Welke Shetlandpony hengsten geven goede menpony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Welke Shetlandpony hengsten geven goede menpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:17

Omdat ik me een beetje aan het orienteren ben op men- en Shetlandpony gebied,wil ik graag weten welke hengstenlijnen (en het liefst ook merrie lijnen) de beste menpony fokken.
Ik zoek dan in de grote en midden maat, de kleur maakt niet uit.

Alvast bedankt.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:24

Wladimir van de Vossenpels geeft hele goede gebruiks pony's. Hij is zelf een grotemaatse vos. Wij dekken dit jaar ook met hem.
Stal van de Vossenpels fokt wel meer goede gebruiks pony's. De merrie die wij dit jaar door Wladimir laten dekken komt ook uit die lijn(haar moeder en oma zijn van de Vossenpels). Dat kan je er ook wel aan af zien! Gelukkig is Wladimir pas heel erg ver familie van deze merrie en kunnen we hem toch als hengst voor haar gebruiken.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:32

Bedankt, ik zal eens kijken of die stal een website heeft.
Ik ben een jaartje lid geweest van het stamboek, ik weet alleen niet waar mijn man de blaadjes gelaten heeft Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:39

Ulft van de Provincialeweg, dat is een grote maat vos. Hij staat bij Weytendael in Bruchem ter dekking. Het is al een oudje, maar zijn nakomelingen die ik ken, doen het allemaal goed voor de wagen.
Van dezelfde eigenaar is ook Gerben van de Kleine Nes, een zwarte van 0.99m. Ook een prima menpony.

Rivo van Baal van stal Kramp uit Heteren is ook een fantastische hengst. Zelf behaalde hij een IBOP A in het tuig en de nakomelingen die ik van hem ken, lopen ook goed voor de wagen.


Willem van de Schaapshoeve fokt ook goed. Zelf heb ik daar een dochter van die momenteel bij Ciska (Dennis op bokt) wordt beleerd. Daar verwacht ik nog wel het een en ander van. Willem is een moorkopschimmel.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:43

Heel erg bedankt.