Inteelt doen of niet? En welke hengst anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:07

Citaat:
Scandic en Painted Black is echt een wereld van verschil qua hengst.




Scandis! De hengst spreekt mij niet echt aan qua type. Velen zijn gecharmeerd door zijn aanleg tot... Ik vind er veel reiterei aan. Dat trage zweverige zie ik niet zo graag.

Sandreo is, en ik denk dat dat mag gezeg zijn, bloedmooi. Maar in zijn beweging valt ie tegen.

OO7 vind ik een goede hengst, komt uit mooie lijnen.

Het ligt er al aan wat je wil in je veulen qua type, beweging,...???


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:10

*Jolanda* schreef:
Nou wat er verbeterd moet worden is bijvoorbeeld afdruk en ook wel achterbeen.
Maar zo'n topic heb ik vorig jaar al gestart en toen werden er zo ongeveer 100 totaal verschillende hengsten geadviseerd dus daar schiet ik ook niks mee op.


Jaaa, dat begrijp ik dat je daar niet echt iets mee bent. Als je zegt AFDRUK en ACHTERHAND... Dan adviseer ik je op dit moment (en dat is dan zonder foto van je merrie, en zonder ze te zien lopen) Special D Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:21

Pipo"]
[quote="Jan_VT schreef:
Jaaa, dat begrijp ik dat je daar niet echt iets mee bent. Als je zegt AFDRUK en ACHTERHAND... Dan adviseer ik je op dit moment (en dat is dan zonder foto van je merrie, en zonder ze te zien lopen) Special D Knipoog


Ferronakomelingen geven zeker afdruk en een goede achterhand, maar ik vraag mij af wat er nog meer achter de merrie zit. Want Ferro wil ook nog weleens was zwaardere types geven.
[/quote]

Ja, idd Pipo. Daar heb je gelijk in. Ik lees dat de merrie zelf bloederig is. Ferro-bloed zou dan best kunnen Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:24

Pipo"]
[quote="Jan_VT schreef:

Ja, idd Pipo. Daar heb je gelijk in. Ik lees dat de merrie zelf bloederig is. Ferro-bloed zou dan best kunnen Knipoog


Dat had ik op dat tijdstip nog niet gelezen Haha!
[/quote]

Jaaa, het gaat hier effe snel Haha! Nu ik weet niet of Turbo dan wel zo een goede keuze is. Zou die precies niet ij te fijne, bloederige merrie's plaatsen. De inteelt zou ik minder mee zitten Knipoog


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Igniss, karinna en 36 bezoekers