Havikerwaard?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Havikerwaard?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:58

Wat gaat er nu precies gebeuren met de Havikerwaard, hun website is nog steeds niet bijgewerkt en je hoort er verder eigenlijk niets meer over.
Ik zou het erg jammer vinden als ze echt definitief gestopt zijn met het ter dekking stellen van hun hengsten.
Mooie hengsten en een superaccomomdatie, zonde hoor.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:19

Doen ze wel, ze zijn pissig. Verward Stond in Hoefslag. Hengsten zullen wellicht in de toekomst via ander stamboek worden aangeboden?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:29

Ze waren idd erg 'pissed' en in het Agrarisch Dagblad stond dat iedereen hun hengsten overbodig vond ofzo. En dat Coby van Baalen zelf moest weten of ze Welcome en Welt Hit nog wilde uitbrengen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:53

Nee dás niet correct: dat ze zelf moesten weten of ze ze op de KWPN Hengstenkeuring in het shownummer wilden presenteren!

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

Hengsten wel beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:20

Ik begrijp niet waarom je druk maakt over de Havikerwaard.
Het is n.l. gewoon in Europa wanneer je wil dekken met een goed gekeurde hengst je altijd terecht kent. Gewoon even een belletje.

T.a.v. Havikerwaard geldt dit ook.
Maar waarschijnlijk zal je nooit met een der hengsten dekken.
Daar je er niet in verdiept hebt.
Ga gewoon naar Hinnemann en bestel sperma.
http://www.johann-hinnemann.com/
En verder geen gelul.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 19:21

OK, gewoon even een belletje en dan betaal je nog 100 euro voor het transport..... Veel mensen waren met de havikerwaard misschien goedkoper af.
Ik zag trouwens dat ze in het oldenburger tijdschrift van deze maand toch nog een advertentie hadden, raar gedoe.

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

Welt Hit II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 19:54

Ja ......Voor Welt Hit II kun je in Oldenburg voor € 1000,- sperma terecht bij:

http://www.gerd-sosath.de/

En zo zullen er nog wel meer adressen zijn Party!!

Anoniem

Re: Hengsten wel beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:40

blacky schreef:
Ik begrijp niet waarom je druk maakt over de Havikerwaard.
Het is n.l. gewoon in Europa wanneer je wil dekken met een goed gekeurde hengst je altijd terecht kent. Gewoon even een belletje.

T.a.v. Havikerwaard geldt dit ook.
Maar waarschijnlijk zal je nooit met een der hengsten dekken.
Daar je er niet in verdiept hebt.
Ga gewoon naar Hinnemann en bestel sperma.
http://www.johann-hinnemann.com/
En verder geen gelul.


Grappige uitspraak, ik fok al enkele jaren (ook met een Havikerwaard hengst) en heb me er zeker in verdiept.
Als een eigenaar de hengst niet voor dekking beschikbaar stelt,maar wel in eigendom houdt, is er geen sperma, dus ook niet ergens anders.
Hinneman moet het namelijk ook ergens vandaan halen!!!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Re: Welt Hit II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:49

blacky schreef:
Ja ......Voor Welt Hit II kun je in Oldenburg voor € 1000,- sperma terecht bij:

http:// www.gerd-sosath.de/

En zo zullen er nog wel meer adressen zijn Party!!


Ik bedoelde wel reklame van de havikerwaard die in het oldenburgs tijdschrift stond.
Met die 1000 euro bedoel je waarschijnlijk de prijs zonder verzending.... ik wil maar zeggen als je tweemaal sperma bestelt ben je weer 200 euro extra kwijt. Bij de Havikerwaard kon je het waarschijnlijk zelf afhalen (gratis dus)... Toch zal er dus wel een verschil zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:22

Ik doelde ook niet op jouw reactie, maar op die van Blacky.
Ik vind dat nogal een vreemde reactie, hoe weet hij nou waar ik me in verdiep en of ik wel of niet m´n merrie wil laten dekken en door welke hengst.

Mijn enige vraag is blijven de hengsten wel of niet beschikbaar voor de dekdienst omdat v/d Kamp het erover had ze geheel terug te trekken (ook voor de Duitse stamboeken) uit de dekdienst en ze nog enkel in de sport uit te laten brengen.
Logiser wijze is het sperma dan een keer op.

Ze adverteren ook nog in andere bladen en op de website is ook alles nog "normaal", geen woord over evt. sluiting Verward

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:28

Ja hoor! Ik drukte me misschien niet zo goed uit: ik was het eens met jou, ik bedoelde het ook tegen Blacky. Wij fokken immers ook en zijn er zeker mee bezig...
Volkomen mee eens

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

ilindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 00:23

Ilandra schreef:

"mjn enige vraag is blijven de hengsten wel of niet beschikbaar voor de dekdienst omdat v/d Kamp het erover had ze geheel terug te trekken (ook voor de Duitse stamboeken) uit de dekdienst en ze nog enkel in de sport uit te laten brengen"

Je hoeft dit toch niet in het forum te vragen
Als je al een antwoord van de eigenaar hebt.
Waar wil je eigenlijk naar TOE ???

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 13:36

Gaat verder alles goed met je??

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:14

Nou Blacky is hier nieuw zie ik en die begrijpt de regels hier niet helemaal. Haha!
Er wordt hier niet gekat, beledigd of iemand aangevallen. Daar hebben we De Stapmolen voor en ook daar kunnen slotjes op als het te ver gaat. Misschien moet Blacky eerst de regels van Bokt maar even doorlezen voordat hij/zij verder gaat met posten. Knipoog

Ook kunnen er Bans uitgedeeld worden als het te ver gaat.

En dit hoort via PB. Haha!