paspoort ingenomen door kwpn duurt lang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

paspoort ingenomen door kwpn duurt lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 13:39

zat even te twijfelen of ik dit of FA of VMR moest plaatsen. Een maand geleden is chic voor de kwpn stamboekopname keuring geweest. Voor de opname moest ik het paardenpaspoort inleveren, dat heb ik nu nog steeds niet terug Boos! . Ik heb gebeld maar ze hebben het erg druk.

Volgens mij ben ik nu in overtreding als ik met het paard weg ga, ik ben volgens mij verplicht een paspoort bij me te hebben. Bovendien kan ik haar nu nog steeds niet laten chippen, dat moet straks ook weer gebeuren (kon niet op de kwpn keuring omdat chic van oorsprong een nrps paspoort heeft ).

Het paspoort is overigens het enige officiele document wat ik van chic heb omdat het nrps geen aparte stamboekpapieren afgeeft. Ik had eigenlijk een ontvangstbewijs moeten vragen bedenk ik me nu toen ik het paspoort afgaf. Hoe gaan anderen hiermee om?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:49

Heb je niet eerst even een kopie gemaakt van dat ding en van de barcode die erbij geplakt zou moeten worden?
Sta je mooi te kijken als je 3 maanden geen wedstrijden kunt rijden en zo.......

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:01

Inderdaad, met een kopie...Heb je die niet?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:07

zal wel weer niet.... Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:09

Sinds wanneer mag je met een kopie wel starten dan? Ik moest hem laatst ook opsturen en mocht (officieel) in de tussen liggende tijd niet met mijn paard starten volgens de KNHS.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:17

Officieel mag er niks, maar met een zielig gezicht mag je gerust starten.

Ik heb trouwens gemerkt dat er dit jaar werkelijk bijna niet meer naar papieren wordt gekeken.
Ik ga elk weekend wel 1 of 2 keer op pad, maar overal zegt de jury: "nee hoor, die papieren hoef ik niet te zien".............

SUPER OK dan!

........of hebben ze gewoon medelijden met me als ik met die steekwagen aankom met al die papierrommel........ Knipoog
........ heel die zooi voor niks meegesleept.......... "wilt u het echt niet zien........"......... Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:19

Tja, dat paardenpaspoort....maakt het niet geloofwaardiger dat ze er zo lang over doen, en al helemaal niet dat ze er niet meer naar vragen.
Al dat geld voor niets uitgegeven...Lips are sealed

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:34

astridh schreef:
zat even te twijfelen of ik dit of FA of VMR moest plaatsen. Een maand geleden is chic voor de kwpn stamboekopname keuring geweest. Voor de opname moest ik het paardenpaspoort inleveren, dat heb ik nu nog steeds niet terug Boos! . Ik heb gebeld maar ze hebben het erg druk.

Volgens mij ben ik nu in overtreding als ik met het paard weg ga, ik ben volgens mij verplicht een paspoort bij me te hebben. Bovendien kan ik haar nu nog steeds niet laten chippen, dat moet straks ook weer gebeuren (kon niet op de kwpn keuring omdat chic van oorsprong een nrps paspoort heeft ).

Het paspoort is overigens het enige officiele document wat ik van chic heb omdat het nrps geen aparte stamboekpapieren afgeeft. Ik had eigenlijk een ontvangstbewijs moeten vragen bedenk ik me nu toen ik het paspoort afgaf. Hoe gaan anderen hiermee om?



Niet dat ik je keus voor stamboek wil afkeuren maar waarom overzetten naar KWPN. Bij het overzetten van het VB naar stamboek bij het NRPS had je sedert vorig jaar wel een apart stamboekpapier en paspoort gekregen. Ik heb nu toch van alle merries een paspoort en apart stamboekpapier.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 15:39

Petraaken, ik heb nu eenmaal meer met het kwpn dan het nrps, vandaar keuze voor kwpn.

CG Ik had een kopie, welke ik al had moeten opsturen naar het kwpn, deze was retour gekomen met de stempel erop dat de merrie naar de keuring mocht. Zowel het paspoort als deze kopie is door het secretariaat ingenomen. Op dat moment stond ik er even niet bij stil dat ik hiermee ook geen kopie meer heb. Ik heb nog wel het prok certificaat *LOL*

Ik kan nog helemaal niet starten want ik heb nog geen startkaart. Heeft ook nog geen zin want ik mag met haar alleen maar M starten en daar is ze nog niet echt aan toe Haha! . Even offtopic weet iemand of die regels nog gaan veranderen (als je 2x lt hebt gereden dat je een nieuw paard Z moet starten)

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:45

Er zullen wel eerst verscheiden rechtszaken in nederland gevoerd moeten worden, voordat het PVE de juiste ideeen naar voren brengt hoe een en ander opgelost moet worden. Er zullen verscheiden kleine fokkertjes wel weer de dupe in deze zaak worden, allerlei regeltjes en wetjes uit de hoge hoed toveren zonder na te denken hoe alles in de praktijk wettelijk geregeld moet worden. Dat het al een beetje rommelt stond vorige week al in de paardenkrant Scheve mond. Onder het kopje:

Productschap verliest rechtzaak!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:58

Ook hier iemand met zo'n probleem.. Heb een nwe paard gekocht maar paspoort en papier liggen nog steeds bij kwpn.. De oude eigenaar heeft dus nog steeds niks terug ontvangen en ik dus ook nog steeds niks..Heb wel kopietje van het papier maar wil ook graag paspoort erbij hebben Knipoog Hoelang kan zoiets max duren dan?? Verward Dat van mij is zeker al 4 wk terug..

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:42

Productschap verliest rechtzaak!

Vertel !

Ik begrijp niet dat jullie dat paspoort afgeven. Ach gut
Laatst bijgewerkt door ceasario op 26-07-04 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:44

Ben ook erg nieuwsgierig, en ben helaas niet lid van de paardenkrant.
Kan er iemand hier een samenvatting geven?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:47

astridh schreef:
Voor de opname moest ik het paardenpaspoort inleveren,


Dat paspoort hoort toch bij het paard.
Of vonden ze je paard een illegale?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:48

ceasario schreef:
Of vonden ze je paard een illegale?


Ja een NRPS'r daar moet eerst een verblijfsvergunning voor aangevraagd worden Haha!

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:03

Het PVE heeft een kort geding rondom de weigering van het uitgeven van een paardenpaspport verloren.De rechtbank in Den haag oordeelde dat het KWPN als uitgevende instantie namens het pve ten onrehte geen paspoort heeft uitgegeven aan een srpingruiter in het Noorden van Nederland. Het PVE moet bijna 1000 euro betalen en binnen vier week een nieuwe beslissing rondom het paspoort nemen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:35

Wouter24 schreef:
Ja een NRPS'r daar moet eerst een verblijfsvergunning voor aangevraagd worden Haha!

Haha! . Ik neem aan dat er stempels in moeten komen maar daar twijfel ik eigenlijk over, als dat niet zo is dan weet ik eigenlijk niet waarom ze het paspoort nodig hebben Verward

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:41

astridh schreef:
:j Haha! . Ik neem aan dat er stempels in moeten komen maar daar twijfel ik eigenlijk over, als dat niet zo is dan weet ik eigenlijk niet waarom ze het paspoort nodig hebben Verward



Let maar op direkt krijg je er een met levensgroot KWPN erop.
En zo rotzooien we weer verder.

Anders had het geen zin daar alles in de bijlage moet staan, het Stamboekpapier.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:51

ceasario schreef:
Let maar op direkt krijg je er een met levensgroot KWPN erop.
En zo rotzooien we weer verder.

Anders had het geen zin daar alles in de bijlage moet staan, het Stamboekpapier.


als dat zo is dan hadden ze de merrie wel meteen kunnen chippen. Dat kon niet op de keuring omdat het kwpn geen chipvermelding in een nrps paspoort kan maken. Als ik toch een kwpn paspoort ga krijgen dan had dat wel gekund

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:58

astridh schreef:
als dat zo is dan hadden ze de merrie wel meteen kunnen chippen. Dat kon niet op de keuring omdat het kwpn geen chipvermelding in een nrps paspoort kan maken. Als ik toch een kwpn paspoort ga krijgen dan had dat wel gekund



chipvermelding in een nrps paspoort kan maken

Dus een nieuw paspoort. Haha!
Of moet dat weer opgestuurd worden naar het NRPS?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:00

ceasario schreef:
chipvermelding in een nrps paspoort kan maken

Dus een nieuw paspoort. Haha!
Of moet dat weer opgestuurd worden naar het NRPS?


Hoe doet de KNHS dat dan?

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:01

Probleem is nu dus wel dat als ze met het paard over de straat wil, of het naar de hengst wil brengen dat ze strafbaar is.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:07

joshua schreef:
Probleem is nu dus wel dat als ze met het paard over de straat wil, of het naar de hengst wil brengen dat ze strafbaar is.


Het hele verhaal is zo lek als een mandje.

Mijn veulen wilde ze schetsen ,maar moest direkt gechipt worden,anders geen papier.

Ik zeg nee, heb ik voor de "wet" 7 maanden voor.
Nu ik heb betaald maar geen papier omdat ie niet gechipt is.

PVE zegt stamboekpapier staat los van Paspoortverhaal voor veulens tot 7 maanden.

We zullen nu wel eens zien wie gelijk gaat krijgen ,maar ze zijn nog niet klaar met me.

Wordt desnoods een kortgeding.

Dat KWPN is een staat in een "STAAT".

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:13

Zoiets heb ik ook gehad met mijn hengst.
I.v.m. de deklicentie/goedkeuring moest alles naar het (welsh) stamboek maar na 1 telefoontje had ik de volgende dag een kopie van het hele paspoort met stempels erop dat het origineel bij het stamboekkantoor lag.
Zou voldoende zijn bij een controle.

Hoe het straks met het chippen gaat ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb namelijk een aantal pony's met een Engels paspoort...

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:15

Paspoort word maar een keer uitgegeven. Tenzij ze niet aan aan de eisen van Brussel voldoen wat natuurlijk nog altijd kan.