New Forest dekhengst Lorenzo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

New Forest dekhengst Lorenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 13:38

Honeybee, Maaike van de Vis en ik zijn gister naar manege Gasselte geweest waar ook de New Forest-hengst Lorenzo gestald is.
Honeybee heeft wat foto's gemaakt van deze prachtige hengst. Omdat het voor dit forum misschien ook wel interessant is, een aantal foto's van ons en wat meer informatie over deze hengst:

Lorenzo, de enige goedgekeurde zoon van de in 1996 overleden Oosterbroek Sergio. En wat voor een zoon!!!!

Lorenzo, een spijkerharde nazaat van een van de meest presterende ponyhengsten ooit! Vader Oosterbroek Sergio, gefokt door mevr. Moerkoert (onlangs benoemd tot fokster van de eeuw van het N.F.stamboek), liep maar liefst voor 4 landenteams op internationaal niveau dressuur.

Lorenzo heeft reeds op zesjarige leeftijd alle beloftes ingelost, welke hij etaleerde tijdens zijn verrichtingsonderzoek 1998.

All round winnaar sportdag 2000, Z-2 dressuur onder Pytrick Adema tussen de paarden bij de KNF;

Lorenzo bleek in 2000 een sporthengst met onbeperkte mogelijkheden te zijn!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderstaande foto's komen van www.manegegasselte.nl Afbeelding
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012735952 [/img]
Afbeelding
Afbeelding

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 15:52

Ik vind Lorenzo persoonlijk niet echt zo'n tophengst, maar qua sportvlak is ie wel goed.
Hebben jullie ook de andere hengsten op Gasselte gezien? Brandy vind ik wel erg mooi!!!! *LOL*

gr. marijke

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:19

Er stond nog een andere hengst daar op stal op dit moment. Helaas ben ik zijn naam kwijt en hij is ook niet terug te vinden op de website van Gasselte op dit moment.

De andere hengsten die ze hebben staan momenteel elders in het land, maar komen in het zomerseizoen wel weer naar Gasselte.

Wat Lorenzo betreft, ik vind het echt een beauty.. ik zou 'm zo willen hebben, al ben ik wel wat te groot om er op te rijden. Lovers

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:02

Die andere hengst was Elegant, een vosje. Ook een leuk beestje, al wat ouder.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:52

maaike van de vis schreef:
Die andere hengst was Elegant, een vosje. Ook een leuk beestje, al wat ouder.


heb je daar ook een foto van?? Dat is de papa van mijn pony!! Haha! Clown

gr linda Lachen

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:57

Ja ik dacht het al.
Is dat Liberty's vader of ben ik mis???

marijke

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:57

Heey, wat toevallig!
Helaas heb ik daar geen foto van gemaakt Frusty Ik heb ook het hele Web afgespeurd, maar kan geen foto's van 'm vinden.
Maar ik beloof je; de 23e (dan gaan we daar rijden) zal ik proberen een paar leuke plaatjes van hem te schieten, oke?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 00:14

heyy

ja marijke, is liberty's vader.

Maaike, op het hele internet vind je er geen foto's van! Heb al gezocht, maar sinds 1995 of 1996 dekt ie nie meer! Heb wel een foto uit het hengstenboek, maar die is klein en zwart wit, nie zo mooi. Maar als je er een paar wilt maken, graag!! Het is voor mij een beetje ver om daar eens te gaan kijken!!!! THanx alvast!! Haha!

gr linda Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 00:21

Ik had dus al geprobeerd een foto van deze hengst te maken, maar helaas... de paarden waren net gevoerd en tja.. eten gaat toch voor foto's, waar hij dus geen interesse voor had... vandaar deze charmante foto.

Afbeelding

Maar goed, net als bovenstaande foto's, kun je over een aantal weken ook mooie foto's van Elegant bewonderen Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 00:25

Honeybee schreef:
Ik had dus al geprobeerd een foto van deze hengst te maken, maar helaas... de paarden waren net gevoerd en tja.. eten gaat toch voor foto's, waar hij dus geen interesse voor had... vandaar deze charmante foto.

[img]
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012686198[/img]

Maar goed, net als bovenstaande foto's, kun je over een aantal weken ook mooie foto's van Elegant bewonderen Lachen


hihiihih, waar zal mijn pony dat toch vandaan hebben!! Haha! Haha! De mijne is een bruine, ik dacht nie dat het zo'n kleur vos was!! Tong uitsteken

gr Linda Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 00:33

Dit is de pony waar ik het het heb!! Hij staat alleen een beetje raar! Maar ja, maak nie uit.


Afbeelding

Mooi he!!

gr linda Lachen

Camira
Berichten: 28
Geregistreerd: 12-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 22:52

Hebben jullie heel toevallig in een oude doos nog foto's van Oosterbroek Sergio? Dat is namelijk de overgroot vader van mijn paardje.
Doei
Malu

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:14


quincyamor
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:56

amor mijn geweldige pony is zoon van lorenzo en hij is zo lief hij loopt z2 met mij spring en dressuur _/-\o_ /3

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31310
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: New Forest dekhengst Lorenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 00:47

Dit is al een heel oud topic en tegenwoordig heeft Bokt ook een eigen New Forest subforum, dus dit topic staat hier ook niet meer op zijn plaats.
Op het subforum staat al een topic over deze hengst, ondanks dat ook dat topic al oud is, mag je daar wel nog verder posten: [RPA] [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Hier een slotje.