Wat is leuk dressuurbloed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Wat is leuk dressuurbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 19:16

Ik ben zo hier en daar eens aan het rondkijken voor een paard erbij. Mijn huidige paard is niet geschikt voor de dressuursport en dat is iets dat ik ook graag zou willen. Maar welke bloedlijnen zijn hier interessant voor? De bekende namen zoals gribaldi, ferro, krack c etc kan ik nog wel verzinnen maar verder? Bv Houston, havidoff, wat zijn dit voor hengsten? Ik ben op zoek naar een veulen/jaarling. Ik heb nu eerste recht van koop op een veulen hier op stal maar hetkan nooit kwaad om eens verder te kijken Haha! Kwa ras heb ik denk ik toch het liefste een kwpn'er dus hierin zoek ik iets. Dus... wie weet nog wat hengsten/afstammingen?

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:30

negro is erg mooi!! wij hebben daar een veulen van. erg mooi!NIET TE KOOP!!! Tong uitsteken

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:32

flemmingh.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:33

Paddox uiteraard Haha!.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:35

Citaat:
Wat is leuk dressuurbloed
?

Het woord leuk staat nergens voor.

Een goed dressuurpaard heeft niks met "leuk"te maken.
En dressuurbloed is een algemene naam.

Dus zoek eerst een veulen dat aan de verwachting voldoet.

En dan kun je nog invullen of het onder de noemer dressuurbloed valt
en vooral "leuk".

Succes. Knipoog OK dan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:43

Noem de afstamming eens van het veulen bij jou op stal waar je eerste keus (?) op hebt. De kenners hier kunnen daar vast wel iets over zeggen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:45

Ik ben zelf erg wild van Flemmingh.
En vind Ferro ook zeker niet een verkeerd paard.
Gribaldi vind ik ook wel mooie paarden, maar er zijn ook zat die me niet aanspreken.
Ik vind Special D ook erg mooi dressuur bloed.
Alles in 1 , Ferro & Metall zit er beide in *LOL*

Makelp

Berichten: 146
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:38

OO Seven, Meinens Jet Set D , Disconto , Rhodium , Olivi , UB40 noem maar op kijk maar eens op de website van de dalhoeve of www.jboeve.nl

Succes

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:49

Ik houd ook wel van Belisar/Houston bloed
Ik heb zelf een Belisar, de bokker Jasmijn ook maar kent de hengst Belisar zelf ook goed.
Verder kent annegti hier op bokt de hengst Houston weer goed Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:00

ceasario schreef:
?

Het woord leuk staat nergens voor.

Een goed dressuurpaard heeft niks met "leuk"te maken.
En dressuurbloed is een algemene naam.

Dus zoek eerst een veulen dat aan de verwachting voldoet.

En dan kun je nog invullen of het onder de noemer dressuurbloed valt
en vooral "leuk".

Succes. Knipoog OK dan!

Ik zal de volgende keer 10 x nadenken voor ik iets neerzet hier Bloos!
Het wat simpeler neerzetten dan dingen zal ik dan achterwege laten Bloos

Weet iemand dan waar ik de dressuurindexen kan vinden van de goedgekeurde dekhengsten?

Het veulen dat ik nu op het oog heb heeft als vader Cool Cracker S, moeder is een ster merrie met als vader Landeur en VV Grandeur. Het veulen is op een aantal punten al een verbetering van de moeder. Het wachten is nog op de vraagprijs en dan weet ik of hij het wordt of niet. Vandaar dat ik al eens verder aan het kijken ben en ook vooral wat prijzen aan het bekijken ben. Dan kan ik misschien wat inschatten of dit veulen de prijs waard is of niet. ( moeder is appaloosa en vader is bont, het veulen is nu nog 1-kleurig maar als hij wel gaat kleuren zal de prijs ook omhoog gaan. Ik ben er nog niet over uit of ik voor kleur wil betalen, kwaliteit vind ik belangrijker )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:58

Zelf houd ik wel van een beetje Gelders type paard. Dit Gelderse bloed met een beetje RT bloed. Er zijn zoveel mooie lijnen te verzinnen.

Maar ja, wat is leuk?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:02

Citaat:
moeder is appaloosa en vader is bont, het veulen is nu nog 1-kleurig maar als hij wel gaat kleuren zal de prijs ook omhoog gaan. Ik ben er nog niet over uit of ik voor kleur wil betalen, kwaliteit vind ik belangrijker )
Een veulen wordt volgens mij gewoon al bont gekleurd geboren. Het is niet zo als met schimmels, hoor.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:05

Appaloosa's kunnen wel degelijk later gaan kleuren. Ik heb er zelf 1 die nog steeds kleurt en ik sta bij een appaloosa fokster die er zo'n 14 heeft, het zijn net toverballen Lachen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:25

cornelie schreef:
Het veulen dat ik nu op het oog heb heeft als vader Cool Cracker S, moeder is een ster merrie met als vader Landeur en VV Grandeur. Het veulen is op een aantal punten al een verbetering van de moeder. Het wachten is nog op de vraagprijs en dan weet ik of hij het wordt of niet. Vandaar dat ik al eens verder aan het kijken ben en ook vooral wat prijzen aan het bekijken ben. Dan kan ik misschien wat inschatten of dit veulen de prijs waard is of niet. ( moeder is appaloosa en vader is bont, het veulen is nu nog 1-kleurig maar als hij wel gaat kleuren zal de prijs ook omhoog gaan. Ik ben er nog niet over uit of ik voor kleur wil betalen, kwaliteit vind ik belangrijker )


Cool Cracker S heeft geen dressuurindex (is geen KWPN hengst), en die van Landeur (ken ik persoonlijk, slechte beweger, springhengst)) is erg laag.

Geen dressuurbloed dus. En geen vol papier.

En als het veulen bont zou zijn zou het bont geboren worden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 13:06

Dit veulen heeft een appaloosa moeder en vertoont zelf ook de appaloosa kenmerken. ( oog, gekleurde geslachtsdelen etc ) Vandaar dat de kans aanwezig is dat het nog zal gaan verkleuren.
Het papier dat er bij zal komen zal dus via het NAS zijn.
Maar zo te lezen is er dus via moederskant niet echt dressuurbloed aanwezig. Dat wist ik niet, bedankt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:08

Ik snap niet hoe een Landeur een Appaloosa kan zijn Verward
Bij welk stamboek is die merrie ster, en wat voor vm zit erbij Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:28

Missouri schreef:
Ik snap niet hoe een Landeur een Appaloosa kan zijn Verward
Bij welk stamboek is die merrie ster, en wat voor vm zit erbij Verward
Is er niet een appaloosa hengst die Landeur heet?

Ow Missouri.........er zijn appaloosa hengsten die gewoon donkerbruin zijn en geen stippen vererven. Mijn Jetset komt uit een Katouchon x Bingo ( appaloosa) Bloos Bloos Bloos maar dat moet je niet verder vertellen Haha! Daarachter zit Helmar, das wel een bekende

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:47

Denk dat als je een echt dressuurpaardje wilt hebben deze moet laten schieten! Maar kan het je natuurlijk niet met zekerheid zeggen heb hem namelijk niet zien lopen!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:10

Nope, er is ( althans voor zover ik weet ) geen appie hengst die landeur heet of grandeur. Als er gedekt is met een appie merrie kan er gewoon een appie uitkomen. Bij de merrie zitten NAS papieren.
En Zusje, ik ben inmiddels ook verder aan het kijken. Hij staats sinds eergisteren lekker buiten en kwa beweging vind ik hem niet apart lopen. Dus ik ga toch even verder kijken, prijzen bekijken en dan een beslissing nemen. Het hoeft van mij echt geen GP paard te zijn (bovendien denk ik ook niet dat ik dat zelf zou kunnen ) maar ik wil wel graag leuk mee kunnen draaien bij de basis.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:11

Pipo schreef:
Is er niet een appaloosa hengst die Landeur heet?

Ow Missouri.........er zijn appaloosa hengsten die gewoon donkerbruin zijn en geen stippen vererven. Mijn Jetset komt uit een Katouchon x Bingo ( appaloosa) Bloos Bloos Bloos maar dat moet je niet verder vertellen Haha! Daarachter zit Helmar, das wel een bekende


Dat weet ik Pipo, maar deze Landeur v. Grandeur is die grote lompe te vroeg gestorven bok die destijds door ome Nol (Boerekamps Knipoog ) werd gereden.

En geloof me, da's ECHT geen Appie Schijnheilig Haha! die was ook gewoon zwart met (een beetje) wit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:15

Die Landeur ken ik wel ja Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:27

De indexen van KWPN hengsten kan je gewoon op de site van het KWPN vinden onder het kopje fokkerij. Ik mis nog een hele grote in je rijtje: Contango. Verder is er in Duitsland ook dressuurbloed om van te watertanden. oa Sandro, Pik Bube, Donnerhall, Rubenstein. (en vele combi's en nakomelingen van deze hengsten)

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:58

Nou Cornelie dan wens ik je heel veel succes met het vinden van een leuk paardje Suc6!!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:33

Ik ben helemaal gek van de nakomelingen van Jazz, maar die zijn helaas over het algemeen TE heet!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:12

easter schreef:
Ik ben helemaal gek van de nakomelingen van Jazz, maar die zijn helaas over het algemeen TE heet!


[FA] Een kouwe is geen springpaard. gaat ook over dressuurpaarden Haha!