotti en pava jr, maar deze hebben op stal en in de omgang een aardig karakter.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:32

Quintus is dat een pavarotti? Wist ik niet. Pilot bloed komt hier toch maar weer bovendrijven.

Ik weet niet of jij Pavarottie in het echt nog aan het werk hebt gezien maar ik heb hem een paar keer gezien en hetgeen ik zag stond me niet echt aan Pava vind ik veel minder dan Quavarotti

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:37

quintus: pavarotti x garitchou xx

nope , pavarotti nooit aan t'werk gezien.
quavarotti en pava jr wel.
weet niet hoe het zit met pava jr nou, want ik hoor er weinig van. zal alvast klaargestoomd worden voor de saint-georges denk ik?
ik kom er niet meer op stal nou, dus heb ik er ook niet veel contact mee.

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 11:51

petraaken schreef:
we zijn natuurlijk niet nieuwsgierig Schijnheilig maar voor wie heb je gekozen?


Een jonge Riccione x Saros xx hengst.
Ik ken hem vanaf hij veulen was. Hij kan waanzinnig goed bewegen en is ongelofelijk braaf.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:14

Ken ook een Pavarotti afstammeling

Afbeelding

puur dressuur, kan geen meter springen.

Deze is in Belgie goedgekeurd geweest in het verleden (7 of 8 jaar geleden), maar werd niet gevraagd.Door zijn moeilijke karakter is hij op 3,5 jarige leeftijd geruind.

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 13:31

Weet je welke moederlijn dit paard heeft ?

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:36

petraaken schreef:
Was als vraag bedoeld. Sorry vraagteken vergeten. Vriendjes zijn? Maar ik bedoelde eigenlijk dat hij heel duur is. Persoonlijk vind ik niet dat zijn nakomelingen uit blinken in de sport. Quavarotti is eigenlijk de enige die ik ken die het in de sport goed doet.

In de springsport heb je Quintus onder jc Vangeensberghe en in Nederland liep er Lavarotti die toch wel heel goed YR- INT liep onder Tim Franssen.Er zullen beslist nog wel een paar goeie lopen denk ik

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:58

staat hier boven al, libke Haha!

er lopen der niet zo véél rond, denk ik.
maar je zal wel zien wat de toekomst brengt , met je veulen he !
succes alvast!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:00

petraaken schreef:
Ik weet niet of jij Pavarottie in het echt nog aan het werk hebt gezien maar ik heb hem een paar keer gezien en hetgeen ik zag stond me niet echt aan Pava vind ik veel minder dan Quavarotti


Wanneer heb je Pavarotti nog aan het werk gezien?En met welke ruiter. Hij loopt nu geen wedstrijden meer.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:05

hij loopt al heel lang geen wedstrijden meer. z'n carrière was nog maar net begonnen of hij moest al stoppen ( voor altijd ) door een blessure.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:27

Zo lang is hij nog niet uit de sport hoor ik denk misschien een maand of 8 hij heeft vorig jaar nog bij de LRV gelopen. Ik geloof zwaar dressuur. Mijn lesgeefster heeft hem namelijk gereden. Hij stond daar ook op stal nu hij niet meer in de sport loopt weet ik het zo niet meer zeker maar ze hebben ook een stoeterij dus het zou goed kunnen dat hij er nog staat.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:14

Citaat:
Weet je welke moederlijn dit paard heeft ?



ja, uit een nimmerdor moeder

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:08

petraaken schreef:
Was als vraag bedoeld. Sorry vraagteken vergeten. Vriendjes zijn? Maar ik bedoelde eigenlijk dat hij heel duur is. Persoonlijk vind ik niet dat zijn nakomelingen uit blinken in de sport. Quavarotti is eigenlijk de enige die ik ken die het in de sport goed doet.

Paganini van Jeroen Devroe vergeten Knipoog Haha!
Ik weet trouwens waarom Donnie vorig jaar weinig merries drachtig kreeg. Bleek dat de firma die de verdunner voor het sperma leverde sjoemelde waardoor het sperma bij aankomst dood was.
Mijn merrie was van de eerste dekking drachtig van Don Renoir, het resultaat van deze combi is nu drie en wordt volop zadelmak gemaakt Haha!

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 02:57

Teigetje schreef:
Paganini van Jeroen Devroe vergeten Knipoog Haha!
Ik weet trouwens waarom Donnie vorig jaar weinig merries drachtig kreeg. Bleek dat de firma die de verdunner voor het sperma leverde sjoemelde waardoor het sperma bij aankomst dood was.
Mijn merrie was van de eerste dekking drachtig van Don Renoir, het resultaat van deze combi is nu drie en wordt volop zadelmak gemaakt Haha!


Eerlijk gezegd geloof ik weinig van het verhaal van de verdunner. En dit omdat mijn merrie 3 keer gedekt is, met zaad zonder verdunner Lachen
We zijn zaad gaan halen (het zien aftappen), en hebben het onmiddellijk geinsimineerd.
Volgens mij heeft het een andere reden, maar daar gaan we niet over uitwijden, want dat zijn natuurlijk allemaal maar vermoedens.

Ik vind het wel spijtig, want ik had graag een Don Renoir gehad Lachen Maar met mijn Pavarotti ben ik ook heel content Lachen