Verkoop Florencico (nog) niet door

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Verkoop Florencico (nog) niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:19

Helaas voor de fans de verkoop van Florencico gaat (nog) niet door. Voorlopig is de kwaliteit van zijn zwemmertjes nog niet voldoende om de Dhr. Schockemoele te overtuigen.
Gelukkig heeft hij een stal vol waterpissers zoals Sandro-Hit, Samba Hit, San Bretano, Don Davidoff misschien wordt ruilen dus een optie. Knipoog
Voor allen die de illusie hadden dat de hengst K.W.P.N. wordt goedgekeurd de Pieter van de Hoogenbandjes zijn nog niet in Olympische vorm, resultaten zullen volgend jaar wel nog minder zijn:en meer sport en meer dekken en mogelijks in Duitse dienst.
Duitsers zijn ster in het opsturen van aqua destillata en het verkopen als sperma zonder dat er een teken van leven is..

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:59

LoL, ik vind wel dat je het mooi brengt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:00

Franske schreef:
LoL, ik vind wel dat je het mooi brengt Lachen


Ik zit hier ook al lachend achter de pc. Maar eigenlijk is het helemaal niet zo grappig Scheve mond Wel sneu natuurlijk voor de belanghebbende partijen. Maar is dit 100% waar Verward
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-04 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:04

pukpaleis schreef:
Helaas voor de fans de verkoop van Florencico gaat (nog) niet door. Voorlopig is de kwaliteit van zijn zwemmertjes nog niet voldoende om de Dhr. Schockemoele te overtuigen.
Gelukkig heeft hij een stal vol waterpissers zoals Sandro-Hit, Samba Hit, San Bretano, Don Davidoff misschien wordt ruilen dus een optie. Knipoog
Voor allen die de illusie hadden dat de hengst K.W.P.N. wordt goedgekeurd de Pieter van de Hoogenbandjes zijn nog niet in Olympische vorm, resultaten zullen volgend jaar wel nog minder zijn:en meer sport en meer dekken en mogelijks in Duitse dienst.
Duitsers zijn ster in het opsturen van aqua destillata en het verkopen als sperma zonder dat er een teken van leven is..


In de tijd waarin jij leeft kan ik me dat voorstellen. Don Davidoff kan hij niet inruilen want die is niet van hemzelf (staat daar ook niet bij mijn weten), om maar eens een voorbeeld te noemen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:07

Nooit last gehad met Duitsers, 1 keer dood sperma ontvangen meer de merrie was er wel drachtig van, dus kon ik niet echt gaan klagen. Wel met Nederlanders BTW, waar, net zoals in België het verzendsperma niet door officiele instanties steekproefsgewijs wordt nagekeken. In Duitsland betekent slecht sperma: niet voor verzending geschikt.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:02

[quote="Zannekin"]Nooit last gehad met Duitsers, 1 keer dood sperma ontvangen meer de merrie was er wel drachtig van, dus kon ik niet echt gaan klagen.
sorry kon t niet laten kun je nagaan hoe dood jou sperma was...
Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:05

gabrycha schreef:
Nooit last gehad met Duitsers, 1 keer dood sperma ontvangen meer de merrie was er wel drachtig van, dus kon ik niet echt gaan klagen.
sorry kon t niet laten kun je nagaan hoe dood jou sperma was...
Haha!


Yep: volgens mij gewoon door heel krachtig insemineren de eicel doorboord ofzo Schijnheilig

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:50

Dus ik heb mazzel dat mijn merrie dragend is van hem Haha!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:06

tja San Brentano ruilen..., heeft iemand eigenlijk zijn merrie drachtig van deze?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:18

Het KWPN heeft de sperma eisen al lang versoepeld bij hengsten die bewezen hebben voldoende te bevruchten.
Het bevruchtingspercentage lijkt in de praktijk geen problemen te geven zodat wat dat betreft gewoon tot goedkeuring over gegaan kan worden.
Andere hengsten hebben zo ook hun brevet gekregen.
En het gaat uiteindelijk om het bevruchtingspercentage in de praktijk en niet om de kwaliteit van de zwemmertjes (dat telt allen bij niet bewezen 2.5 jarige hengsten)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:19

Merilyn schreef:
Dus ik heb mazzel dat mijn merrie dragend is van hem Haha!

Die van mij ook, zonder enig probleem.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:02

Dat ze hem maar houden in Nederland. Ik wil hem volgend jaar gebruiken. Haha!

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:07

Nee KWPN heeft eisen niet versoepeld slechte bevruchters zoals Quattro,Roven, KAlypso stonden op wacht tot bevruchtingpercentage bewezen normaal was..versoepeld?? Montechristo, Havidoff,Casco,Tygo ze zijn er ook allemaal doorgekomen onder de micro maar in levende lijve is het een speld in de hooi-berg

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:28

pukpaleis schreef:
Nee KWPN heeft eisen niet versoepeld slechte bevruchters zoals Quattro,Roven, KAlypso stonden op wacht tot bevruchtingpercentage bewezen normaal was..versoepeld??

Da's voor Floris al gepiept dmv het geboortepercentage in Oldenburg. Haha!

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:27

JA,ja In Deutschland ist alles besser, goh mocht blijken dat straks de Floris naast het potje piest dan "haben wir es nicht gewust"
Ik ken die verhalen......
Veel beloven en weinig geven doet alleen een gek in vreugde leven.
Sandro Boy stond ook in de folder van Nijhof ben benieuwd of er drachtig zijn, zijn zwemmertjes komen in een kinderbadje nog niet naar de overkant. Gelukkig is in die Heimat alles drachtig...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:34

pukpaleis schreef:
Gelukkig is in die Heimat alles drachtig...


Lijken ze dan toch op "Hollanders";"Eigen fokkerij eerst. Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:36

Moet je zeker niet met Florencio dekken als je zo denkt Pukpaleis en gewoon vasthouden aan wat je wél OK vindt. Ergernis aan landsgrenzen kan je best oplossen door gewoon niet vreemd te gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:45

pukpaleis schreef:
JA,ja In Deutschland ist alles besser, goh mocht blijken dat straks de Floris naast het potje piest dan "haben wir es nicht gewust"
Ik ken die verhalen......
Veel beloven en weinig geven doet alleen een gek in vreugde leven.
Sandro Boy stond ook in de folder van Nijhof ben benieuwd of er drachtig zijn, zijn zwemmertjes komen in een kinderbadje nog niet naar de overkant. Gelukkig is in die Heimat alles drachtig...

Een bekende van mij had trouwens de merrie in een keer drachtig van Sandro Boy.

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 22:31

Hoezo eigen fokkerij eerst wij verkopen Contango,Lux (jaja ook Duits bloed) Fabricius, verhuren Metall naar Zweden.
Zie je de Duitsers Contender al verhuren....of For Pleasure.
Nee de Duitsers denken niet alleen eigen volk eerst maar ook eerst de Duitde merries voorzien en het restje verdunner is voor Die Niederlande

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:39

Als ik zo over Duitsland zou denken zou ik er nog niet aan denken om een op en top in Duitsland gefokte hengst als Florencio te verdedigen.

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 22:45

Verdedig ik Florencio??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:06

Florencio is in Duitsland gefokt, totaal Duits paard en je maakt je als Nederlander druk over het feit dat een Duitser nog even wil afwachten met de koop. Ik begrijp niet goed waar je frustratie dan ligt.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:29

Ze zeiden van Farnese ook dat ie niet kon bevruchten...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:25

Zannekin schreef:
Florencio is in Duitsland gefokt, totaal Duits paard en je maakt je als Nederlander druk over het feit dat een Duitser nog even wil afwachten met de koop. Ik begrijp niet goed waar je frustratie dan ligt.



Afbeelding

http://www.dressageworld.de/florencio/index.htm

Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:58

pb