Hannoveraanse hengst Willi + UPDATE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Hannoveraanse hengst Willi + UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 17:15

mijn paard is een hannoveraan van 8 jaar.
nou heb ik zelf helemaal geen verstand van hannoveranen, maar ik zou graag willen weten of iemand de vader van mijn paard kent.
het gaat hier om de hengst WILLIE.
mij lijkt dit niet bepaalt de naam van een bekende hengst Haha! , maar wie weet?

alle info/ tips ed zijn welkom!

[Edit] titel [/edit]
Laatst bijgewerkt door grassie op 15-02-02 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:47

Als dit een goedgekeurde hengst is moet hij zeker te vinden zijn. Staat deze naam op de papieren van je paard? Weet je wie de vader van Willie is?
gr.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 21:09

hmm, er is hier iets vreemds aan de hand.
ik kan zijn papieren zo gauw niet vinden, maar in zijn paardenpaspoort staat; vader: willie
moeder: gratis
en dan:ras/ type: rijpaard

????
Verward

hoe kom ik dan aan hannoveraan.. ik weet bijna zeker dat hij dat is, dat zuig ik toch niet zomaar uit mijn duim?
ik ga is goed op zoek naar die papieren, hopelijk verschaffen deze meer info. in heet pp stond niks over vadervader of vadermoeder.

ik ben hier niet blij mee, blijkt nou mijn vermeende hannoveraan dat helemaal niet te zijn?! lijkt me toch sterk..

je hoort het nog.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 21:58

Van Willie heb ik nooit gehoord en ik kan hem ook nergens vinden. De meeste Hannoveranen hebben een duidelijk brandmerk. Kan je dat vinden?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 22:32

nee, het enige wat hij heeft is een vaag wittig nummer links in zijn nek, net achter de oren van 3 cijfers.
het is niet duidelijk, soms lijkt het zelfs net een aftekening, maar dat is het niet. het nummer is moeilijk te lezen, iets van 004 of 006.
ik dacht niet dat dit op het papier terug te vinden is. ga zo nog eens goed kijken.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:55

Ik ben nog geen enkele Hannoveraan tegengekomen waarvan je niets van z'n brandmerk kan zien. Dat nummer in z'n nek is ook raar. Het was toch een ruin zei je? Merries worden in de hals gebrand na opname in het hoofdstamboek op 3 jarige leeftijd maar daar zie je meestal niet zo veel meer van. Ruinen hebben dat niet.
Hopelijk ben je niet opgelicht. Gratis als merrienaam lijkt me ook niet echt iets. Papieren hebben natuurlijk niet zoveel belang, als je hem maar leuk vindt....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 01:31

Het klinkt mij ook allemaal erg vaag in de oren...
wit nummer achter zijn oor, en vreemde namen op de papieren....
en als het goed is zijn het dan ook papieren van het stamboek, maar dat is bij jou dus ook niet het geval.. hoe zien jou papieren eruit dan ?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 12:57

Misschien is hij als veulen wel nooit op een keuring geweest en heeft hij dus ook geen brandmerk of had de fokker bezwaren.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 15:29

hij heeft wel stamboekpapieren hoor! ik moet ze alleen nog even zien te vinden, want ik weet niet of ze bij mijn vader liggen of niet. Frusty
tja, misschien is het wel een slachtpaard met nummer Haha!

ik snap er helemaal niks meer van..

wie heeft trouwens de naam van dit topic ongevraagd aangepast?
deze is wel duidelijker hoor, maar toch raar Verward

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 16:13

ja, ik zou nou wel graag willen weten waar die nummers voor dienen...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 22:11

Ja kijk eens even naar zijn stamboek, want mijn opa heeft een goedgekeurde dekhengst (Hannoveraan) onder de naam Willie.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 23:45

hmmmmm, sorry mensen, de stamboekpapieren liggen idd bij mijn vader. is vraag wel of hij ze kan scannen en mailen, dan zet ik ze hier gewoon neer, kunnen jullie het zelf zien Haha!

op graziano's startkaart (van wedstrijden, aan de hand van die papieren gemaakt) staat willi, dus zonder e erachter als vader.

hoop de papieren snel te hebben!

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:12

ALLE hannoveraane worden gebrand ook de ruinen ik heb zelf ook een hannoveraan ruin en heeft ook een nummer in zijn hals dat hebben ze allemaal echt waar en weet je waar je even naar toe moet emailen voor info over je paard zijn vader en vader van zijn moeder ff naar ABuehmann@hannoveraner.com Die kunne je alle zo toe sturen hebben ze voor mij ook gedaan zijn super aardig !!!!!!!!voor meer info over hannoveraan kun je altijd je vraag stellen oke??

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 14:46

YES! ik heb de stamboekpapieren gekregen van mijn vader (nou, een kopie dan Haha! ) en graziano is een levensechte hannoveraan hoor!

ik ben zo blij Lachen

ik zal proberen de scan van zijn papier op bokt te krijgen, maar omdat dat nog wel even kan duren zal ik een stukje van zijn stamboom en andere belangrijke dingen uittypen.
omdat hij in Duitsland geboren is, zijn de papieren ook Duits. beetje lastig dus, maar goed, ik kom er wel uit. Schijnheilig


---------------------------------(V) Widerball (hann)

----------------(V) Wienerbald (hann)
Vader:
Willi (hann)
---------------- (M) St. Pr. Dy Lady(hann)

--------------------------------------------------(V) Don Juan (hann)

===============================================

---------------------------------------(V) Grande (hann)

-----------------(V) Garibaldi (hann)
Moeder:
Gratis (hann)
-----------------(M)Woelfin (hann)
---------------------------------------(V) Wohlauf (hann)



sorry voor de onduidelijkheid, ik heb dus bij het laatste rijtje alleen vaders van voorgaant paard genoteerd. hierna komt op het papier nog een hele rij namen, maar dat krijg ik er niet meer op.
boven de dubbele streep is vaders kant, eronder zijn moeders kant.
je moet van binnen naar buiten lezen, dus bij Gratis en Willi beginnen.
ik weet het, lekker vaag, het is heel irri om een stamboom na te maken.
Schijnheilig

op het papier staat trouwens bij Willie : nicht anerkannt
dit betekend dan dus dat hij geen goedgekeurde hengst is, neem ik aan? bij de rest staat dit niet.

verder staat het nummer dat op graziano's nek staat toch op het papier: 004. eronder staat de datum dat hij dit nummer gekregen heeft, het is idd een gebrand nummer.

kent iemand 1 van graziano's voorouders wel? laat het me astublieft weten, ik ben heel benieuwd of er nog wat goeds tussen zit!

ook staan in de laatste rij namen (die hier niet opstaat) een aatal namen zonder '(hann)' er achter, maar alleen xx. dit zijn dan geen hannoveranen?

verder is wel alles hannoveraan, dus mijn grazianotje is iig een hannover, jippie Haha!
Laatst bijgewerkt door grassie op 15-02-02 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 15:54

Het hoeft niet te betekenen dat hij niet goedgekeurd is. Nicht anerkannt betekent dat ze hem niet overnemen van een ander stamboek. De moeder van Willi heeft een staatspremie (St. Pr.). Verder is Grande ook wel best bekend.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 19:14

Als er xx achter de naam van een paard staat dan betekent het dat het een volbloed is.

doei

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 19:17

ja Gucci had dat er ook achter staan ook dat xx bij sommige vaders/moeders maar daarom is hij nog wel vol hannoveraan hoor en je moet gewoon ff een email sturen naar dat ene email adres en je komt ALLES te weten over de vader van je paard....Stuur ook zijn brandnummer mee en geboortedatum enzzzzzz

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 19:24

Het moet waarschijnlijk Garibaldi zijn, die is ook redelijk bekend, ik vond niet direct een foto maar misschien komt dat nog wel.
XX staat voor volbloed en nicht annerkant betekent niet goedgekeurd, uit een ander stamboek (wat onwaarschijnlijk is aangezien beide ouders hannoveranen zijn) of gewoon niet goedgekeurd. Hij is dan waarschijnlijk ingeschreven in het hulpstamboek.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 19:59

bedankt mensen voor de leuke reacties, het is idd garibaldi, ik zal het ff veranderen.

ik zal ook die mensen eens mailen Haha!

ik weet zelf gewoon practisch niks over hannoveraantjes, maar wil wel graag weten of mijn paards ofstamming een beetje leuk is Knipoog

dus als mensen nog dingen weten, of foto's hebben.. kom maar op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 02:01

Via Del Mar en www.horsegate.com kun je nog veel te weten komen over Grande. Grande is een hele beroemde hengst in het Hannover stamboek, hij is o.a. de grootvader van Grannus. Als je de informatie over Grande leest, glimt hij je tegemoet.