Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:59

Heeft iemand misschien ervaring met veulens of afstammelingen van de Kwpn hengst Farmer, Voltaire of Nocturn?

Ik wil namelijk een twee jarig paard kopen, met deze hengsten in de bloedlijn.

Alle tips en ervaringen zijn welkom! Alvast bedankt!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:32

ja wij hebben een jaarling hengst op stal van voltaire..heel braaf beestje leert alles heel snel echt een leukerd is dat

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:22

Voltaire wel, goed bloed!!over het algemeen wel brave paarden

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:29

Ik ken één Farmer en dat is ondanks dat hij uit een bloedmerrie komt een hele koude in het karakter en het werk. Voor sommige mensen misschien ideaal, maar ik vind dat niet fijn werken

Van Voltaire lopen heel veel fijne paarden rond. Mijn paardje heeft Voltaire in de tweede lijn zitten. Kijk gewoon eens rond op concoursen dan kom je er genoeg tegen Lachen

Met Nocturn heb ik geen ervaring

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:08

Alvast bedankt iedereen!

Ik heb inderdaad ook gehoord dat Farmer doet wat hij zelf wil. Een best moeilijk karaker dus. Over Voltaire hoor ik niet veel slechts en over Nocturn weet ik nog niets...

Ik ga gewoon verder zoeken OK dan! !

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:33

Hallo,

Ik heb een Nocturn merrie.....

Nocturn een import holsteiner, die in Holstien L'amour heet. die een zeer interresante afstamming heeft, Ladykiller x Roman x fahnrich x Loretto,en komt uit stam 569.

In Adelheidorf, werd hij bij de verrichting 4e van de 65 hensgten en 1e van 14 holsteiner hensgten. , maar jammer genoeg niet een stempel heeft kunnen op de KWPN fokkerij.....

Tineke Bartels heeft destijds Nocturn in de hensgtenmcompetetie gereden, maaar resultaten zou ik even op moeten zoeken...


Dit is zijn afstammelingen rapport,
Afstammelingen 1980 (veulens)
De goede bewegingen die Nocturn kan laten zien, zou men ook bij zijn kinderen mogen verwachten. In de eerste veulenjaargang van Nocturn is dit eigenlijk nauwelijks voldoende tot uitdrukking gekomen. In draf waren de veulens achter iets nauw en matig sterk, de onderbrenging van de achterhand zou iets beter kunnen hetgeen eveneens van de schoudervrijheid kan worden gezegd. De stap is voldoende ruim met een behoorlijke souplesse. In type vertoonden de veulens ras, de ontwikkeling en de maat was goed. De schouderligging en -lengte is eveneens goed doch het middenstuk zou vaak iets sterker mogen. Enkele veulens hadden iets weinig ribdiepte en sommige deden iets heupig aan. Op bouw en stand van het achterbeen, bij de vader niet het sterkste punt, was weinig aan te merken.
Getoond: 10 veulens uit 31 dekkingen.

Afstammelingen 1983 (3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Nocturn wordt één jaar uitgesteld vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen.

Afstammelingen 1984 (3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Nocturn voor de WPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1985 (nadere toelichting)
De hengstenkeuringscommissie zal de komende tijd kritisch en met enige zorg de nafok van Nocturn volgen.
Met name wat betreft het drafmechanisme schieten zijn nakomelingen ernstig tekort, terwijl er diverse kritische bemerkingen te maken zijn op de bouw in het algemeen, alsmede de degelijkheid van het beenwerk.

andere info: van het kwpn.
Het type is goed. Het totaalbeeld is iets hoogbenig, doch vertoont wel veel ras. De bewegingen zijn ruim en correct. Een kleine bemerking kan worden gemaakt op de achterbenen, terwijl het middenstuk wat sterker zou moeten zijn.

1988 (juli) overleden na twee operaties in verband met een zakbreuk

Als je een foto van Nocturn wil moet je even PB en.....

de fokker van Nocturn heeft een iegen website met veel info over de meoderlijn van Nocturn pl;us foto,,, Hij heet Johannsen, moet je even op google zoeken, en ook onder de naam L'amour kan je wel wat vinden....

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:38


yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:17

jeetje, bedankt zeg!
Nou weet ik daar ook weer meer van :d

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:32

Familie Johannse kun je ook gerust mailen, het zijn erg vriendelijke mensen.
Je hoeft ze niet in het Duits te mailen, want hun dochter spreekt en schrijft goed Engels!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:57

ik heb ook een Nocturn merrie:D onwijs lief