Afstamming El Rosso

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Afstamming El Rosso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 10:39

Mijn merrie is van de volgende afstamming:

...........................Notaris
................ El Rosso
V Jamaica
x
M Formateur
..................Makelaar
............................Uppercut

De henst Jamaica is helaas op wacht gezet, en daar na niet meer goed bevonden
voor de fokkerij.
Nou ben ik opzoek mesen die El Rosso inde afstamming van hun paard
hebben zitten, meestal zijn dit vaak Roan-kleurige paardjes...
Ben benieuwd...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:53

Ik heb ook een merrie gehad van El Rosso. Roan vos van 1.60m. Eenkennig en moeilijk uit de wei te halen. Had ook nooit zin om te werken. Heb haar begin vorig jaar verkocht.

Hier 2 foto's van El Rosso en een foto van mijn vorige merrie, daaronder nog 2 van mijn 2jarige (is veulen van mijn vorige merrie, ik heb haar nog steeds in bezit)

El Rosso
Afbeelding
Afbeelding

Foto van mijn vorige merrie Jurida
Afbeelding

Ulvida, haar 2-jarige dochter (v. Iroko)
Afbeelding
Afbeelding

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 17:40

heej thx..
Leuk beesje wel die merrie van jou, ik herken het gedrag, die van mij krijg
ik bijna nooit uit de wei Boos! , en is ook eenkennig, maar werken wil ze wel.. haha Schijnheilig

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:19

een vriendin van mij reed op een el rosso merrie. het is een heel lief paard, en erg voorwaards. maar met het rijden kan ze af en toe wel moeilijk zijn. buitenritten maken ging ook niet zo goed, liep alleen achter een ander paard aan.

rosso
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: midden van t land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:55

Hoi
Hoop dat er iemand nog dit leest,maar mijn paard is een El Rosso.Hij is echter bruin.Z'n moeder was een donkerbruine moeder van Troubadour.
Het is echt een super paard.Hij heeft zn kuren,maar als het nodig is gaat hij voor je door het vuur!Het enigste nadeel is dat hij een wat korte bouw heeft waardoor hij niet echt lekker doorzit,en een mooie(ik vind het schitterend!!)stevige hals wat hem wel erg sterk maakt.Ik rij recreatie met hem(beetje dressuren en af en toe een boompje springen)maar een vriend van me heeft vorig jaar een sgw gewonnen met hem waar 92 deelnemers aan mee deden.Super toch?Ik kan me geen fijner paard wensen OK dan!
groetjes

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:58

Mijn instructrice rijd voor een man. De dekmerrie is roan en de zoon ook! Ik zal haar site er zometeen opzetten!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:41

http://www.dressuurschoolcarmen.nl

Dan naar paarden en dan naar wedstrijdpaarden.

Ze heeft twee Rubinsteins x El Rosso. Sir Ruben is echt roan en True Ruby volgens mij stekelharig, maar moet zou ik even moeten kijken om het zeker te weten!

rosso
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: midden van t land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 01:01

Bedankt,ik heb meteen ff gekeken!Altijd leuk om familie van je paard te zien.Dus als er nog meer mensen zijn met info over el rosso of troubadour....ik hou me aanbevolen!!Vind nakomelingen ook leuk om te zien,en wil graag alles over hun karakter weten!!De moeder van mijn paard is de merrie Helanda(van Troubadour dus)Als iemand wel eens van haar gehoord heeft...De fokker van mijn paard is de K.Dekker uit kerkeveld.Mijn paard is van 1993.Ik ben namelijk zo benieuwd wat er met hem gedaan is voordat ik hem kreeg!!!Ik heb hem nu bijna 4 jaar.
Als iemand info heeft vind ik dat super!!!
groetjes

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:22

Ben ook op zoek naar fam. ik had wel gekeken bij kingston maar niet bij el rosso, heb dat net gedaan en zag je oproepje:

Ik heb een kingston x el rosso. Een roan, ruintje van 1.62 en 5 jaar. Echt een schat van een paard (qua rijden dan) is niet altijd even voorwaarts, is nergens bang voor, krijg hem zonder snoepje niet uit de wei. Wil graag voor je werken.
Als je foto's wil zien of nog meer wilt weten stuur dan ff een mailtje.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:32

rosso schreef:
Bedankt,ik heb meteen ff gekeken!Altijd leuk om familie van je paard te zien.Dus als er nog meer mensen zijn met info over el rosso of troubadour....ik hou me aanbevolen!!Vind nakomelingen ook leuk om te zien,en wil graag alles over hun karakter weten!!De moeder van mijn paard is de merrie Helanda(van Troubadour dus)Als iemand wel eens van haar gehoord heeft...De fokker van mijn paard is de K.Dekker uit kerkeveld.Mijn paard is van 1993.Ik ben namelijk zo benieuwd wat er met hem gedaan is voordat ik hem kreeg!!!Ik heb hem nu bijna 4 jaar.
Als iemand info heeft vind ik dat super!!!
groetjes


Rigoletto hier op Bokt heeft een merrie met Troubadour als moedersvader.

Een vriend van mij springt in het M met een roan merrie v. El Rosso. Ik ben er niet weg van, wisselend springen en gruwelijk lelijk Haha! .

rosso
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: midden van t land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:33

Bedankt missHIS
ik heb die van TRoubadour een pb-tje gestuurd,hoop zo langzamerhand wat meer over de afstamming te weten te komen

gr gab

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 21:59

hee grappig zeg dat dit toppic nog steeds gaande is, ik was de oprichtster. Heb net twee dagen geleden mijn meisje verkocht.
Zo zie je dat er nog wel redelijk wat familie hier rond loopt.. Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:42

Als iemand nog foto's van El Rosso wil kunnen jullie mij mailen. Ik heb er een aantal op mijn pc staan Lachen
Zoals hierboven staat heb ik een Iroko keur x El Rosso merrie. Zelf gefokt uit mijn El Rosso x Obrand, maar die heb ik 2,5 jaar geleden verkocht.
Ik ben overigens nog steeds naar haar op zoek.

Rinske@sushi-monster.nl