Welsh Keuring, iemand nog tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Welsh Keuring, iemand nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 14:01

Nou ja, zoals de titel al zegt...

Ik ga 26 juni naar de Welsh keuring in Breukelen. Met mijn NWR merrie (V. Hanassi), ze is 15 en dit jaar zonder veulen. We gaan voorbrengen en onder het zadel.

Iemand nog tips? Ik weet aardig hoe ik moet toilleteren (maar tips zijn altijd welkom). Ze heeft ook iets onderhals, iemand die weet hoe je dit een beetje kunt wegwerken?

Maar wat willen ze nou precies zien met voorbrengen en met rijden (bestgaand)?

Verder hoor ik wel eens dat het een onderonsje is en dat je als hobbist niet echt veel kans maakt op een 1ste premie of CK uitnodiging..
Iemand die hier ervaringen mee heeft?

Ik ga trouwens gewoon heen voor de lol hoor, de prijzen zijn niet noodzakelijk. Het is gewoon een heel leuk dagje uit

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:51

Malibu schreef:
Nou ja, zoals de titel al zegt...



Verder hoor ik wel eens dat het een onderonsje is en dat je als hobbist niet echt veel kans maakt op een 1ste premie of CK uitnodiging..
Iemand die hier ervaringen mee heeft?



Als groot fokker ook niet hoor Bloos! . Er word altijd een beetje naar de eigenaar gekeken ipv naar de pony iets wat al jaren speelt. Als familie in een andere ring de ponies staat te keuren van mensen die jouw pony moeten beoordelen dan weet je zelf wat er gebuerd. Met andere woorden ze spelen mekaar de bal toe. Boos!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:18

Citaat:
Als familie in een andere ring de ponies staat te keuren van mensen die jouw pony moeten beoordelen dan weet je zelf wat er gebuerd. Met andere woorden ze spelen mekaar de bal toe.


Idd, en dat bedoelde ik nou....

Je krijgt dan ook wel eens commentaar waar je gewoon echt geen bal aan heb...
Als je een tweede premie krijgt wil je weten waarom en wat je kan verbeteren.

Vorig jaar kreeg mijn veulen een tweede premie, omdat ze niet genoeg bespier was Verward
Naar mijn idee was toch best bespierd, en om nou te gaan trainen met een veulen van 3 maanden...

Ik vind het ook heel jammer dat het punt 'kinderpony' zo weinig word meegeteld.
Vorig jaar kwam er 1tje al steigerend binnen met z'n pony. Beessie was helemaal gek (kreeg echt het idee dat die gewoon 4 dagen lang in een donker hok was opgesloten).
Kreeg wel een 1ste premie.. (dus de gekker hoe beter?)

Nou ja, ik vind het toch altijd een hele leuke bedoening. Met al die veulentjes en verschillende soorten welshjes is het altijd een leuk dagje uit..

AvD
Berichten: 36
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:19

TIP:

Kom met je pony naar de Dragon Welsh Pony Show op 14 augustus in Rijssen. Engelse juryleden dus geen vermeende 'partijdigheid'

Kijk eens op: http://www.dragonwelshshow.com

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 10:23

Citaat:
TIP:

Kom met je pony naar de Dragon Welsh Pony Show op 14 augustus in Rijssen. Engelse juryleden dus geen vermeende 'partijdigheid'


Thanx! OK dan! vorig jaar zat ik met m'n veulen en kon ik niet heen.

Had daar nog helemaal niet aan gedacht... Bloos Blond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:34

Die onderhals kan je wegwerken met eventueel longeren met touwtjes of gewoon goed nageeflijk rijden..Verder heb ik echt geen verstand van het voorbrengen alleen dat je je helemaal kapot rent Haha!

Met bestgaand willen ze meestal show zien.. kortom gaan met die banaan, maar pony moet wel netjes nageefelijk blijven en over de rug blijven lopen..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 11:01

Thanks, ik rij haar altijd nagevelijk. Alleen m'n bijrijdster wil het niet altijd lukken. Vooral met springen komt die onderhals erg opzetten, das wel jammer.

Citaat:
Verder heb ik echt geen verstand van het voorbrengen alleen dat je je helemaal kapot rent

Nagelbijten / Gniffelen kan ik eindelijk eens solidair zijn met mijn paard, is ze niet de enig die dit keer hoeft te rennen Haha!

Citaat:
Met bestgaand willen ze meestal show zien.. kortom gaan met die banaan, maar pony moet wel netjes nageefelijk blijven en over de rug blijven lopen..


Hmm dit word lastig... Ik ben van mezelf meer een dressuur ruiter, en ik rij altijd naar tact en ontspanning.
Hier moeten we dus ff aan werken

Bedankt voor de tips!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 11:04

Die van mij die krijg een schepje haver erbij voor wat extra actie, maar ze gaat overdag lekker naar buiten ook gewoon de dag voor de keuring.

Als ze het niet goed (oftewel gek) genoeg vinden das dan jammer, maar hier zal ik nooit aan beginnen!