Wie is de fokker???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:32

Ik ben het met je eens dat degene die de combinatie bedenkt de eigenlijke fokker is. Janneke was ook drachtig toen ik haar kocht en er is een kanjer van een hengstveulen uitgekomen. Dan staat er in de IDS en in catalogus van de keuring f/e voor mijn naam, maar dat vind ik dat eigenlijk niet fair. Ik heb goed contact met de vorige eigenaar van Janneke en in mijn ogen is zij de fokker en ben ik maar eigenaar ook al is ie bij ons op stal geboren. Zij heeft de combinatie bedacht, zonder haar geen Zammy .

De kosten van de dekking etc, waren bij aankoop meegerekend in de verkoopprijs, dus wat het financiƫle deel betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Na aankoop heb ik ook het risico gelopen wat betreft de dracht en de verdere kosten vanaf 5,5 maand dracht, maar dat maakt mij in mijn gedachten nog geen fokker . Ik voel me wel de eigenaar van Zammy en was ook hartstikke trots toen hij geboren werd. Maar het gevoel dat ik had toen Velvet net was geboren was toch beter/anders, toen voelde ik me weldegelijk de fokker.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:14

Alane schreef:
Ik heb nog net te weinig kaas gegeten van de welsh bloedlijnen en vererving en vraag daarim collega fokkers en hengstenhouders wel eens om advies...moeten die dan ook al combinatie op papier verschijnen als zijnde fokker van het veulen?


Nee, vind ik niet. JIJ besluit om je merrie te laten dekken, niet je collega fokkers. Je vraagt alleen hulp en dat maakt hen in mijn ogen nog niet de fokkers van het uiteindelijke veulen. Jij neemt de beslissing om je merrie te laten dekken en wie de gelukkige hengst wordt.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:54

Alane schreef:

mischien wel leuk voor op het stamboekpapier: het op dit papier geregistreerde paard is bedacht door: Clown


En als jij dan de merrie hebt gekocht en dezelfde hengst wil gebruiken, pleeg je dan plagiaat? Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers