De kruising Welsh x Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

De kruising Welsh x Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 20:54

Hallo,
Heeft iemand misschien een ervaring met een Welsh x Haflinger, of een kruising wat hierop lijkt?
En misschien ook een foto?
En het karakter,en type bouw ?
Alvast bedankt.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 00:01

Waarom zou je in 's-hemelsnaam een welsh met een haflinger willen kruisen Verward Verward
Er wordt al veel te veel gerotzooid !

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 09:29

Bertus,

je haalt me de woorden uit de mond Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 09:45

Ik weet dat er hier in het noorden regelmatig welsh cob merrie's gedekt werden door haflingers. Omdat de mensen niet zo ver wilden reizen met de merrie.

Ik moet er niet aan denken...

(ik heb niets tegen haflingers, maar koop dan gewoon een haflinger)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:05

Hihi Marije, wat worden dat dan Tiroler Cobs ofzo Haha!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:22

Ik ken 2 kruisingen tussen een Haflinger en een Welsh Cob (volle broers). Leuke dieren, maar ik hou ook niet van het kruisen tussen verschillende rassen.
Karakter en bouw zijn niets over te zeggen. Deze 2 zijn vrij stevig, in het tuig beiden heel braaf. De een is onder het zadel ook braaf (gehandicaptenpony), de ander is niet te gebruiken tijdens de lessen. Maar bouw enzo zijn ook afhankelijk van welke Welsh je gebruikt en hoe modern de Haflinger is.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 15:20

lageveld schreef:
Waarom zou je in 's-hemelsnaam een welsh met een haflinger willen kruisen Verward Verward
Er wordt al veel te veel gerotzooid !


wil jij ajb je mond houden?!
ik heb tog niet gezegd dat k m wil kruisen?????? }> Extreme duivel
hoe dom... Extreme duivel Frusty sorry....
ik zag een leuke pony met deze kruising!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 17:09

Nou zoveel kruisingen zijn er nou ook weer niet in het noorden de meeste merrie gaan gewoon onder een haflingerhengst en die staan niet zo ver weg want die staan gewoon in zevenhuizen op KI en dek station de holm voor haflingers en trekpaarden!!!!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:13

Wat is er nou weer mis met een kruising??

Kijk naar Luna van Luntic, dat is ook een kruising en het is echt een hele leuke pony. Mijn vorige pony was ook een kruising.

Waarom moet iedereen een raspaard hebben? Ik vind het ook erg storend dat iedereen hier zo kan doorzeuren over de afstamming van een paard.
Persoonlijk lijkt een haflinger x arabier mij leuker. Denk dat je dan een wat lichter gebouwde haf krijg met een wat vuriger karakter.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:56

Omdat er soms echt paarden uit voort komen die niet goed gebouwd zijn enz. en niemand ze op den duur meer wil hebben. (ik heb het zelf gezien bij een paardje, echt heel zielig) Ik ben er zelf dus ook niet voor.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 20:23

Ik heb ook wel eens doorgefokte arabieren gezien (dit is een voorbeeld, dus niet dat alle arabieren zo zijn!!) die een hele zwake achterhand hadden, puur omdat ze verkeerd gefokt waren. Maar die waren wel ras zuiver en daar ging het om.

Kijk ik zeg niet dat je een shet met een belg moet kruizen, maar een arbier is bij heel veel rassen als ver edelaar gebruikt. Daarom zou ik liever een haflinger x arabier zien dan een haflinger x welsh.