welke hengst op mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:11

Ze wil toch een springhengst erop? Heb nog geen een advies gelezen waarbij een springer naar voren is gekomen.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:16

GertJan schreef:
Ja, Undigo dan. Dat is een echte springhengst: allemaal voldoendes op het VO! Maar welke springhengst adviseer jij dan?



Dat is geen springhengst!

Wat ik springhengsten vind:

Quite Easy, Oklund, Nimmerdor, Voltaire, Numero Uno, Chinchin, For pleasure

En ga zo door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:27

GertJan schreef:
Het was ironisch bedoelt... Ik bedoel welke hengst jij voor deze merrie zou adviseren.



Sorry had het verkeerd gelezen Haha!

Ik adviseer geen hengst, ken de merrie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:18

Mariek87 schreef:
Solitair is een bloedmooie hengst, maar prestaties blijven tot nu toe nog een beetje uit..

We zijn zelf ook wezen kijken bij een Solitair-veulen, super sjouwen een prachtig diertje, maar het blijft qua springen allemaal nog een beetje twijfel...


Lijkt me gevaarlijk om van een veulen te zeggen of hij wel of niet kan springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:19

Mariek87 schreef:
Om een goed springveulen te fokken hoef je ook niet persé te fokken met een legendarische of bewezen springhengst.

Een kennis van mij zit al jaren in de fokkerij, fokt alleen maar springpaarden, en fokt toch met hengsten als Sterntanzer e.d.
Ze heeft van deze hengst nu 2 nakomelingen, die beide echt toppers lijken te worden op het gebied van springen.

Een springpaard moet wel fijn blijven te rijden, wat naar mijn mening bij erg veel springpaarden mist, dus als de merrie goed kan springen, waarom dan niet met een (springgefokte) dressuurhengst dekken?


Noem jij eens een rijtje springtoppers die van dressuurhengsten komen dan?

Toppers in de dressuur die van springhengsten komen zijn er veel, maar andersom zie ik dat niet snel gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:35

Mariek87 schreef:
Ik zei volgens mij zonet al, dat een kennis van mij
twee toppers van Sterntanzer
had staan, maar dat zijn nog jonkies.



Jonkies en toch toppers? Dan ben je de eerste die kan beoordelen dat het toppers worden. Dat het fijne paarden zullen worden oke, maar toppers Verward:? Dat zijn uitspraken die de meeste profs niet durven zeggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers