hengsten opfok wel of niet doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

hengsten opfok wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 22:35

Ik weet het, er zijn al meerder topics over geweest, maar ik wil graag wat persoonlijk advies van mensen met verstand van zaken.
Ik heb momenteel een hengst veulen. Helaas zonder papieren maar van zeer gode afkomst.
Nou denkt mijn vader aan een opfok om hem over drie jaar als hij groot is en hij waarschijnlijk mooi toont beter te kunnen verkopen.
Ik tweifel, maar ik weet ook dat we hem of nu of over drie jaar moeten verkopen, dus ik moet nu beslissen.
Ik wil dus de mogelijkheden van een opfok goed bekijken.
Het liefst natuurlijk een opfok met veel buiten staan in een kudde.
Maar ook wat in de hand zijn.
Niet al te duur is ook een vereiste.
Wat zouden jullie doen en kunnen jullie mij wat goede adressen geven?

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 09:34

Sorry, nu begrijp ik het niet meer Verward
betaal je in de zomer meer per 4 maanden of is dat wat je dan voor 6 maanden betaald?
Voor mij kwam het veulen als verassing, ik wist niet dat de merrie drachtig was toen ik haar kocht. Ik heb er dus om die reden geen papier bij. De fokker wil me er niet mee helpen, want die is erg boos dat hij dit veulen nu misloopt.
Wanneer ik er papier bij wil hebben moet ik met een official naar rusland om daar manen te trekken van de vader, waarvan ik niet eens weet waar hij is.
Ik heb het veulen dus gratis kun je wel zeggen.
Nu heb ik met het veulen een probleem, want mensen moeten mij dus op mijn woord geloven dat dit een goed veulen is, maar over drie jaar kunnen ze dat zelf zien. Dat is de reden dat we aan opfok zitten te denken.
Laatst bijgewerkt door joelledsr op 06-06-04 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:09

zijn er nog andere aan te raden adressen?

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:59

Tsjha, maar dan heb ik er dus niets aan, kun je me dat adres met uitleg misschien pb-en dan maak ik die fout niet ook Lachen

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinna, Ubermetrics en 105 bezoekers