info over Jetset D?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

info over Jetset D?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 15:03

Zijn er misschien mensen die een afstamming van hem hebben of kennen? Ik zou graag info willen over de hengst zelf en karakter en gangen van de nakomelingen.
Alvast bedankt!!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:26

Bij de fokker waar ik rij staat een jetset ruin. Ontzettend leuk dier. Super lief karakter. Wil heel graag werken en kan geweldig bewegen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:29

Ik heb een Jetset. Jetset heeft onder Suzanne de Klein en Nathalie Smeets in de sport gelopen maar helaas door een steeds terugkomende blessure uit de sport gehaald. Jetset heeft diverse nakomelingen die bij het ZZGP goed meelopen.
Fijne werkbare paarden die goed kunnen bewegen! Let op: Ondanks dat Jetset zelf heel veel front heeft fokt hij dit niet door. Te kort in de hals is een redelijk veelvoorkomend probleem bij Jetset nakomelingen.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:58

Ik heb een Jet Set gefokt uit een Goudsmid merrie en zag hem later te koop staan.Dit is Obiku
Afbeelding

Makelp

Berichten: 146
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:48

Meinens JetSet D
(12 mei 1991)

De vader van Meinens JetSet D is de bekende dressuurhengst Zirkoon. Zijn moeder is de keur-preferent-prestatiemerrie Escansan die een zeer bekende verschijning is in de keuringsbaan met vele overwinningen. Meinens JetSet D was tijdens de hengstencompetitie '98/'99 een van de opvallendste verschijningen in de dressuurring.

De elegante combinatie die hij met zijn amazone Nathalie Smeets vormde heeft grote indruk achtergelaten. Ze wonnen vier van de zes wedstrijden met een hoogste score van 73%.

Bovendien werd deze combinatie NBVR Winterkampioen 1999. Daarna is Meinens JetSet D met succes uitgebracht in de Prix St. George met Susanne de Klein. De kinderen van Meinens JetSet D doen het uitstekend, zowel in de keuringsbaan als in de sport.


In 2000 behaalde het merrieveulen Thelma (Meinens JetSet D x Hemmingway) de eerste plaats tijdens de Havikerwaard Veulen Promotieprijs. Bij de 4-5 jarige merries met veulen, Otina (Meinens Jetset D x variant), 1e te Veghel. Op het CK Gorredijk behaalde Navratilova (Meinens JetSet D x Rivaal) de 1e plaats 5-jarigen in de Pavo selectie. In de finale van de Pavo Cup werd zij zesde.
In 2002 behaalde Mr A (mv Ferro) de eerste plaats bij de Pavo Cup Selectie op de C.K. te Utrecht.

Het duurste veulen op de veiling te Maren Kessel was Tornado (Meinens JetSet D x Aktion). Tijdens de KNF Indoorkampioenschappen dressuur 2001 te Ermelo werd Navratilova reserve kampioen Z1 met Christa Laarakkers.

Voor de wereldkampioenschappen 2001 jonge dressuurpaarden te Verden waren van Meinens Jetset-D twee kinderen geselecteerd. Bij de vijfjarigen was dat Olando (mv Rinaldo), en bij de 6-jarigen Navratilova (mv Rivaal), fokker J. Berendsen te Ermelo.

Voor de wereldkampioenschappen 2001 jonge dressuurpaarden te Verden waren twee kinderen van Meinens JetSet D geselecteerd. Bij de 5-jarigen was dat Olando (m.v. Rinaldo), fokker : H.A. van Geffen, Ammerzoden. Bij de 6-jarigen was dat Navratilova (m.v. Rivaal), fokker: J. Berendsen, Ermelo.

Ook in 2002 nam een zoon deel aan het wereldkampioenschap, namelijk Proud (mv Purioso), van fokker de Dalhoeve te Wamel.

Zijn zonen Jetstream W en J. Orlando zijn goedgekeurd bij het NRPS.

Bij de voorselectie hengstenkeuring 2001/2002 werd een goed springende zoon (m.v. Zeoliet) doorverwezen naar de 2e bezichtiging.

Bij de voorselectie hengstenkeuring 2002/2003 werd een goed bewegende zoon (mv Cocktail) doorverwezen voor de 2e bezichtiging in Den Bosch.


Olando, Jet Set D x Rinaldo onder Erika van Geffen

Afstamming:
Zirkoon Nurprimus Pinturischio xx
Dulderform H
Waldfee ster Waldmannsheil
Freia

Escansan Le Mexico keur Mexico Prest
keur prest. pref. Peche Melba

Sussan pref. prest. Amor pref.
Hetty ster


Ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt.anders kun je altijd even naar de dalhoeve bellen of kijken op www.dalhoeve.nl

Ik heb mijn merrie door jet set d laten dekken ben helemaal weg van hem.

Een ding waar hij heel goed in is als hij op stal staat is knuffelen en dat heb ik dan natuurlijk ook even met hem gedaan.

Groetjes Sanne

Dekgeld: € 885.- bij verzenden: € 935.- Bij gust retour: € 655.-

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:51

Jetset D 91.6518 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 12-05-1991
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.72 m
Pijpomvang: 22.5 cm

Verrichting 1994
Stap 9
Draf 9
Galop 9
Rijproef 9
Springen vrij 7.5
Springen ohz 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal 78 punten
Plaatsing: 1e van 26 (18)

Fokker: P.H. Meinen, Berkhout

Zirkoon x Escansan Keur Pref Prest v. Le Mexico Keur x Sussan Keur Pref Prest v. Amor Pref x Hetty Ster v. Beiaard x Viooltje v. Normann Keur

Royaal ontwikkelde, zeer rijtypische zeer langgelijnde hengst met ras en uitstraling. De hals is wat weinig bespierd.

Moederrapport 1994
Escansan is een goed ontwikkelde merrie met ras en kwaliteit. De hals zou iets gespierder moeten zijn. De beste schouder en schoft vallen op. Rug en lendenen zijn voldoende. De croupe is goed van vorm, maar zou nog wat meer lengte kunnen hebben. De merrie heeft goed gesteld en ontwikkeld beenwerk. De stap is voldoende ruim. De draf is goed met een best gebruik van het achterbeen. Escansan is een volle zuster van Silvano, internationaal springpaard en KWPN-hengst.
Stokmaat: 1.65 m

Verrichting Ermelo 1994
Eerlijk, betrouwbaar, evenwichtig. Veel bereidheid om te werken, laat zich goed rijden. Stap ruim en actief. Draf ruim en krachtig met veel zelfhouding. Galop ruim en gedragen. In dressuurwerk laat hij zich zeer goed bewerken, opvallend goed gebruik van het voorbeen. Als dressuurpaard heeft hij zeer veel aanleg, geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Bij het springen laat hij zich goed rijden maar zou hij meer terug kunnen springen. Goede afdruk en techniek. Goede bascule, veel vermogen. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Op 13-04 een dag ziek geweest. Op 13-05 zeer gering kreupel rechtsachter. Vooralsnog kon geen diagnose worden gesteld; advies enkele dagen rust. Op 16-05 training hervat.

Afstammelingen 1995 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme groep royaal ontwikkelde veulens getoond. Er was geen verschil tussen de geprikte en de geselecteerde veulens. Ze waren langgelijnd, rijtypisch en ze hadden voldoende ras. Het hoofd is goed gevormd. De veulens hebben veel hals. De hals is goed gevormd en voldoende gespierd. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De lange schouder heeft een goede ligging. De rug is goed gevormd en heeft een goede lengte. De goed gespierde lendenpartij ligt correct aangesloten. De best gespierde croupe is in stand soms wat plat; dit beeld verdwijnt in beweging. De croupe heeft voldoende lengte. De broekspier loopt lang door. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang en klein gehoekt. Het beenwerk is goed ontwikkeld, maar het zou nog wat harder kunnen zijn. De stap is ruim en soepel, enkele veulens missen soms de tact. De draf is sterk en ruim. De veulens dragen de hals goed, ze kunnen schakelen en draven goed door het lijf. De beide thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van bovenstaande rapportage; van één veulens waren de bewegingen vanwege kreupelheid niet te beoordelen.
De moeders waren van goede kwaliteit.
Geen veterinaire aanmerkingen.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde, uniforme, langgelijnde en rijtypische veulens die ruim en gemakkelijk draven.
Getoond: 24 veulens uit 115 dekkingen.

1999 januari nav beoordeling 3-jarige nakomelingen gehandhaafd

2003 januari naar aanleiding van de beoordeling van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Jetset D voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Jetset D heeft het op de keuringen goed gedaan. Hij geeft doorgaans maat en rechthoeksmodellen en scoort bovengemiddeld met zijn sterren. Zijn sportindex bevestigt min of meer zijn eigen loopbaan. Hij breekt het springen niet af en scoort bovengemiddeld voor de dressuur. Jammer dat zijn eigen loopbaan niet heeft beantwoord aan de destijds hoge verwachtingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:57

Wij hebben 2 Jet Setjes (x Partout, 3 en 4 jaar) eigen fok.

Als hengst iets te "blij". Als ruin supereerlijk. De 4 jarige is nu een half jaar onder het zadel en is zeer werkwillig. Alles vind hij prima. Maar wel karakter! Zijn broer wordt dit najaar zadelmak gemaakt, maar die is nog braver. Interesseert zich niets voor iets op zijn rug, zoals een dekje. Zeer nuchter.

De 4 jarige heeft een sterk achterbeengebruik, mooie afronding van het voorbeen. Nu plm. 1.70m. Draf goed, zeer goede galop. Goede rittigkeit en goed aan het werk te zetten aan de longe.

De 3 jarige heeft een excellent voorbeen gebruik, achterbeen treedt goed onder. Galop iets gespannen in de rug. Nonchalant beengebruik, weinig moeite, grote passen.

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:05

heel erg bedankt voor al jullie info!!!!!
Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor mijn merrie en was ook al helemaal weg van Jetset, alleen wist nog niet veel over zijn nakomelingen.
Mijn merrie heeft een vrij lange hals dus op zich zou dat wel goed combineren als hij af en toe wat kort in de hals doorgeeft. Ook dat sterke achterbeen trekt mij enorm.
Iig bedankt voor alle info, maar meer info over nakomelingen en/of foto's is natuurlijk altijd welkom
gr Kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:14

obiwan schreef:
heel erg bedankt voor al jullie info!!!!!
Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor mijn merrie en was ook al helemaal weg van Jetset, alleen wist nog niet veel over zijn nakomelingen.
Mijn merrie heeft een vrij lange hals dus op zich zou dat wel goed combineren als hij af en toe wat kort in de hals doorgeeft. Ook dat sterke achterbeen trekt mij enorm.
Iig bedankt voor alle info, maar meer info over nakomelingen en/of foto's is natuurlijk altijd welkom
gr Kim

Dat sterke achterbeen geeft hij alleen in combinatie met een bloedmerrie! Let daar dus echt op. Een merrie die zwaar is en weinig bloed heeft geeft buffels.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:58

Ik heb zelf ook een Jetset merrie. Is helemaal correct gebouwd, en heeft vooral een hele goede galop. Voor foto's zie profiel.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:46

Pipo schreef:
Dat sterke achterbeen geeft hij alleen in combinatie met een bloedmerrie! Let daar dus echt op. Een merrie die zwaar is en weinig bloed heeft geeft buffels.



Onze merrie is inderdaad vrij bloederig, afkomstig van Partout. Is een fijne combi in ieder geval.

Ik zou het zo weer doen Lachen