Besluiten voor de fokkerij van het KWPN.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Besluiten voor de fokkerij van het KWPN.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:52

Afbeelding

Bij de OCD.

Eerst besluiten dat het doorgaat.
Dan de praktische uitwerking en daarna voorlichting geven aan de leden. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 20:15

adriana schreef:
Wat ik zeer positief vind is dat er gesprekken lopen met Zangersheide.
Eindelijk gaat het KWPN een gesprek aan met een stamboek wat al 10 jaar gedegen onderzoek doet naar OCD.
Misschien stappen ze dan ook van het gekke idee af om veulens op 3 en 5 maanden te screenen.



Misschien stappen ze dan ook van het gekke idee af om veulens op 3 en 5 maanden te screenen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:44

Citaat:
Vandaag even op de stamboekkeuring in Marienheem geweest, lijkt mij toch een kl*te baantje ....inspecteur zijn. Want als de kwaliteit iedere dag/op iedere keuring zo is, dan zou ik binnen enkele dagen bij de Psych zitten en een overdosis prozac gaan slikken.


Daar heeft iemand toch leiding aan gegeven. Haha!
De Bijbel,"Boek in partjes"

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:51

greetje schreef:
Ceasario ik snap even iets niet, misschien kun jij mij opheldering geven. Ik lees dat er tijdens de ledenraadvergadering toestemming is gegeven voor die onderzoeken maar dat de leden nog voorgelicht moeten worden.

Denk toch dat ik dit verkeerd lees?




voorgelicht moeten worden

Dat hebben ze gedaan bv van Brabant weet ik het en die vergadering stemde tegen.
Nu heeft men besloten om het nog maar eens uit te leggen.
Daar ze denken dat we het niet goed begrepen hebben.
Stond in de colum van 2 Strengen geleden.

Ze zijn daar zo arrogant te denken dat ze echt met dom volk van doen hebben.
Meer kan ik er niet van maken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 23:16

adriana schreef:
Betalen? Waar lees jij iets over betalen.

En het heeft niks te maken met afzeiken, ik ben allang blij dat ze contact zoeken met Zangersheide wat het ocd beleid betreft.
In de stukken die ze tot nu toe hebben gepubliceerd in IDS heb ik nooit het woord Zangersheide gelezen.
Terwijl daar interessante informatie te verkrijgen is, waar het kwpn veel aan kan hebben.



Met Zangersheide samenwerken zal moeilijk worden.

Zangersheide houdt meer van een LAT-relatie die snel overslaat op bindingsangst.

Eerst met Oldenburg.
Toen BWP ,
En nu KWPN. Cool

Ik vergat nog de rechtzaak tegen de FN over de Bundeschampionate.
Die ze bij de rechter verloren.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 16-06-04 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 23:23

Pipo schreef:
Dat 70% van de veulentjes meer kans heeft op OCD die voor 1 april geboren zijn lijkt mij een logisch iets. Al moet ik zeggen dat ik het graag eerst even met eigen ogen zou willen lezen Haha!

Het lijkt mij uberhaupt niet goed om van die vroege veulens te hebben, dan maar niet naar de keuring. Kan drie jaar later ook nog.



Dat 70% van de veulentjes meer kans heeft op OCD die voor 1 april geboren zijn lijkt mij een logisch iets

Zeker als een box niet groter is dan 3 x 3 meter buitenwerks. Huilen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 09:25

greetje schreef:
Pipo ik kom nog even weer terug op die keuring in Marienheem.

Daar valt teveel over te zeggen;

Zijn er dan zoveel fokkers binnen het KWPN die geen verstand van fokken hebben en/of....Moet daar uit geconcludeerd worden dat het KWPN schromelijk tekort schiet in het voorlichten van de fokkers...en/of....Ligt het aan de KWPN hengsten en/of merries en/of....Fokken is primair vooruit zien, secundair selectie etc.


Je ziet de laatste jaren hetzelfde als in de jaren 70.
De varkensector leek goed.
Wat zag je:
Omdat in de bouw de werkeloosheid stijgende was.
En er veel werkelozen van boerenafkomst waren en vanuit de fam. nog recht hadden op een stukje grond.
Ging men onder aanvoering van voerleveranciers en hybride fokkerijen
met zijn alle in de varkens. (bioproduktie)
Bioproduktie werkt altijd bij tekorten.

Nu gaat men van Varkens over naar Paarden. (VEP-s)
Maar men vergeet dat er authentieke paardenlanden zijn bij gekomen,waaronder Oost-Duitsland en onlangs Polen.

Meer wil ik er niet over zeggen.
Maar in dit geval zal het verleden zich herhalen.

Net als de AEX-beurs.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 09:36

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 09:54

adriana schreef:


Maar goed, het begint volgend jaar pas.
.


Heb je ook de begrotingsmelding voor volgend jaar gezien?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:10

Bij de presentie van het onderzoek is er wel een vertegenwoordiger of meerdere voor het KWPN geweest in Hannover.

Zij denken nu dat het onderzoek onbrekende faktoren bezit.
Vandaar dat ze het waarschijnlijk op onderdelen willen over doen.

Kan weer een Wetenschapper een onderdeel bij zijn eigen lijst toevoegen. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:40

CGJ12 schreef:
Kennis is macht, meten is weten.......


En macht laat betalen. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:11

CGJ12 schreef:
Dotering van EUR 42.000 tot een totaalreservering van EUR 143.000.
Per jaar worden er tegenwoordig 12.000 veulens geregistreerd uit zo'n 15.000 dekkingen...............
Aangezien het bedrag is gereserveerd voor het gehele onderzoek wat zo'n 3 jaar in beslag neemt dienen de kosten te worden gedragen door zo'n 36.000 geregistreerde veulens.

Per registratie kost dit "geintje" dus nog geen 4 EURO...........
Dus waar maak je je in 's hemelsnaam druk om..........


(het intikken van alleen al dit berichtje is duurder............. Knipoog )


Ook even natrekken hoe groot nog het reserve aan kapitaal is? Knipoog
Is er ingeteerd.?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:38

CGJ12 schreef:
Al zijn ze het tienvoudige ingeteerd, dan nóg blijft het een minimaal bedrag.......


Ja het is maar hoe je boekhoud. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-04 08:18

adriana schreef:
Betalen? Waar lees jij iets over betalen.

En het heeft niks te maken met afzeiken, ik ben allang blij dat ze contact zoeken met Zangersheide wat het ocd beleid betreft.
In de stukken die ze tot nu toe hebben gepubliceerd in IDS heb ik nooit het woord Zangersheide gelezen.
Terwijl daar interessante informatie te verkrijgen is, waar het kwpn veel aan kan hebben.



Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-04 08:36

Zannekin schreef:
Uit dat onderzoek in Duitsland is gebleken dat beweging het sleutelwoord is: vroege veulens in zeer ruime stallen met dagelijkse uitloop hebben minder OCD dan veulens uit stallen van 3x3 en geen uitloop.
Wij hebben een veulen in januari gehad dat welgeteld 1 dag op stal heeft gestaan (5x3,5) en voor de rest buiten ging, ong 6 uur per dag, ook in de sneeuw. Het hangt dus vooral af van de manier waarop.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers