Iemand bekend met PRE hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Iemand bekend met PRE hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 14:05

Ik ben op zoek naar een nieuw paardje en heb een leuk paardje gevonden. Natuurlijk weer een andalusier want eens een anda altijd een anda.

Zijn vader is Ultomado V en vm is Viudo II, graag hoor ik of iemand wat weet over deze hengsten of mij kan vertellen waar in info kan vinden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:10


Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:02

't is Ultimado Haha!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:18

hee jij bent toch weleens naar de diknek wezen kijken bij ons op stal?
Heb je een andere anda op het oog? Volgens mij wist femke een site waar je de namen van de ouders kon intypen, en dat je dan heel zijn afstamming op het scherm kreeg. Ik weet niet meer hoe de site heet...
En hoorde ik nou dat jou anda verkocht was aan giechelkont joske?? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:01


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 17:27

horselover21 schreef:
hee jij bent toch weleens naar de diknek wezen kijken bij ons op stal?
Heb je een andere anda op het oog? Volgens mij wist femke een site waar je de namen van de ouders kon intypen, en dat je dan heel zijn afstamming op het scherm kreeg. Ik weet niet meer hoe de site heet...
En hoorde ik nou dat jou anda verkocht was aan giechelkont joske?? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!



Ja zo goed als. morgen moet hij nog even op de foto en dan is hij idd van Joske, echt een leuk mens hoor.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 17:52

Waarom staan er nu geen foto's bij, snif snif, ga gewoon verder zoeken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:25

Genoeg inteelt lijkt mij zo.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 21:36

DeesDeBest schreef:
Genoeg inteelt lijkt mij zo.



Misschien fijn als je je toelicht ipv alleen maar dit????

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:39


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 22:05

Ach ja het is maar wat je belangrijk vind, het karakter is voor mij belangrijker dan het papier, kijk eens naar de tuigers en naar de friezen, daar gebeurt het ook om de haverklap. Misschien kan je het de volgende keer wat minder sarcastisch overbrengen en je gelijk uitleggen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:08

Was niet sarcastisch bedoelt, meer een opmerking. Leek mij dat je dat zelf ook wel zag.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 22:16

DeesDeBest schreef:
Was niet sarcastisch bedoelt, meer een opmerking. Leek mij dat je dat zelf ook wel zag.


Zal je eerlijk vertellen, dat ik het nog niet gezien had. Tuurlijk had ik de links gezien maar ik mag eigenlijk niet internetten op het werk en had ze dus nog niet goed bekeken en nu keek ik en zag ik gelijk jouw reactie vandaar.

Tuurlijk heb ik t gezien maarre ben jij een beetje thuis in de PRE's of totaal niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:37

Ienemienie schreef:
Tuurlijk heb ik t gezien maarre ben jij een beetje thuis in de PRE's of totaal niet.

Totaal niet, ik kan je verder ook niet helpen met hoe het karakter is e.d. Verder hoeft inteelt niet zo heel erg te zijn, het lijkt mij een ras waar dat wel vaker bij voorkomt, of iig doelbewust op wordt gefokt, maar als ik zie hoe vaak sommige hengsten alleen al in deze 2 vaders voorkomen, tja daar schrok ik toch wel een beetje van. En als dit een merrie was geweest, brr moeilijke keus denk ik om een hengst te gebruiken. Maar goed, ikzelf ben niet weg van deze inteelt je hebt mensen die erbij zweren. Misschien als je op google heel goed zoekt, dat je dan wat terug vind over deze hengsten. Ik zelf vond niks over deze hengsten, maar wel wat over het ras(historie, enz) Weer wat geleerd. Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 08:20

Ik heb nu ook een anda en ik kan je vertellen eens een anda altijd een anda. Geweldige paarden, echt waar. Inteelt komt idd wel eens vaker voor. En er zijn idd wel wat hengstennamen die er vaak uitspringen maar ja zal wel een goeie hengst geweest zijn haha. De reden dat ik geen merrie wil is omdat ik gewoon niet zo van merries houd en omdat ik er dan zeker weten een hengst op zet. Ik ken mezelf, veulentjes zijn zoooo leuk. Ik kan nog niet echt veel meer vinden over deze hengsten maar ik ga nog wel even goed zoeken.