ik zoek de fokker van....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

ik zoek de fokker van....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:42

ik zoek de fokker van de ruin/hengst TRIOMPH. de fokker van dit paard is namelijk de laatste die met isabella(keur) gefokt heeft.

ik wil van hem weten of hij isa heeft weggedaan omdat ze bvb niet meer drachtig kan worden etc. wij willen deze merrie (zoals veel bokkers weten) met olivi dekken en dit kost veel geld, en als we wat meer kunnen achter halen over isa haar verleden kan dat een hoop sparen

Triomph geboren op 14 juni 2000, stamboek nr: 00.08493 stokmaat 1.67

negro X dublin

wie heeft de info die ik zoek??

IK HEB HET KWPN AL GEBELD< MAAR DIE MAG GEEN PERSOONLIJKE GEGEVENS VRIJ GEVEN ETC.

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:45

Staat er niet op het papier vermeld dan wie de fokker is?

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:52

nee, ik heb zijn moeder. dus staat alleen haar fokker er op Boos!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:08

Tja, ik vind het ook heus wel sneu dat ze die info niet doorgeven, maar ergens kan ik het wel begrijpen.

Het levert je iig veel werk op (ik heb nu bijna alle nakomelingen van mijn merrie gevonden, en dat was een heel werk)

Best is dan dat je gewoon teruggaat naar diegene waarvan je de merrie hebt gekocht. Vragen waar die ze gekocht heeft, en dan zo verder,... vaak kom je dan wel ergens terecht.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:11

Welke afstamming heeft je merrie? Soms als je haar gegevens eens intikt in Google vind je wel wat. Misschien zijn ze ooit naar de keuring geweest. Of met een van haar nakomelingen. Vaak kom je dan wel eens op uitslagen uit, en daar staan wel eigenaarsgegevens bij en fokkersgegevens. Ik heb zo al wel wat gevonden Knipoog

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:15

ik weet wel alle nakomenlingen alleen, de fokkers daar van mogen niet vrij gegenven worden

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:25

Heb je wedstrijd gereden (heb niet naar de leeftijd gekeken eigenlijk) want dan kun je bv via het knhs kijken of ze ooit eerder is uitgebracht.
Verder zul je idd via internet een hoop moeten uitzoeken. bv de moederlijn opzoeken en kijken welke paarden er nog meer uit die lijn komen en via die mensen kijken wie de fokker is.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:53

veel succes. ik heb ook de nakomelingen kunnen vinden van mijn vorige paard. het heeftwat voeten in de aarde gehad maar is gelukt.

Maar (tenmiste op mijn papier) staat ook de naam van de vorige eigenaar.

Wat je ook kan doen is een nakomelingen overzicht opvragen, daar staat (bij mij dan) wel de adres van de eigenaren op.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 21:28

volgensmij snappen jullie het niet helemaal.


ik heb een merrie: isabella

en weet daar alle nakomelingen van. en alleen haar fokker zelf.

maar ik wil de fokker van haar laatste nakomenling weten. dat staat dus niet op het papier v/d moeder, en ook niet op het nakomenlingen overzicht

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:47

bluehunter schreef:
volgensmij snappen jullie het niet helemaal.


ik heb een merrie: isabella

en weet daar alle nakomelingen van. en alleen haar fokker zelf.

maar ik wil de fokker van haar laatste nakomenling weten. dat staat dus niet op het papier v/d moeder, en ook niet op het nakomenlingen overzicht

oh bij die van mij staat het wel op het nakomelingenoverzicht