Prisca op keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Prisca op keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 10:59

Hoi!
Ik heb een vraagje. Met mijn merrie wil ik waarschijnlijk binnenkort eens een keer naar de keuring (als die weer zijn). Ze staat nu nog in het Veulenboek van het KWPN dus dan kan ze sowieso in het Stamboek worden opgenomen toch?
Nu vraag ik me af of ze ook kans zou kunnen maken volgens jullie om ster te worden? Ik heb daar eigenlijk heel weinig verstand van.
Prisca
Merrie
7 jaar
1.64
Jorn x Satelliet
Staat voor beetje met haar hoeven naar binnen en strijkt achter net niet (maar brengt dus wel dat been wat naar binnen)
Heeft hele ruime gangen (heb nu geen foto van haar draf maar die zal ik wel even proberen te maken binnenkort )

Afbeelding

Afbeelding

Beetje donker maar kreeg m niet lichter en ze staat een beetje raar
Afbeelding

Haar koppie
Afbeelding

Nou, zou ze kans maken? Ik zal proberne ook betere standfoto te maken van dr.

Groetjes Anneminke


Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:07

PriscaZ schreef:
Off-topic: Wat leuk dat jouw paard ook Prisca heet!

Verder heb ik helaas geen verstand van keuringen...


Ja alleen bij naam lijken ze dna op elkaar. Qua uiterlijk totaal niet geloof ik Tong uitsteken

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:15

horselover21 schreef:
een merrie kan niet zomaar uit het niets ster worden, dan ben je nog wel een tijdje zoet met de keuringen enzo.
Je moet er eerst maar aan werken om haar een premie te laten behalen.
En ze kijken juist naar de gangen en het beenwerk, dus als jou paard geen juiste beenstand heeft, zal ze geen topper worden denk ik.


Maar het is toch nieuw systeem dat een merrie gelijk ster kan worden verklaard bij de stamboekkeuring van het kwpn? Dat hoor ik in ieder geval dat dat een nieuw systeem is wat ze hebben ingevoerd. Ik verwacht ook niet dat het een topper wordt maar ster zou wel leuk zijn....


Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 18:39

Sjuimpje schreef:
Je merrie kan wel degelijk gelijk ster verklaard worden,
moeten ze voor exterieur en beweging (en evt. springen) gemiddeld minimaal 68 punten hebben.
Je zou het kunnen proberen, ik zou haar gezien haar bloedlijnen wel laten vrijspringen, dit moet je van te voren wel een paar keer oefenen.
Ik zou er zelf daarom voor kiezen om haar door een prof klaar te maken, vaak is een maandje al genoeg. Zij kunnen haar dan optimaal voorstellen.


Ja, maar hoe duur is zo'n grapje....Zal best aan de prijs zijn denk ik

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 10:32

Ze staat bij RP ingeschreven. Ohja, daar had ik eigenlijk nog niet eens zo aan gedacht.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 12:57

Staan die reglementen in de stamboekrichtlijnen die bij de IDS zat? Het lijkt mij sowieso ook gewoon leuk om zo'n keuring een keer mee te maken. Dan maar geen ster...Ze is in ieder geval heel lief en dan heeft ze maar een iets afwijkende beenstand...So be it...
Maarja ik ga het gewoon proberen. Heb in ieder geval nog genoeg tijd om te oefenen. Ze blijft trouwens met draven aan de hand over het harde wel echt op dr eigen benen lopen. Dat heb ik pas eens geprobeerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers