Hengst Zuidhorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Hengst Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 15:58

Wie hebben er hier nakomelingen van Zuidhorn, en wat kunnen jullie over deze hengst zeggen? Zijn het makkelijke, moeilijke of lastige paarden?

Groetjes Marianne

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:07

Ik heb één merrie van Zuidhorn gereden een jaar of 6 geleden alweer, ik was toen 17.
Deze merrie liet zich op haar 3e niet zadelmak maken en is daarna 5 jaar de wei op gegaan... ...
Op haar 8e heb ik haar ("opnieuw") zadelmak gemaakt.
Het was echt een dondersteen, ze ging steeds (recht) omhoog, dat deed ze ook al toen ze 3 was, bij het longeren etc., en tja dat trucje had destijds goed gewerkt... Knipoog
Ik heb er een half jaar op gereden, kon er goed mee uit de voeten totdat ze opeens uit het niets weer begon met omhoog gaan. Toen heb ik er toch maar een punt achter gezet (was niet mijn paard, ik reed haar gewoon en ben daar toen mee gestopt omdat ik haar niet te vertrouwen vond).

Je hoort van Zuidhorn's wel vaker dat het niet de makkelijksten zijn.

Maar ach, elk paard heeft ook een moeder, en de opvoeding speelt ook nog eens mee.

Ik ken bijv ook een Zuidhorn merrie waar je zo een kleuter op kunt zetten, zo'n goedzak is dat.

Dus tja... per paard verschillend!
Maar heb je er zelf ééntje, of één op het oog ??

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:43

Tristan2000 schreef:
Wie hebben er hier nakomelingen van Zuidhorn.


Knipoog

Mijn vriendin heeft een Zuidhorn. Leuke merrie, heel bereidwillig. Alleen een zwakke rug en dat vind je wel meer terug bij de Zuidhorntjes!