Welke hengst voor deze merrie (v.Jimtown)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Welke hengst voor deze merrie (v.Jimtown)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 16:10

Omdat mijn merrie waarschijnlijk weer kreupel is, dus weer een jaar op rust moet zat ik er over te denken om haar te laten dekken. Een beetje laat, ik weet het. Maar het zou nog moeten kunnen toch, áls we een beetje opschieten. Ok, hier wat info, ik zal later eens kijken voor een goede foto, in mijn profiel staan er een paar, maar die zijn niet helemaal duidelijk.

Olivia: Jimtown x Nurzeus x Duc de Normandie

8 jaar, 1.61m, L-springen, B- SGW, M2 dressuur +14

Ze heeft zeer goede springmanieren, en heeft drie hele redelijke basisgangen, zeer functioneel, maar niet spectaculair. Ze is vrij klein, en heeft ook een vrij kort voorbeen. De hengst moet dus zeker aan de maat zijn. Ze is zelf naar mijn idee meer richting het springen, maar zelf zie ik meer in een all-round hengst.Iemand ideeen?

Zelf zat ik te denken aan Roven, verder wil ik ook wel een jonge hengst uitproberen, maar er zijn er zoveel! Bloos!


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 16:25

Alabastro vind ik een erg mooie hengst! Daar ga ik even meer info over zoeken, dankjewel!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 17:09

Waar kan ik Sterntanzer vinden?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 17:30

Ziet er zeker goed uit! Dat vrouwtje zit er alleen ietsjes oncharmant op Tong uitsteken Bedankt voor het zoeken iig!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 19:49

Bij het KWPN kan je de scores van de stamboekkeuring opvragen toch? Het enige dat ik daarvan nog weet is dat ze best hoog had voor het vrijspringen, ik geloof dat het 78-80 was.

Ik weet ook niet of volbloed een goede keuze is, omdat dat misschien qua karakter verkeerd is. Ze is zelf namelijk ongelooflijk kijkerig. In het parcours en in de cross heeft ze er geen last van, maar met de dressuur is het af en toe een drama. Vandaar dat volboed mij niet zo geschikt lijkt.

Ik ben zelf niet zo heel erg tevreden over haar model. Ze heeft wel veel massa, en de verhoudingen zijn naar mijn idee redelijk, ze heeft een mooie hals, en haar beenstand is helemaal correct. Het grootste minpunt van haar vind ik haar korte benen.

Ik zal even nakijken wat haar scores waren, en dan zet ik het hier even neer. Stedinger vond ik trouwens ook erg aansprekend.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:09

Samsam,daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant wil ik haar graag iets luxer hebben, en niet té veel het springtype benadrukken, omdat ze zelf al zo'n echt 'springmodel' heeft. Vandaar dat ik graag een allrounder wil. Maar hij moet wel écht kunnen springen, anders is het idd zonde.

Idd, Mariek, nu ik beter uit mn doppen kijk staat de foto best een beetje scheef. Maar goed, dit kan evengoed geen lekkere promotie voor de hengst geven.......lijkt mij.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:22

Numero Uno vind ik idd een erg leuk paard. Wat ik van hem gezien heb sprak me zeker aan. Maar ik geef toe, ik heb me er tot nu toe nog niet echt in verdiept, omdat het gewoonweg nog niet in me opgekomen was om haar te laten dekken.....nu moet het allemaal best snel. De andere opties weet ik eigenlijk te weinig van om daar wat van te kunnen zeggen, van Indorado heb ik een keer een heel fijn paard gezien, maar daar kan ik mijn oordeel niet op baseren.

Verder weet ik ook dat het heel erg fout is om aan de prijs te denken, maar goed. Ik mag dan wel de hengst uitkiezen, ik denk niet dat mn vader meer dan 1200 euro gaat neertellen voor een hengst. Vandaar dat ik denk dat ik meer in de richting van de jongere hengsten moet zoeken.

Het wordt trouwens idd haar eerste veulen, dat was ik vergeten te vertellen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:28

Ja, dat zal ik even opzoeken, ik weet niet of de foto's in mijn profiel het doen. Ik zal iig morgen even aan mijn opa vragen of die dat formulier nog heeft. Dat denk ik wel, maar voor het geval dat niet zo is.....Hoe vraag je zoiets op bij het KWPN, gewoon mailen?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:33

Het hoofd in mijn avatar is in ieder geval van haar, maar goed, daar heb je niet zoveel aan. Je hebt echt gelijk dat het laat is, maar ik ben er tot een paar weken terug vanuit gegaan dat ze gewoon weer mee kon de sport in. Nu is haar oude blessure weer terug, en is het gewoon onzin om haar 'werkeloos' gewoon op het land te zetten. Ik denk dat er best een leuk veulen uit kan komen namelijk. Het is jammer dat ze geen ster is, maar goed, het is wel een fijn sportpaard.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:35

Die viel me eerder ook al eens op ja. Waar staat die ter dekking?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:49

Ik hoop dat de foto's het doen, maar hier zijn wat foto's die misschien een beetje een beeld geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de meest recente, ik ben niet degene die erop zit, wel degene die ernaast staat. Hierbij gelijk maar de vraag, is ze eigenlijk wel goed genoeg om mee te fokken?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:02

Hebben jullie wat aan de foto's?

Ik heb net een aanbieding gehad om haar *gratis* te laten dekken door Germanico, een Westfaler hengst van Grannus X Landgraf. Hij springt onder Dave Maarse. Maar goed, zal even een foto van hem opzoeken, lijkt jullie dit een goed plan?

http://www.mosquitomound.com/warmblood. ... greeanchor
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 01-06-04 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:08

Dit is m

Afbeelding

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 09:22

Jullie denken dat daar wel wat uit kan komen?
En hoe zit het dan met de maat, ze is zelf 1.61, Germanico 1.64, heb het idee dat ik dan verhoogd risico loop dat ze te klein blijft.
Wat bedoel je precies met een KWPN-hals?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 10:01

Ja, 1.65 is op zich wel een mooie maat,maar heb hele lange benen dus sta er minder mooi op. Áls het veulen zou blijven dan. Verder vindt ik de combinatie 1.61/1.64 toch wel te klein, als het dan in het midden zou blijven, dus 1.62,5m.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 10:43

Wat vinden jullie eigenlijk van mijn merrie, wat zouden jullie willen verbeteren aan haar?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 13:38

Ben ik weer, heb nog even verder gekeken, wat denken jullie van Sir Corland? Of krijgt ze dan zeker een kort voorbeen?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 14:05

Ik denk zelf van wel, maar dat leek me duidelijk. Maar ik wil graag weten of jullie wat kunnen met de foto's van mijn merrie, en wat jullie ermee zouden doen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers