Dringende vraag: Friezenkeuringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Dringende vraag: Friezenkeuringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 12:52

Woensdag gaan we met onze 3 jarige friese ruin naar Drachten voor opname in het ruinenstamboek.

We hebben netjes een boekje met tijden opgestuurd gekregen. Maar nergens is te vinden hoe de kledingvoorschriften voor de voorbrenger zijn, en wat voor hoofdstel het paard in moet. (wit of zwart).

Ik heb nog op de site van het friezenpaarden stamboek gezocht maar ook daar staat het niet bij.

Ik neem aan dat de voorbrenger en bijpersoon helemaal in het wit moeten. Maar moet het paard een wit hoofdstel of een zwart hoofdstel in?

En wat is de bedoeling, moeten we een stuk draven en stappen of wat? We hebben maar 6 minuten dus er zal niet al te veel gedaan moeten worden.

Wie weet me wat erover te vertellen?


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 19:32

LuvdaTossa schreef:
Pffff dit had je iets eerder van te voren moeten bedenken! Maar is het aanstaande woensdag? Zeker buiten de keuring (binnen zijn de KWPNners).

Als ik jou was zal ik het FPS maar even bellen.....


Ja dat had ik ook... ik had van tevoren gebeld of we nog een bevestiging en starttijden thuis kregen gestuurd. Ze zeiden dat we dat zouden krijgen en dat hebben we inderdaad ook gekregen. Ik had verwacht dat ze daar nog in zouden zetten hoe en wat, nou niets dus....
Dus ik denk dat ik maar aanneem dat het net zo gaat als bij KWPN en fjordenkeuringen. Dat de lopers geheel in het wit moeten en dat het paard een hoofdstel in mag met kettingtouwtje eraan.

Jammer dat ze niets op de site zetten, ik dnek dat ik morgen inderdaad nog maar eens ga bellen.

Aanstaande woensdag ja, in Drachten baan 3.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:18

vivian001 schreef:
Heb het even opgezocht 'presenteren kun je leren'
Staat wit hoofdstel.
Witte kleding en fps stropdas.
Staat nog een heel verhaal, anders moet je me maar pben voor vragen. Succes woensdag


Nou, das dan heel jammer, ik heb echt geen wit hoofdstel... wat doen ze als je een zwart hoofdstel in doet?

En een stropdas heb ik ook niet... wel witte kleding..

Een wit halster, mag dat ook?

Groetjes..


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 16:59

Heel erg bedankt! Helaas lees ik het nu pas en zijn we al geweest Knipoog

Ik was helemaal in het wit en de bijpersoon ook. Ik had het paard gewoon een zwart hoofdstel ingedaan, en ze hadden er ook niets van gezegd Lachen.

We hadden inderdaad eerst gekeken hoe de anderen het deden en dat was al vrij snel duidelijk. Toen wij aan de beurt. Het ging erg goed, het paard was super braaf en draafde echt heel mooi snel en ging maar een keer even in galop. Ik was zeer tevreden. We kregen gelijk te horen dat hij werd opgenomen in het stamboek, wij dus al heel blij. Hij had geen premie want ze vonden zijn hals te zwaar en zijn voorbenen wat te kort. Dat zijn hals te zwaar was komt omdat hij erg vet is Knipoog en pas geruint is en dus een echte dikke hengstennek heeft. Maar wij zijn allang blij dat hij is opgenomen in het ruinen stamboek.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:41

Ik vond het weer wel meevallen Lachen Het begon eventjes te regenen maar dat was al gauw weer over.

Ons friesje was trouwens op 1,58 gemeten. De jury vond het een verder een prima paard. Ik vond ze trouwens allemaal wel mooi gekleed met hun bolhoedjes Knipoog haha. Ze lachten mij ook uit toen ik doodvermoeid hijgend terug kwam met het paard na 2 rondjes als een idioot rennen *LOL* Wat kunnen die beesten hard draven zeg, bijna niet bij te houden. Maar hij heeft wel alles gegeven in de draf wat die kon, en mijn vriend rammelend erachteraan.
Het was inderdaad leuk om het eens zelf te doen en het resultaat (ingeschreven in het hoofdstamboek) mag er wezen!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:54

Hier een foto van hem: (nog als hengst Knipoog )

Afbeelding

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 14:52

Diesje schreef:
Gaaf joh, Stoere kerelll Knipoog

Weer je ook wie zijn varder en moeder vader zijn.


Vader Abe 346, de moeder moet ik even nakijken, die weet ik niet uit mijn hoofd Bloos

De foto heb ik neergezet zodat je kon zien wat de jury een beetje bedoelde met te zware hals en voorbenen die wat aan de korte kant zijn.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 08:52

Diesje schreef:
Gewoon een gaaf paardje! Lachen
Lekker stoer en iets wat klassiek gebouwd zo te zien!

Denk dat hij uit een wat oudere bloed lijn komt?!


Hij is inderdaad wat klasiek gebouwd. Lekker stevig en met enorme 'poten' eronder Haha!

Ik heb nog steeds niet gekeken wie zijn moeder is, maar als je het friezen boekje hebt van Drachten 30 juni dan was hij nummer 146

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 06:40

Liekjuh schreef:
leuk beesje maar waarom laat je hem nie voorbrengen voortaan.. Er lopen altijd van die mannetjes...


Omdat we het graag zelf wouden doen en hadden verwacht dat er net als bij de KWPN keuringen en fjordenkeuringen keurig een boekje met uitleg over hoe en wat toegestuurd zouden krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers