wel of niet laten keuren [welsh]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

wel of niet laten keuren [welsh]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:53

Ik zit er over te denken om mijn jaarling voor te stellen op de keuring...
Choice is een weesje, haar moeder overleed toen ze 2 weken oud was.
maar zoals zo vaak: jaarling naarling..
Ikzelf vind haar nog iets te ielig, te nauw voor...
haar koppie:
Afbeelding

van voren:
Afbeelding

opzij:
Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:31

Ik zou toch wachten tot drie jaar. Dan komen ze het beste tot hun recht! Heb je in de buurt geen echte kenner die kan zeggen hoe ze er voor staat?

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:56

Hai,

Nu zal ik ook maar zeggen: niet geschoten, altijd mis!!! Haha!
Ik denk dat de meeste jaarlingen er niet altijd even florisant uitzien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet goed doen op de keuring... Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:58

Is dat de foto of staat ze van achteren een beetje Frans?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 00:08

is echt de foto... behalve nauw aan de voorkant niets
"vreemds" opgemerkt qua stand van de benen.. behalve dat ze niet fotogeniek is...het heeft ontzettend veel moeite gekost enigzins toonbare foto's te maken.. (heb er wat daar lijkt een karrepaard van 30 nog een 3 jarige die op de drafrenbaan kan scoren)
Ze neigt wel naar week in de rug....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:20

Ik heb geen ... verstand van welshjes, dus hecht geen waarde aan mijn mening Haha!

Gewoon voorstellen, ik vind het werkelijk een schatje Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:24

meeeens gewoon voorstellen jij en je pony een ervaring rijker en wie weet kom je nog met wat thuis.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:02

Ja ik vindt ook dat je het gewoon moet proberen.Het koppie is echt om op te vreten wat een schatje zeg veel succes

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:03

Gewoon proberen, al is het alleen maar voor de ervaring. Daarbij zullen de rest van de jaarlingen ook gewoon naarlingen zijn Haha! dus wat dat betreft valt ze niet buiten de boot Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:10

Wat een leukerd, wat voor afstamming heeft ze?

En idd, niet geschoten is altijd mis.

Ik vind het altijd een leuk dagje uit, en je moet eens weten hoeveel ze leren op zo'n dag....

Ik heb ook een Welsh 'naarling' van Anjershof Rocky. Verschilt echt per week hoe ze er uitziet. 3 weken geleden schrok ik me het apenzuur, ribbetjes te zien en echt geen potje. Nu kwam ik dit weekend en ze straalde als een zonnetje en bijna geen ribbetjes te zien (gewoon netjes voor een jaarling, ze mogen ook weer niet te dik worden).

Enige commentaar wat je misschien kan krijgen is dat ie niet genoeg bespiering heeft.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:14

deze is van Talgarth Elfed. Moeder: Oldenzijlster Mandy die is van Bryn Storm uit Maxwelltown Mary Anne die van Twyford Neon is.
op de KWPN manier geschreven:
Talgarth Elfed X Bryn Storm X Twyford Neon X Mistral Celebration...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:23

Tja, ook jaarlingen willen ze vol zien, noemt het vet, noem het bespierd... als er maar vlees op zit Scheve mond
Daarom ga ik nooit met jong spul naar de keuring, alleen veulens en dan als 4 of 5 jarige pas weer.

En een praktisch vraagje, voor welke keuring zou je haar op willen geven?
Veel inschrijvingen voor NWPCS keuringen zijn al gesloten, volgens mij zijn alleen Stadskanaal (sluiting 18 juni) en Vught (sluiting 25 juni) nog in te schrijven...
Later in het seizoen zijn er nog wel een paar WPCV keuringen dacht ik, o.a. Rijssen en Heteren.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:35

niet naar een stamboekkeuring..
naar de open dag van stal Ysselvliedt ofzo..
Deze vraag kwam eigenlijk bij me op na het zien van de jaarling A-tjes in Itterbeck... Nu moet je heel vindingrijk zijn om Choice op een foto te zetten en het geen op de foto staat ook nog eens te herkennen is als zijnde Choice Haha! dus ze staat er niet erg "zondags" op.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:34

Super Choice!!! Lachen

Ysselvliedt zou ik gewoon doen... Stamboekkeuring kun je beter wachten tot 3 jaar denk ik (nu een 2e premie halen zou zonde zijn). Op een show als bij Ysselvliedt kan je weinig gebeuren, komt ze niet zo hoog te staan, dan is er niets aan de hand en je bent een ervaring rijker.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:54

MarijeR schreef:
Tja, ook jaarlingen willen ze vol zien, noemt het vet, noem het bespierd... als er maar vlees op zit Scheve mond
Daarom ga ik nooit met jong spul naar de keuring, alleen veulens en dan als 4 of 5 jarige pas weer.


Is mij dus ook opgevallen...het kan toch nooit goed zijn hoe die dieren opgefokt worden ? Verward Jaarlingen zien er uit als twenters en twenters als 3-jarigen!
Als ik ooit met een jaarling naar de keuring zou gaan, zou het dus ook een keuring van het WPCV zijn. Heb het gevoel dat ze daar het meer waarderen als je een pony gewoon pony laat als jaarling zijnde.

AvD
Berichten: 36
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:32

Citaat:
Later in het seizoen zijn er nog wel een paar WPCV keuringen dacht ik, o.a. Rijssen en Heteren


De Dragon Welsh Pony Show op 14 augustus in Rijssen is geen WPCV keuring. Er wordt wel gekeurd volgens het 'Engelse" systeem.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:38

AvD schreef:
De Dragon Welsh Pony Show op 14 augustus in Rijssen is geen WPCV keuring. Er wordt wel gekeurd volgens het 'Engelse" systeem.

Oeps, foutje van mij dan...
Ik dacht dat het ook door de WPCV georganiseerd werd aangezien ik ook hier weer voor gevraagd ben als sponsor Knipoog

monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:52

Hoi hoi allemaal ,
Ik zou het gewoon doen ,ik heb een jonge welsh a-hengst en die is ook nog wat achter qua bouw ,ervaring is ook altijd mee genomen . (by the way dat frans staan achter klopt maar de benaming is koehakkig ,komt veel voor bij welshen dus niets ernstig Lachen )