paspoort ingenomen door kwpn duurt lang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:42

Productschap verliest rechtzaak!

Vertel !

Ik begrijp niet dat jullie dat paspoort afgeven. Ach gut
Laatst bijgewerkt door ceasario op 26-07-04 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:47

astridh schreef:
Voor de opname moest ik het paardenpaspoort inleveren,


Dat paspoort hoort toch bij het paard.
Of vonden ze je paard een illegale?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:41

astridh schreef:
:j Haha! . Ik neem aan dat er stempels in moeten komen maar daar twijfel ik eigenlijk over, als dat niet zo is dan weet ik eigenlijk niet waarom ze het paspoort nodig hebben Verward



Let maar op direkt krijg je er een met levensgroot KWPN erop.
En zo rotzooien we weer verder.

Anders had het geen zin daar alles in de bijlage moet staan, het Stamboekpapier.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:58

astridh schreef:
als dat zo is dan hadden ze de merrie wel meteen kunnen chippen. Dat kon niet op de keuring omdat het kwpn geen chipvermelding in een nrps paspoort kan maken. Als ik toch een kwpn paspoort ga krijgen dan had dat wel gekund



chipvermelding in een nrps paspoort kan maken

Dus een nieuw paspoort. Haha!
Of moet dat weer opgestuurd worden naar het NRPS?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:00

ceasario schreef:
chipvermelding in een nrps paspoort kan maken

Dus een nieuw paspoort. Haha!
Of moet dat weer opgestuurd worden naar het NRPS?


Hoe doet de KNHS dat dan?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:07

joshua schreef:
Probleem is nu dus wel dat als ze met het paard over de straat wil, of het naar de hengst wil brengen dat ze strafbaar is.


Het hele verhaal is zo lek als een mandje.

Mijn veulen wilde ze schetsen ,maar moest direkt gechipt worden,anders geen papier.

Ik zeg nee, heb ik voor de "wet" 7 maanden voor.
Nu ik heb betaald maar geen papier omdat ie niet gechipt is.

PVE zegt stamboekpapier staat los van Paspoortverhaal voor veulens tot 7 maanden.

We zullen nu wel eens zien wie gelijk gaat krijgen ,maar ze zijn nog niet klaar met me.

Wordt desnoods een kortgeding.

Dat KWPN is een staat in een "STAAT".

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:32

Pipo schreef:
Waarom laat je zo veulen niet gelijk chippen als het dier geschetst word? Ik snap niet waarom je dan moeilijk doet, is het om het moeilijk doen Verward



Nee, dat niet.

Maar als jij naar een feestje gaat en je bent van tevoren naar de kapper geweest.
Zeg je niet tegen de kapper ik heb vanavond een feestje ,scheer even aan de linker kant een stuk van mij hoofd kaal. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:58

Pipo schreef:
Je bedoelt voor de veulenkeuring? Daar lopen genoeg veulentjes rond waar je kan zien dat ze net gechipt zijn.

En ik ben geen paard Haha!


Omdat het iedereen het doet, moet het zo.
De lammen leiden de blinden.

Gewoon de regels volgen . papier staat los van paspoort.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:36

Pipo schreef:
Het lijkt mij een stuk praktischer om het chippen gelijk met het schetsen te doen, die mensen zijn er dan toch. En het zal toch moeten gebeuren.





moeten ?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:43

joshua schreef:
Precies Pipo dat zou ook handiger zijn maar is niet verplicht natuurlijk. Een paspoort kan gewoon uitgegeven worden ook zonder chip, als de eigenaar ermaar voor zorgt dat het veulen voor zijn 7de maand gechipt word.
Hier zijn zoveel vergaderingen over geweest om bepaalde richlijnen neer te zetten maar men leeft ze niet na, men volgt gewoon hun eigen weg en maakt hun eigen regeltjes



Een paspoort kan gewoon uitgegeven worden ook zonder chip, als de eigenaar ermaar voor zorgt dat het veulen voor zijn 7de maand gechipt word.

Kijk en dan kan bv. wanneer een veulen verkocht wordt, kan de nieuwe eigenaar beslissen, of hij/zij er een chip in laat planten, of kiest voor de DNA optie .

Maar voor een verpichte KGB uitvoering verzet ik me tegen zolang dat mogelijk is.
Er is nog zoiets van vrijheid van keus.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:47

joshua schreef:
Word je door je paarden toch nog een kleine crimineel. Ik denk ook dat hier gewoon veel beter mee had moten worden omgegaan Ze geven je wel de plichten om overal aan te voldoen maar niet de rechten Ach gut



kleine

Zoer ziet dat anders Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:48

Ik kreeg gisteren de KWPN veulen controleur,voor een veulen,
Andere zijn elders ondergebracht.

Nu blijkt dat ze schetsen voor een papier,chippen voor een paspoort en haren trekken voor DNA onderzoek.

Dat laatste hebben we zelf al laten doen omdat we geen chip voor dit veulen wilde.(ontheffing)

Maar waarom nu door het stamboek DNA en Chippen.

Wie werkt nu voor wie?
Ik begrijp er hier in Nederland niet veeel meer van.

Wie kan me daar meer over informeren.

Want die schetser deed zijn kanus ook niet open.
Maar allleen Ja/Nee. ,Doei in 3 minuten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:56

Maar dat weet ik allemaal wel (ontheffing)

Maar nu moest hij ook nog haren hebben voor DNA. Scheve mond
Voor wie is dat dan.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:40

Anna42 schreef:
Voor de bureaucraten en zo creeer je bureaucratie. Bureaucratie kost altijd geld dat opgebracht voor de burgers en bij stamboeken door de leden.


Dus het KWPN voorziet een veulen van:????

Papieren,Paspoort,Chip.
En neemt haren voor DNA .
Klopt dat nu.

Volgens mij zit maar andere halve kwpn veulenfokker op BOKT, want ik krijg nog steeds geen antwoord Huilen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:12

sarabande schreef:
Het KWPN houdt al sinds jaar en dag DNA steekproeven bij veulens i.v.m. juiste afstamming.


Dan mag ik je nu mededelen dat het KWPN "steekproeven" houdt voor alle veulens.

Nl. Van alle veulens worden haren ingenomen,daar wordt verder niets mee gedaan, alleen deze worden bewaard bij het KWPN.

Nu maar hopen dat er geen werveldwind komt in de kelder van het kantoor of waar ze ook worden opgeslagen .

En verder maar hopen dat die veulenschetser onderweg niet in een storm beland.

Om deze risico's uit te sluiten heb ik op eigen titel maar een DNA onderzoek laten doen van moeder en kind.
Je weet maar nooit. Ach gut

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:49

Alane schreef:
Is dat om te voorkomen dat er weer zoiets gebeurd als verwisseling van chip en papier?
(je kan toch niet "zomaar" haren bewaren en over x- aantal jaar DNA bepalen?
@Ceasario: is dat dan (rechts)geldig? Als je dat zelf laat doen DNA bepalen? wordt dat op het papier/paspoort vermeld van het betreffende dier?

@Sarabande: dat heeft toch alleen zich als het DNA van de moeder ook bekend is en/of bepaald wordt...



@Ceasario: is dat dan (rechts)geldig? Als je dat zelf laat doen DNA bepalen? wordt dat op het papier/paspoort vermeld van het betreffende dier?

Ja. je krijgt een stikker die in het paspoort geplakt wordt,dat de de afst. juist is.

Is verder gemakkelijk bij het aanvragen van een buitenlands paspoort als de ambtelijke rompslomp zich hier in Nederland te lang op zich laat wachten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers