Zijn er hier mensen met een afstamming van Hinault

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:11

De dekhengst Montreux is een afstammeling van deze hengst (Hinault x Calvados x Voltaire).

Waar ik stage loop hebben we 2 paarden met hetzelfde bloed (Hinault x Calvados x Voltaire)
De ene is een vierjarige, de andere een 8-jarige die in het 1.40 springt. Topfijn paard, heel goed springen, doet het super, was wel een laatbloeier, van hem werd eerst gedacht dat die niet kon springen.

Die vierjarige begint het ook net goed te doen, maar die is pas net in training, spieren komen net een beetje op de goede plaats, maar een erg mooi beestje, lijkt superveel op Montreux.

Beide hele fijn karakters!!!


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:12

Over dat wit, deze hebben beiden geen wit Haha!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:17

Hinault (Narcox II x Landgraf I x Fontan:
Afbeelding
Afbeelding

Montreux (Hinault x Calvados x Voltaire):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit staat over hem op de site van Boeve (Stal Veldhoek)
Bruin
1.71 m
Geb: 1989

Hinault is een product van het beste uit Frankrijk in combinatie met het
beste uit Holstein, verpakt in een prachtig Nederlands model met een super
fijn karakter.

Hinault was (en is) de topper van zijn jaargang en was dan ook de
enige hengst die een negen kreeg voor het springen onder de man. Hinault toonde zeer veel vermogen, een goed ruggebruik alsmede een goede voorbeentechniek en een opvallend goed achterbeengebruik.

Hinault's moeder Datania [v. Landgraf] stond 1e op de CK van Overijssel, en is nu op negentienjarige leeftijd nog steeds een prachtige en spijkerharde merrie, als een vijfjarige. Zij komt dan ook uit een zeer goed Holsteiner stam [stam 4847]. Uit deze stam komen meer dan vijftien goedgekeurde hengsten onder andere Lancer I, II en III [v. Landgraf], Lados [v. Landgraf] alsmede de internationale springpaarden Cher [v. Corrado] van Piet Raymakers en Whitejumper [v. Landgraf] van Ben Schroder en nog vele anderen. Datania gaf naast Hinault ook een internationaal springpaard van Gervantus [v. Grannus].

Hinault geeft zijn kwaliteiten en springgenen consequent
door, dit blijkt uit het feit dat er van een beperkt aantal
dekkingen vele kinderen op hoog niveau in de springsport
lopen. Ook doen de nakomelingen het goed op de
keuringen, gezien de vele ster- en keurmerries, onder
andere Sindunja 1e CK Den Ham en Sarodie 5e CK Den
Ham 2003.

Hinault heeft goedgekeurde zonen in Boeve's Montreux
[KWPN] en Sinault [AES]. Hinault fokt zeer uniform, edele
hoofden, mooie modellen, drie goede basisgangen,
excellente springmanieren, vermogen en een superfijn karakter. Tevens fokt Hinault zeer gezonde paarden.

Goedgekeurd voor KWPN

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:02

Oregon schreef:
Ik heb zowel Hinault als Montreux gekend op een van mijn stagebedrijven. Hinault was een geweldig braaf paard in omgang en met het rijden. Heb hem zelf ook vaak mogen rijden omdat ie zo braaf was. Montreux was destijds nog jong en erg speels. Wel goudeerlijk en gek op aandacht (poetsen etc).


Welk stagebedrijf was dat als ik vragen mag Haha! (Montreux en Hinault zijn beide eigendom van een stal hier in de buurt, maar hebben natuurlijk voor de sport op verschillende bedrijven gestaan..)

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:20

Hmm dit is helemaal het tegenover gestelde van mijn ervaringen met Hinaults.
Vrijwel alle Hinaults die ik gezien heb willen graag lopen, zijn gruwelijk voorzichtig, snel en fijn te rijden..


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:57

Hmm zal even kijken of ze tussen mijn stagefoto's zitten, ik geloof het niet.
Maar ik moet nog nieuwe maken dus dan zal ik ze er zeker op zetten Knipoog


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cjb, Donnatella, Lanoca en 9 bezoekers