opzoeken origine via kleur en aftekening bij kwpn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

opzoeken origine via kleur en aftekening bij kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:17

Ik ben dus op zoek naar de origine van m'n merrie.

Ik heb alles wat ik weet hier verzameld: http://home2.pi.be/pmaeyaer/bestanden/femkes.htm

Misschien dat ik via kleur en aftekeningen al een reeks vaders en moeders kan uitsluiten? Wat mij vooral opvalt is het bruine veulen van royal dance (vos). Kan ik er zeker van zijn dat vader en moeder van m'n merrie geen vos zijn of niet?

Met welke dienst bij kwpn zou ik contact moeten opnemen?
Iedere tip is welkom

Groetjes Pieter

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:18

Ik denk dat je best afdeling stamboek probeert. Ik denk wel dat het een moeilijke zoektocht zal worden. Iig veel succes Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:44

Je kunt ook een hele hoop aan je bouw van je paardje zien.
Sommige hengsten en merries geven een echte bouw door.
Neem RD zelf bv, die geeft naar wat ik gezien heb een vrouwelijk hoofdje door en een achterbeen ook vaak.
Purioso zover ik weet bv wat forsere nakomelingen die qua rijden wat stugger meewerken.
Zover ik bv van Heartbreaker heb mogen zien is dat er een hoop nepspierballen meegegeven worden bij de geboorte.
Zulke dingen kunnen je ook een kleine aanwijzing geven.

Verder zou je moeten weten hoe ze bij de geboorte genoemd is, zodat je met oproepjes ook al vooruit zou kunnen komen.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 08:12

holly schreef:
Verder zou je moeten weten hoe ze bij de geboorte genoemd is, zodat je met oproepjes ook al vooruit zou kunnen komen.


We weten verder niets (ook geen geboortenaam), ze is 6 jaar geleden door een handelaar uit londerzeel verkocht geweest van nederland naar belgië. De koper kon toen, als hij veel meer betaalde, (haar) papieren er bij krijgen, maar heeft dit jammer genoeg niet gedaan.