Goede dressuurpaarden fokkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

Goede dressuurpaarden fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 19:01

Wie kan mij een aantal namen (en het liefst ook hun websites, indien aanwezig) van fokkers geven die zeer goede dressuurpaarden fokken? Ik ben op zoek naar een dressuur merrie die later ook een waardevolle fokmerrie kan zijn. Ik wil alleen kijken bij fokkers die weten waar ze mee bezig zijn en zich al bewezen hebben met hun fokkerij. Ik ben in eerste instantie op zoek naar een 3 jarige merrie, maar ben ook open voor een zeer goede jaarling of tweejarige (of zelfs veulen).

Ik ben dus niet geintereseerd in een paard dat uit een merrie komt die niet goed op de foto is, hoe goed de nakomeling ook is. Het paard moet uit een bewezen stam komen van harde en gezonde paarden (en dan natuurlijk met dressuuraanleg!).

Ik wil het liefst websites weten, want dat vind ik een makkelijkere manier om meer uit te vinden over de fokker en zijn/haar paarden, dan continue de fokker lastig te vallen over de telefoon. Dat laatste doe ik wel als ik pas echt serieus ben. Ik ben namelijk op het moment nog aan het orienteren en kan pas over 3 maanden serieus gaan zoeken (en kopen).

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:09

Websites zul je niet vinden, de meeste fokkers die bekend staan om hun goede producten die hebben geen website.

Denk er aan dat wat jij wil een hoog prijskaartje heeft.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:08

Pipo schreef:
Websites zul je niet vinden, de meeste fokkers die bekend staan om hun goede producten die hebben geen website.

.

Omdat ze niet of nauwelijks een site in elkaar kunnen zetten laat staan onderhouden.
En dan heb je er nog een groep die PC angst hebben.

In Duitsland vindt je meer fokkers die handig zijn met een eigen site.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:03

ceasario schreef:
Omdat ze niet of nauwelijks een site in elkaar kunnen zetten laat staan onderhouden.
En dan heb je er nog een groep die PC angst hebben.


Is dat een voorwaarde om goede dressuurpaarden te fokken?


Wellicht gewoon ijdelheid of een marketing methode.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:07

Beste reclame gaat nog steeds van mond tot mond!!!

Maarre pluk je geldboom maar alvast kaal Haha! Tong uitsteken

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:08


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:11

frunnik schreef:
Beste reclame gaat nog steeds van mond tot mond!!!



En anti-reclame nog beter. Haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:13

ceasario schreef:
En anti-reclame nog beter. Haha!


Nou inderdaad Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:14

sarabande schreef:
Is dat een voorwaarde om goede dressuurpaarden te fokken?


Wellicht gewoon ijdelheid of een marketing methode.


Volgens mij constateerde Ceasario wat........het is natuurlijk gewoon zo dat veel mensen geen pc hebben, of amper weten hoe zo ding werkt. Geeft niets, maar als je via de pc goede fokkers wil zoeken dan ben je eeuwig bezig.

Doet niets af aan die fokkers, lijkt mij ook niet dat ze dat als persoonlijke aanval lezen.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:46

sarabande schreef:
Is dat een voorwaarde om goede dressuurpaarden te fokken?


Wellicht gewoon ijdelheid of een marketing methode.

Een goede fokker heeft zijn afzet en weet waar naartoe met zijn produkten en heeft dus ook geen nood aan een website.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:48

In mijn profiel kun je een dressuurder zien. Merrieveulen en moeder zijn te koop.(hengstje is vanmorgen verkocht)
Deze fokster is geen websiter Knipoog
Je mag me alles vragen wat je wil weten hoor.
(als het je tenminste intereseerd)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:51

alabastro schreef:
Een goede fokker heeft zijn afzet en weet waar naartoe met zijn produkten en heeft dus ook geen nood aan een website.


Idd gaat hier als warme broodjes.
Eergisteren het hengstveulen als zijnde te koop aangeduid, nog geen paar uur later al iemand die het wilde kopen, is komen kijken en heeft gekocht.

Voor het merrieveulen zal een geintereseerde nog erg snel moeten zijn, want de agenda puilt alweer uit.

Maar volgend jaar weer kansen...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:25

De goede fokker is zijn veulen vaak al voor de werkelijke bevalling kwijt, en anders de eerst volgende 3 weken wel, zeker als de kleur juist is.

Wil je een 3 jarige of oudere merrie, dan is het misschien iets om een stermerrie die net niet keur kon worden te kopen; de topfokker doet deze merries vaak van de hand. Of koop bij iemand die er plenty heeft staan, zoals een grotere stoeterij / hengstenhouder.

Een zak met geld meenemen is wel een aardig idee Nagelbijten / Gniffelen
Als je iets minder hoog van de toren wilt blazen over 3 maanden, zou je eens een ritje naar Friesland kunnen overwegen. Ik weet nog wel een paar adresjes waar je dit soort paarden kunt kopen... maar die fokkers moeten je het paard wel gunnen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:37

Hee dees, ga je in Houstons dealen? Knipoog Haha!

De echte goeie zijn wel bekend bij degenen die er belang bij hebben en daar kom je niet zo snel tussen als buitenstaander. Goed zoeken dus en ik denk dat je in het noorden/oosten idd meer kans maakt.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:30

Als geld niet echt een probleem is kun je ook eens informeren bij stal Hexagon. Zij fokken zelf altijd een aantal paarden en met een aantal eigen fokproducten zijn zij reeds zeer succesvol in de dressuursport. Maar zoals iedereen hier inderdaad zegt neem alvast maar een heel dikke portefeuille mee voor hetgeen jij wilt.

http://www.stalhexagon.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:34

De keuringen afgaan en op zoek naar iets wat je aanstaat. En dan hopen dat ze willen verkopen, of dat ze een ander paard uit het lijntje hebben staan Haha!

Friesland/Drenthe kan je zoiets vast nog wel vinden, maar tegenwoordig moet je daar ook een zak geld meenemen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:44

Je kan ook gewoon wat fokkers afbellen, heb ik ookgedaan, ik ben aan mijn ruin gekomen omdat hij net te klein was voor de hengstencompitie, en dan moet hij weg!! Gelukkig maar!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:53

Die zakken geld die hier genoemd worden zijn geen voorwaarde in de huidige markt, zeker niet voor een jonge ongebeleerde merrie.
Zet maar een advertentie in IDS, vraag een dressuurgefokte 2 of 3 jarige merrie uit een goede stam met PROK.
Je zult verbaast staat hoeveel aanbiedingen je krijgt, waarbij de vraagprijs vaak veel hoger ligt dan de prijs die je uiteindelijk moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:08

sarabande schreef:
Die zakken geld die hier genoemd worden zijn geen voorwaarde in de huidige markt, zeker niet voor een jonge ongebeleerde merrie.
Zet maar een advertentie in IDS, vraag een dressuurgefokte 2 of 3 jarige merrie uit een goede stam met PROK.
Je zult verbaast staat hoeveel aanbiedingen je krijgt, waarbij de vraagprijs vaak veel hoger ligt dan de prijs die je uiteindelijk moet betalen.

Dat ligt er geheel aan waar je de lat van goed legt. Een goed gebruikspaard waar je een leuk veulentje van wil fokken is goed betaalbaar. Vooral een onbeleerde 2 of 3 jarige.

Een aparte ( en zo lees ik het berichtje van de TS) kost lomp veel geld. Maar ja.......wat voor de een veel geld is, is voor de ander een peuleschil.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:13

Met jullie website theorie ben ik het niet zo eens Knipoog . Ik ken fokkers die al meer dan 100 jaar fokken en nu toch lekker ook op het net zijn gesprongen. Waarom? Een Amerikaan, of Fransman bv (lees waar je meer geld kan van halen dan lokaal) zoekt een goed paard. Vroeger telefoontje, video opsturen, bekijken enz... Nu via de website: fotootje, pedigree, moeder, vader info enz. Zo zijn er fokkers die toch wel een nieuwe markt ontdekt hebben .
In Amerika zag ik laatst, is een fokker, met prijzen die in de 1000-10.000 euro gaan voor amerikaanse minipony, die je gewoon online kan kopen via Paypal, vond ik net iets te ver gaan ....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:19

Zannekin de Nederlandse fokkers komen elkaar op veel keuringen tegen en de afstanden zijn overbrugbaar.
Dat oudere fokkers geen website zouden kunnen maken lijkt me wat vooringenomen.
Alle boeren doen al geruime tijd alles via computer en ouderen hebben kinderen en kleinkinderen.
Het heeft meer met mentaliteit te maken, Nederlanders zijn over het algemeen niet van die KIJK EENS HIER BEN IK mensen.

Hun paarden staan in een tijdschrift geadverteerd, of gaan via het circuit, juist omdat dat zo klein is.
Vandaar dat je nog steeds weinig topfokproducten op marktplaats etc ziet.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:22

sarabande schreef:
Zannekin de Nederlandse fokkers komen elkaar op veel keuringen tegen en de afstanden zijn overbrugbaar.
Dat oudere fokkers geen website zouden kunnen maken lijkt me wat vooringenomen.


Ja, ik spreek over enkele Duitse die vroeger ook wel lokaal hun afzet hadden, maar als ze ontdekken wat er veel verder te rapen valt dan is dat een extra stimulans blijkbaar. Maar in Nederland hebben de grotere hengstenhouders/fokkers ook wel een website en wat extra marketing lijkt mij?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:27

sarabande schreef:
Zannekin de Nederlandse fokkers komen elkaar op veel keuringen tegen en de afstanden zijn overbrugbaar.
Dat oudere fokkers geen website zouden kunnen maken lijkt me wat vooringenomen.
Alle boeren doen al geruime tijd alles via computer en ouderen hebben kinderen en kleinkinderen.
Het heeft meer met mentaliteit te maken, Nederlanders zijn over het algemeen niet van die KIJK EENS HIER BEN IK mensen.

Hun paarden staan in een tijdschrift geadverteerd, of gaan via het circuit, juist omdat dat zo klein is.
Vandaar dat je nog steeds weinig topfokproducten op marktplaats etc ziet.


Het heeft meer met mentaliteit te maken, Nederlanders zijn over het algemeen niet van die KIJK EENS HIER BEN IK mensen.

Bull. OK dan!

Gewoon met de tijd meegaan.

Klompen worden ook alleen maar nog verkocht voor Folklore.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:32

sarabande schreef:
Zannekin de Nederlandse fokkers komen elkaar op veel keuringen tegen en de afstanden zijn overbrugbaar.
Dat oudere fokkers geen website zouden kunnen maken lijkt me wat vooringenomen.
Alle boeren doen al geruime tijd alles via computer en ouderen hebben kinderen en kleinkinderen.
Het heeft meer met mentaliteit te maken, Nederlanders zijn over het algemeen niet van die KIJK EENS HIER BEN IK mensen.

Hun paarden staan in een tijdschrift geadverteerd, of gaan via het circuit, juist omdat dat zo klein is.
Vandaar dat je nog steeds weinig topfokproducten op marktplaats etc ziet.


Marktplaats is sowieso een vergaarbak van rotzooi. Dus daar moet je tegenwoordig niet meer zijn voor fijne dieren.

Over het feit dat oudere mensen geen websites kunnen bouwen, ik denk echt dat de 50/60 plussers daar niet geheel handig in zijn. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar die mensen spreek je voornamelijk op keuringen, en niet op het internet.

De hengstenboeren en handelaren weten ook waar de goede paarden gefokt worden, en die zullen er zeer snel bij zijn.

Als we het tenminste nog steeds over een echt apart paard hebben.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:35

Pipo schreef:
Over het feit dat oudere mensen geen websites kunnen bouwen, ik denk echt dat de 50/60 plussers daar niet geheel handig in zijn. .


Wat te denken van 25-50 plussers.? Knipoog Huilen