hengst voor mijn merrie!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:51

Welke niet...
Kennedy geeft geen maat door,
Obelisk en Polansky zijn 2 van mijn grote favorieten, maar zou ik zelf alleen gebruiken bij een merrie met een meer gesloten bovenlijn.



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:09

Weet je wat intressant zou zijn wat type en bloedlijn betreft?
Metall
Fok je terug op Marinier en Ramzes. Verder geeft Metall paarden met een mooi en functioneel front en een goed achterbeen. Waarschijnlijk zou het veulen dan ook een heel goede sprong kunnen laten zien.
Het enige minpuntje zou zijn dat het voorbeen wat kort blijft, maar daar zou ik vrede mee hebben. Als je er gelijk een hengst à la Obelisk opzet, heb je kans dat je overblijft met vlees noch vis .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:23

Fokker79,
ik zou zelf ook niet bang zijn om op een paard als deze Kennedy te gebruiken,
alleen gaf TS zelf aan dat ze zocht naar een hengst die maat meebrengt, dat doet hij nou eenmaal niet.

Maar als Ferro bloed met daarachter Ramiro de TS aanspreekt, zou ik liever Metall aanraden. Ik kan mij goed vinden in de reacties zoals die van Franske en met Metall heb je naar mijn idee een gulden middenweg.
Je verlochent de achtergrond niet want wat bloed en type betreft sluit en vult hij super aan, maar de wens van de TS kom je ook tegemoet want Metall geeft paarden die erg goed kunnen bewegen.
http://www.gebrvanmanen.com/cgi-bin/Dutch/Metall.htm

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:46

Als het achterbeen van de merrie niet het sterkste punt is zou ik minder snel naar een hengst als Alabastro stappen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:26

Pardon? Party!!

ìk vind Alabstro niet het fijnste achterbeen hebben,
hij neigt naar schaatsen.
Verder niets mis met die hengst, alleen zou ik hem niet gebruiken op een merrie waarbij het achterbeen een aandachtspunt is.
We weten trouwens niet eens of Gitta wel een uitstapje wil maken, ze had zelf tenslotte alleen KWPN hengsten opgenoemd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:11

Het spijt me zeer, maar ook dit filmpje laat precies zien wat ik bedoel.
Een schaatser is niets meer en niets minder dan wat het woord betekend, ik zou niet weten hoe je het anders moet omschrijven.

Ceasario,
het is mij wel vaker opgevallen dat je niet geheel objectief (understatement) bent over de hengsten die jou persoonlijk doen aanspreken. Het zou je sieren als je ook gewoon de minpunten zou durven te noemen.
De perfecte hengst moet nog steeds geboren worden.

Het 1 km monsteren zonder moe te worden hoeft niet altijd een goed teken te zijn,
ze mogen van mij best wat bodem pakken, en liever een snelle dan een langzame.
Of moet ik je nog even aan je oude onderschrift helpen herinneren?
(Een snelle wordt vanzelf langzamer, maar een langzame...)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:25

En zo kan het ook...
Je hoeft het niet met mij eens te zijn, je kan ook gewoon (zoals hierboven) jouw mening kwijt zonder eerst die van een ander de grond in te boren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:53

Een schaatser begint gewoon recht maar duwt wijd weg.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:14

Nope, Krack heeft veel meer buiging in de gewrichten dan je bij schaatsers ziet. Hij wordt inderdaad wel wat wijder aan het einde van zijn pas maar hij duwt niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:11

Ronja schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb persoonlijk liever een paard wat traag loopt en bewéégt, dan een paard wat rent. Dat heeft dan niets te maken met bodem pakken, maar wel met terughoudendheid, kracht en balans.

Ieder zo zijn eigen smaak,
ik vind dat over het algemeen trapzakken.
Ik zie graag een paard wat bodem pakt maar wat heel electrisch beweegt. Eventueel mag het wat rennerig zijn.
Zodra ze balans krijgen en sterker worden heb je dat er zo uit en dan hou je paarden over die tenminste kunnen schakelen ipv zweven.

Id zie het schaatsen erg veel bij Weltmeyers,
ze kunnen er blijkbaar wel mee functioneren alleen ik vind het geen pan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:54

Die heb ik dit jaar op de show gezien,
dit schreef ik er toen over:
Sjuimpje schreef:
Diepte punt vond ik de 4 jarige springer met het achtervoegsel R.
Wat een naar voorbeen, bah. Hij liet ze ongelijk hangen en vouwde veel te vroeg uit. Wel veel vermogen maar een ontzettende krabbelaar in draf.


Rash R is wel een goed bewegende uit de Roelofsen stal.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:41

Cantos is ook een optie,
dat is ook springbloed maar geeft wel heel goed bewegende paarden, Cantos trekt, net als zijn halfbroer Contango, steeds meer de aandacht van de fokkers van dressuurpaarden. Ook zijn grootvader Goodtimes geeft heel goed bewegende paarden. Beide hebben een zeer goed achterbeen gebruik wat ze ook doorgeven aan hun nakomelingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, DotBot en 51 bezoekers