Bigarreau du Cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elenriel
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Bigarreau du Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 17:02

Wie kent er de BWP-hengst Bigarreau du Cap van Willy Sneyers? Mijn vader heeft onze merrie er dit jaar door laten dekken, en ik wou eens weten hoe de mensen over zijn nakomelingen denken...

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:35

1593 BIGARREAU DU CAP ZWARTBRUIN
FRA - 89 557 422 A - CSF
geboren op: 20/05/89 | stokmaat: 166
gekeurd op: 05/01/93 COUNT IVOR XX PSA
77999 SIR IVOR XX PSA
HER DELIGHT XX PSA
REINE DE CAP CSF
128887 GRAND VENEUR CSF
JIVALLEPINETTE CSF
Stoeterij Sneyers BVBA
Blankaarstraat, 50
3290, Schaffen
013/31 12 69

Sneyers Willy
Bigarreau Du Cap Count Ivor XX Grand Veneur 1989

http://www.hofterleeuwe.be/stallions/bi ... uducap.htm

http://www.galop.be/sneyers/

feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:28

Ik ken de hengst. Heb er jaren geleden nog een merrie van laten dekken, maar ze was (gelukkig Verward ) niet drachtig. Op zich is het wel een sjiek paard.
Heel soms kom je er eens een nakomeling van tegen die kwaliteit toont, zowel op vlak van dressuur als springen. Maar vaak ook slechte paarden. Qua karakter zitten ze wel altijd goed heb ik de indruk.
Ik denk niet dat hij nog veel dekt. De hengst heeft een aantal jaar geleden een beenbreuk opgelopen waardoor hij ook niet meer in de sport kan lopen.

Elenriel
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:11

Ja, ik weet dat hij een beenbreuk heeft gehad, en daarom nooit echt op hoog niveau is geraakt in de sport... Ik heb hem zelfs gezien toen. Hij was met zijn gebroken been in een wei vol merries gesprongen Lachen

Heb je er al veel slechte paarden van gezien? spijtig... Iemand die ik ken had er eens een heel goede ruin van gefokt, hij heeft die naar Italië verkocht (ik vermoedt voor veel geld).

Ik denk dat de hengst ok niet altijd goede merries te dekken krijgt...

Sofiegy
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Bigarreau du Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:00

Ik heb gezien dat het een oud topic is maar ik zou toch graag willen reageren. Ik zal maar direct zeggen wie ik ben: ik rij voor Willy Sneyers. Het is niet dat ik Bigarreau wil ophemelen, maar ik vind het toch overdreven om te zeggen dat er veel "slechte" paarden van gekomen zijn. Procentueel gezien heeft Bigarreau zelfs meer goede producten gegeven dan bijvoorbeeld Darco, natuurlijk lopen er meer goede Darco's rond dan goede Bigarreaus omdat Darco veel meer dekkingen heeft gehad. Bigarreau had in zijn "beste" jaar 53 dekkingen, toen hij internationaal meesprong, maar in dat jaar brak hij ook zijn been.
Het is waar dat Bigarreau vaak niet zo'n goede merries krijgt, maar verbetert toch elke keer de moeder in het product. Ook wil ik even zeggen dat we niets anders dan Bigarreau's op stal hebben om mee te springen (vroeger ook dressuur) en we kunnen internationaal ook meedraaien! hoewel de oudste die we hebben nog maar 7 zijn (worden 8 volgend jaar).
Zo hadden we 5 afstammelingen geboren in 1998 en ze hebben allevijf 4, 5 en 6 jarigen cyclus met succes doorlopen. Op eentje na (met een kwetsuur) hebben ze ook elk jaar de finale in Gesves gelopen. Dit jaar hadden we er ook 2 bij de 7-jarigen (omdat de anderen verkocht zijn!) en 2 op het BK te Lummen.
Verder wil ik nog zeggen dat de Bigarreau's allemaal een heel goed karakter hebben en 100% willen werken voor hun ruiter.
Akkoord dat niet elke Bigarreau een superpaard is, maar ik denk niet dat er één hengst rondloopt waar je dat dat wel kan van zeggen.
Ook in dressuur hebben we al heel veel overwinningen binnen met de Bigarreau's. Voor zij die interesse hebben: hou "Vigaro" maar in het oog, een 7-jarige Bigarreau x Jazz, internationaal uitgebracht door Raf Meuris, voorheen door Stanny Van Paesschen.
Dus denk ik niet dat je kan zeggen dat Bigarreau slechte paarden geeft!