Welke hengst voor deze merrie (v.Jimtown)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:41


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:49

Ik hoop dat de foto's het doen, maar hier zijn wat foto's die misschien een beetje een beeld geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de meest recente, ik ben niet degene die erop zit, wel degene die ernaast staat. Hierbij gelijk maar de vraag, is ze eigenlijk wel goed genoeg om mee te fokken?

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:08

Mariek87"]
[quote="Gertruud1984 schreef:
Samsam,daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant wil ik haar graag iets luxer hebben, en niet té veel het springtype benadrukken, omdat ze zelf al zo'n echt 'springmodel' heeft. Vandaar dat ik graag een allrounder wil. Maar hij moet wel écht kunnen springen, anders is het idd zonde.

Idd, Mariek, nu ik beter uit mn doppen kijk staat de foto best een beetje scheef. Maar goed, dit kan evengoed geen lekkere promotie voor de hengst geven.......lijkt mij.


Nee, dat is waar, maar het is een hele fijn hengst!

MissHis, dan hebben we misschien beiden uitersten gezien, ik heb niet heel veel ervaring met de hengst, maar heb leuke nakomelingen gezien, en vond de springfoto's van de hengst zelf ook niet tegenvallen.
[/quote]

Jij gaat een hengst beoordelen op springfoto's?? Bloos!
Als we allemaal vanaf een plaatje gaan fokken dan rennen we allemaal naar Sandreo toe (hij heeft op de foto zo'n mooi hoofd!) Sorry maar dat snap ik gewoon niet helemaal...
French Buffet xx heb ik inderdaad ook al een paar nakomelingen van gezien die ik er voor het oog wel leuk uit vond zien, maar ohz en in de merrietest en helemaal qua karakter erg tekort schoten....

Sydney staat gestald hier dichtbij in Drenthe en heb ik vorig jaar veel veulens van gezien op de keuring, heb dit jaar ook al wat veulens van mogen bewonderen, lopen een paar leuke veulentjes bij. Ook naast (ietwat) minder goede moeders.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:09

MissPPP"]
[quote="Mariek87"][quote="Gertruud1984 schreef:
Samsam,daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant wil ik haar graag iets luxer hebben, en niet té veel het springtype benadrukken, omdat ze zelf al zo'n echt 'springmodel' heeft. Vandaar dat ik graag een allrounder wil. Maar hij moet wel écht kunnen springen, anders is het idd zonde.

Idd, Mariek, nu ik beter uit mn doppen kijk staat de foto best een beetje scheef. Maar goed, dit kan evengoed geen lekkere promotie voor de hengst geven.......lijkt mij.


Nee, dat is waar, maar het is een hele fijn hengst!

MissHis, dan hebben we misschien beiden uitersten gezien, ik heb niet heel veel ervaring met de hengst, maar heb leuke nakomelingen gezien, en vond de springfoto's van de hengst zelf ook niet tegenvallen.
[/quote]

Jij gaat een hengst beoordelen op springfoto's?? Bloos!
Als we allemaal vanaf een plaatje gaan fokken dan rennen we allemaal naar Sandreo toe (hij heeft op de foto zo'n mooi hoofd!) Sorry maar dat snap ik gewoon niet helemaal...
French Buffet xx heb ik inderdaad ook al een paar nakomelingen van gezien die ik er voor het oog wel leuk uit vond zien, maar ohz en in de merrietest en helemaal qua karakter erg tekort schoten....

Sydney staat gestald hier dichtbij in Drenthe en heb ik vorig jaar veel veulens van gezien op de keuring, heb dit jaar ook al wat veulens van mogen bewonderen, lopen een paar leuke veulentjes bij. Ook naast (ietwat) minder goede moeders.
[/quote]

*zucht*, Nee, ik beoordeel een hengst natuurlijk niet op springfoto's, maar heb deze hengst niet in het echt gezien, en aangezien er niet echt andere foto's van hem te vinden zijn, bovendien beoordeelde ik hem op zijn nakomelingen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 23:02

Hebben jullie wat aan de foto's?

Ik heb net een aanbieding gehad om haar *gratis* te laten dekken door Germanico, een Westfaler hengst van Grannus X Landgraf. Hij springt onder Dave Maarse. Maar goed, zal even een foto van hem opzoeken, lijkt jullie dit een goed plan?

http://www.mosquitomound.com/warmblood. ... greeanchor
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 01-06-04 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 23:08

Dit is m

Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:45

Afbeelding


En dit is zijn volle broer Grannex Knipoog
Behoorlijk bekend in England.

Dus zo'n "gratis"' dekking altijd doen.
Kon wel eens passen Zeus en Grannus samen.

Wie weet waar deze hengst volgend jaar staat.


http://www.warmbloods-for-sale.com/Hors ... rseID=3720



Afbeelding
Grannus de vader van Top-Gun = Jan Tops,Top Gun die hield Nederland vroeger op de kaart .


Afbeelding

Zeus = Nur Zeus (Moeders-Vader van Tinka's Boy) Knipoog

Of je wilt voor een KWPN-hals gaan.
Dan wordt het allemaal anders. Huilen


Zo dat was weer eens een prestatie fokkers-lesje. OK dan!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:19


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:25

Ceasario werd er destijds niet een maximum aantal (11) dekkingen gesteld door het KWPN? Ligt mij zoiets bij over deze Grannus zaak. Een mevrouw met nr. 12 heeft destijds de zaak nog voor de rechter gehad.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:28

greetje schreef:
Ceasario werd er destijds niet een maximum aantal (11) dekkingen gesteld door het KWPN? Ligt mij zoiets bij over deze Grannus zaak. Een mevrouw met nr. 12 heeft destijds de zaak nog voor de rechter gehad.


Ja en later keurde ze een jonge Grannus aan.
Maar toen waren de "echte"al weg.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:22

Jullie denken dat daar wel wat uit kan komen?
En hoe zit het dan met de maat, ze is zelf 1.61, Germanico 1.64, heb het idee dat ik dan verhoogd risico loop dat ze te klein blijft.
Wat bedoel je precies met een KWPN-hals?

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:56

beter een kleine die springt dan een grote die het niet doet!!
mijne libero is maar 1.64 maar springt wel grote prijs 160...
had ze ook graag wat groter gehad ,maar zo is ze nu eenmaal .haar dochter van concerto 2 is nu 6 jaar en meet 173 m,terwijl haar vader ook maar een normale maat had .De maat kun je spijtig genoeg nietvoorspellen ,vind het een lotto.ik had vorig jaar een chinchin veulen ,ik vond hem echt heel klein zelfs na 3 maanden nog ,de merrie was zelf 170m groot .nu is hij bijna 1jaar en hij is net zoals de andere jaarlingen groot genoeg!!!!.trouwens voor een meisje is 165m toch een mooie maat?of niet

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 11:01

Ja, 1.65 is op zich wel een mooie maat,maar heb hele lange benen dus sta er minder mooi op. Áls het veulen zou blijven dan. Verder vindt ik de combinatie 1.61/1.64 toch wel te klein, als het dan in het midden zou blijven, dus 1.62,5m.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 11:43

Wat vinden jullie eigenlijk van mijn merrie, wat zouden jullie willen verbeteren aan haar?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:38

Ben ik weer, heb nog even verder gekeken, wat denken jullie van Sir Corland? Of krijgt ze dan zeker een kort voorbeen?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:46

De hengst Tolan R.
eigenaar: stal Roelofs, en ter dekking bij Lauw van Vliet te Ijselstein.
Nieuw bloed, dekt vanaf 2004 is een zoon van Namules R. en een Aramis moeder. Zowel springen als dressuur zit in dit bloed. Hij is pikzwart met een minikolletje en 1 wit voetje, is 1.74m Bloed van Joost en Abgar XX zit erin dus dat belooft wat.
Dekgeld nu nog betaalbaar maar stijgt met de maand.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:46

Gertruud1984 schreef:
Ben ik weer, heb nog even verder gekeken, wat denken jullie van Sir Corland? Of krijgt ze dan zeker een kort voorbeen?



Wat vind je zelf???????????

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:00

Citaat:
Dekgeld nu nog betaalbaar maar stijgt met de maand.


Met de maand ? Haha! Is dat nieuw midden in het dekseizoen het dekgeld verhogen ?

Hmm, misschien ook eens toe gaan passen Tong uitsteken

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 15:05

Ik denk zelf van wel, maar dat leek me duidelijk. Maar ik wil graag weten of jullie wat kunnen met de foto's van mijn merrie, en wat jullie ermee zouden doen?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:33

Franske schreef:
Citaat:
Dekgeld nu nog betaalbaar maar stijgt met de maand.


Met de maand ? Haha! Is dat nieuw midden in het dekseizoen het dekgeld verhogen ?

Hmm, misschien ook eens toe gaan passen Tong uitsteken


Bij wijze van spreken!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:41

Gewoon de grens over. Riccio.

Een hengst gebruiken die mee betaald wordt door de Duitse belastingbetaler. met controle op eventueel zakkenvullen door derde. Haha! Huilen

Afbeelding