CK Groningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:56

Alweer een Grib Verward Jeetje........er zijn wel veel Gribs kampioen geworden. Degene die ik heb gezien waren ook terecht kampioen. Alleen deze heb ik gemist Haha! Dus daar geen oordeel over!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:03

Als ik de uitslagenlijst goed lees denk ik toch dat er een Burggraafmerrie kampioen is geworden Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:48

MissHIS schreef:
Moet zeggen, het was een Gribaldi van het goede soort. Komt ongetwijfeld van moederskant... Gribaldi x Folivia v. keur pref v. Aktion x Bolivia keur pref sport (dres) v. Uniform.


Dat is een gevaarlijke uitspraak, vooral nadat er zowel in Veghel als in Vrouwenpolder een Gribaldi aan kop stond. En dit waren beide zeer fijne en mooie paarden!
Ik ben nooit een Gribaldifan geweest, maar ik kom de laatste tijd toch wel erg veel fijne nakomelingen van deze hengst tegen op keuringen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:01

MissHIS schreef:
Gevaarlijke uitspraak of niet, feit is wel dat deze merrie uit een heel fijn stammetje komt. En ik ben nog steeds geen fan van Gribaldi... Moet je zien hoe veel hij heeft gedekt, logisch dat er nu (eindelijk!) wat goeds van boven komt drijven.

Feit is dat de merrie uit een goed stammetje komt. Maar feit is ook dat Gribaldi toch wel goede dingen doet in de Nederlandse fokkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:09

MissHIS schreef:
Er komen wel eens goede paarden van inderdaad. Maar ligt dat nou echt aan de fokkwaliteiten van Gribus? Ik bedoel...mensenkinder die hengst heeft gruwelijk veel gedekt! Ik vind wel dat hij hele mooie paarden maakt, maar voor de rest ben ik nog steeds niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Eén goedgekeurde hengst uit al die dekkingen, zegt natuurlijk ook al heel wat. Zeker als je kijkt naar de manier hóe deze uiteindelijk werd ingeschreven.

Ik denk zeker dat het een van de mindere Gribs is die nu is goedgekeurd. Qua merrie's zie ik in ieder geval zeer veel hele fijne dieren voorbij komen. Misschien is het wel hetzelfde als Burggraaf,daar zijn de merries ook stukken fijner dan de hengsten. Ik zie wel dat Gribaldi een bepaalde stempel drukt op de nakomelingen, en dat is niet alleen in het negatieve ( achterbeen) maar zeer zeker ook in het positieve: Hij geeft hele mooie modellen mee!

Tja.........en waarom er niet meer Gribs zijn goedgekeurd......dat is iets wat aan de hkcommissie gevraagt kan worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-04 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:11

GertJan schreef:
En ook de Duitse fokkerij.
Niet iedereen denkt over de grens he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:16

GertJan schreef:
Kun je er wel 3 goedgekeurde hengsten bij doen, maar dat zijn Duitsers hè.


Ach.........in Verden zag ik de driejarige hengsten aan een lang teugeltje door de baan gaan. Zo braaf, zo makkelijk en zo mooi!

En je gaat even naar een Pavocup in Nederland en daar lopen ze weer met een persoon naast het paard om het dier vast te houden. Dan zakt je broek er werkelijk weer vanaf. Zijn onze paarden zulke zenuwlijers, of zijn die duitsers zo makkelijk. Ik weet het niet.............Maar ik weet wel dat het systeem van hengsten bij de Duitsers prima werkt! En daarom zijn er waarschijnlijk een aantal Gribs goedgekeurd.

Maar ja...........wat kan je nou leren he, van zo'n Duitsland, die doen dat tenslotte al heel wat jaren langer dan wij hollanders...... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:21

GertJan schreef:
Painted Black in Verden, ja. Oeps, slecht voorbeeld.


Was dat terecht Verward Die tweede plek Verward

Ik vind van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:26

GertJan schreef:
Daarom. Dat was niet het schoolvoorbeeld van een fijngaand Gribaldi-tje.


En de nakomelingen die vorig jaar op de Ck's vooraan liepen bij de driejargen van Gribaldi, die lopen dit jaar minimaal in de halve finale van de Pavo. Dat lijkt mij toch ook wel wat zeggen.

Het jammer is dat mijn Grib wel de mindere kanten van der vader heeft meegekregen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 83 bezoekers