wie kent de hengst el corona?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

wie kent de hengst el corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 12:19

heeft iemand foto's? info?
groetjes jenanette

karinb
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 13:55

Ik heb een merrie van deze hengst en ben ook al eens een topic begonnen om informatie te krijgen Pling .
Dit was geloof ik het adres:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=
Er staan ook 2 foto's Haha! van hem op internet, zal eens kijken of ik die terug kan vinden en dan laat ik het wel ff weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:39

El Corona was een Doruto x Amor, hij is al vrij vroeg gestorven.
Hij heeft 2 goedgekeurde zonen: Koss (El Corona x Goudsmid =Gelders) en Montecristo (El Corona x Clavicimbel)

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:09

Hoi!

Een plaatje van El Corona staat op www.gelderlanderhorse.nl. Als je het niet kan vinden kan ik het je ook mailen als je wilt. Wij hebben twee nakomelingen van hem op stal gehad, 1 is inmiddels verkocht, de andere hebben we nog. Nou ja, we, er is niks van mij bij jammer genoeg. Over El Corona zelf kan ik niet echt veel meer vertellen dan dat er al gezegd is. De 2 nakomelingen die wij hebben (gehad) zijn/waren alletwee superpaarden.

carolien
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:05


carolien
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:09


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 11:04

nee, maar ik ga zondag kijken naar een 2 jarige merrie v metall x el corona, de man die haar te koop heeft staan zij al dat het een goede hengst was. En het lijkt me inderdaad leuk bloed. Dus hopelijk is dit paardje ook iets.
Van metall's nakomelingen weet ik ook niet echt veel.
Zondag ga ik waarschijnlijk kijken.
Dit is wat is weet
v.metall v.ferro
m ster 80 p voor beweging en extrieur
vm el corona (amor x doruto)
dus kwa papier is het niet zo verkeerd
merrie is donkerbruin weinig aftekeningen word ongeveer 1.70
erg chique gebouwd en lief karakter en super bewegingen aldus de eigenaar!!
hopelijk is het zo want dan is ze meteen verkocht! ik zoek namelijk een jonge merrie met ene goede bloedvoering zodat ik ermee kan fokken maar ook kan gebruiken voor het zwaardere dressuurwerk.
dus mocht je nog iets weten over deze bloedlijnen alle info is welkom!
groetjes jeannette

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 11:33

Een zoon van El Corona in Amerika
Afbeelding
Kadans is by the very talented Dutch Warmblood Stallion "El Corona", who also sired the 1999 Pan Am Silver medalist "Korona" owned and ridden by Shannon Oldham-Dueck. Kadans is currently in training with Canadian Olympic team member Tom Dvorak of Hillsberg. He showed Medium 4/Prix St George in 1999 and finished the season as Reserve Champion Medium Level Dressage horse for Canada. This year he has been showing successfully at Prix St George/Intermediare 1. Some of his most recent accomplishments are a first place with a score of 68.17 at Intermediare 1 at the CDI-W at the Palm Beach Dressage Derby in March, and a first place with a score of 73.75 at I1 at Pelgrave in June.
Kadans was evaluated by Dr Mikael Holdstrom of Sweden with a score of 8.32 which puts him in the top 15 percent of all elite dressage horses in the world. His talents and genetics indicate a very promising future at Grand Prix Level.

El Corona is sired by Amor who is the only stallion in the Netherlands which had a statue erected in his honour. El Corona was out of a Keur mare by the world famous Dressage sire Doruto. Kadans is out of a star mare by the stallion Zeppelin who was by the well known Saluut. Kadans's maternal grand-dam is by the world renowned Ulft.

Nog een zoon van El Corona
Afbeelding
Kasper Imported from Holland
Just 9 years old
16.3+hh
Dutch Warmblood Gelding.
Champion at 4th Level in Europe and Canada (2000)
Trained to I-1.
Sire El Corona whose offspring include
Monte Cristo, Champion Stallion of Holland 3 years running
Korona, Grand Prix Winner and Pan Am Medallist under Shannon Oldham-Dueck
Ivor, Canadian National Advanced Level Champion, 1998 and Canadian Young Rider Champion 1999-2000
Kandor Advanced FEI Level Winner in US and Canada under Tom Dvorak and many more
Elegant Modern Type; Ladies’ ride or VERY Competitive Young Riders Mount. Uncomplicated, Sound and Sensible; A real quality horse;
Training in CA
Contact jeremysteinberg@aol.com or (619)339-1883
oldenv@uniserve.com or (604)530-1529
Price $70,000. Photos and recent Video available. Serious inquiries only, Please.
Afbeelding

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 14:32

Succes-story 75% Gelders paard
Het wereldkampioenschap jonge paarden 1997 bevestigt nog eens dat de KWPN-fokkerij de vooraanstaande positie in de internationale paardensport is kwijtgeraakt omdat het de kwaliteiten van het Gelderse paard en het Groninger paard niet waardeert. Tegen de verdrukking in blijft het Gelders/Groninger bloed zich echter bewijzen.
Dit geldt met name voor de 75% Gelders/Groninger dekhengsten. Deze voeren daarnaast alle 25% volbloed of dat van Marco Polo (volbloed x Trakehner). Bij bloedverruiming voor de Geldersefokkerij dient hiermee dan ook terdege rekening te worden gehouden.
Er zijn over heel de wereld verspreid tien 75% Gelders/Groninger hengsten goedgekeurd voor de fokkerij, die "toevallig" allemaal internationaal presteren of hebben gepresteerd en in de meeste gevallen ook al hebben bewezen dit te vererven. Dit zijn:
Aktion (Pion x Akteur NWP x Victor Sgldt), Hongarije, internationaal dressuur en vererft dit ook.
Avontuur (Jasper x Prins Oregon KWPN Sgldt x Folio Sgldt), België, internationaal springen en vererft dit ook.
Focus (Pele x Farn NWP x Balthazar NWP), Nederland, verdienstelijk dressuurpaard, volle broer nam deel aan de wereldbekerfinale springen.
Irco Marco (Irco Polo x Sportman NWP), Zweden, internationaal springen en vererft dit ook.
Nimmerdor (Farn NWP x Koridon x Senator NWP), Nederland, internationaal springen en vererft dit ook.
Sandrino (Farn NWP x Wahtamin x Cehadee Sgldt), Zwitserland, internationaal springen.
Taxateur (Obelisk x Commandant Sgldt x Sirius Sgldt), Amerika, internationaal dressuur en vererft dit ook.
Wandango (Legaat x Equator Sgldt x Uron Sgldt), Zwitserland, internationaal springen en vererft dit ook.
Waverveen (Recruut x Iregon KWPN Sgldt x Roland Sgldt), Duitsland, internationaal dressuur.
Wolfgang (Farn NWP x Eratosthenes x Uron Sgldt), Nederland, vererft internationale springaanleg.
In 1999 is hier nog bijgekomen:
El Corona (Amor Sgldt x Doruto x Adjudant Sgldt), Nederland, vererft internationale dressuuraanleg.
Bij het wereldkampioenschap jonge paarden 1997 werd bij de 5-jarigen de eerste plaats ingenomen door een zoon van Wolfgang en waren bij de 6-jarigen twee van de 10 eerste plaatsen voor kinderen van Wandango en Avontuur.
Het complete KWPN was bij de 5-jarigen, 6-jarigen en 7-jarigen in totaal zes keer bij de eerste tien vertegenwoordigd. Hieronder waren zowel de kampioen van de 5-jarigen als van de 7-jarigen (die ondanks vele jaren ander KWPN-beleid nog een hengst met 75% resp. 50% Gelders/Gronings bloed als vader hebben).
De Grote Prijs bij dit wereldkampioenschap werd bovendien gewonnen door een paard met 50% Gelders/Gronings bloed.
De teamwedstrijd voor stamboeken werd gewonnen door Zweden, met in twee van de drie paarden het bloed van Irco Marco. In de Strengen dd. 2-10-1997 pag. 11 vermeldt hierover:"Via een omweg was het KWPN, dat geen team op de been bracht, toch vertegenwoordigd."

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 14:39

MONTECRISTO 94.6931 STB, 12 mei 1994, 1.71 m BRUIN
V. EL CORONA, v. AMOR PREF
M. IPOLITA STER

v. CLAVECIMBEL, m. NAPOLITA KEUR PREF PREST

mv. IMPORTANT -- TALISMAN XX
Fokker : J. RUTTEN, te HUNSEL
Eigenaar : STOETERIJ BROERE BV, KORTLAND 42B, 2954 LD ALBLASSERDAM
VERR. 94.6931: S.9 D.8,5 G.9 GDP.9 ASP.6,5 STN.6,5 SVE.7 GSP.6,5