NRPS henst Radetzky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

NRPS henst Radetzky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 08:50

Gisteren hoorde mijn vader van de mensen van Stal Hexagon dat Radetzky al een stuk of 10 merries heeft gehad om te dekken (buiten hun eigen merries denk ik). Ik ben heel blij natuurlijk dat hij bij meer fokkers in de smaak valt. Nu vraag ik mij eigenlijk af of daar bokkers tussen zitten en waarom ze voor hem hebben gekozen en op wat voor veulen ze hopen?


Zelf hebben wij nogmaals voor Rubiquil zelf gekozen dit jaar. Voor volgend jaar moeten we toch echt voor ander bloed zorgen.
Of ik kan nooit met Radetzky zelf fokken en dat zou ik heel jammer vinden.

(moest een moddie vinden dat dit hier niet hoort, mag dit verplaatst worden hoor. Wist niet goed of het hier op zijn plaats stond)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:04

In de Bit staat trouwens een advertentie van Cavallo,
die sponsoren Stal Hexagon.
Bij de 'wapenfeiten' stond dat ze 2 ggk zelfgefokte hengsten hebben, Rubiquil en Radetzky.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 09:10

Rubiquil is wel door hen gefokt maar Radetzky absoluut niet. Ik kan me ook niet inbeelden dat Leunus, Erica of iemand dat zou vertellen over Radetzky want op hun folder over Radetzky staat er toch echt vermeld dat hij in België gefokt is. Misschien heeft de journalist hen verkeerd begrepen ofwel heeft hij gewoon aangenomen dat Radetzky door hen gefokt is.

Kan ik die persoon ergens bereiken. Wil dit toch wel even melden aan hem of haar. Zucht waarom informeren ze zich niet beter als ze artikelen schrijven.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 09:13

oeps zie nu pas dat het over een advertentie gaat. over welke BIT gaat het? wil wel eens proberen of ik die op de kop kan tikken hier in België.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:18

In de laatste zal dus die voor Juni wel wezen, wij kregen hem vrijdag in de bus.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:40

Petraaken, ik scan het wel in voor je en mail het je. Ik heb de advertentie nl. thuis liggen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:47

dank iedereen die de advertentie wil doormailen. Lachen Helaas hebben zich nog geen fokkers gemeld die met hem gedekt hebben nou ja, ik blijf hopen dat ze reageren. Mag natuurlijk ook per PB hoor.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:57

Mij viel direct hetzelfde op als Sjuimpje toen ik gisteravond de Bit las. Ik opende dit topic eigenlijk om je te pb-en daarover *LOL* (dan hoef ik je naam niet te tikken, verder ben ik niet lui...Bloos! )

Heb zelf niet gedekt dit jaar en heb ook nog niemand gehoord die met Radetzky gedekt heeft

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 14:04

had ook niet echt reactie verwacht maar het was het proberen waard. In elk geval zijn er toch mensen die iets in hem zien als dekhengst. Aangezien bokt heel groot is waagde ik het erop om met die fokkers te proberen te praten. Nou ja ik blijf hopen dat er een dezer dagen iemand antwoordt.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:45

petraaken schreef:
had ook niet echt reactie verwacht maar het was het proberen waard. In elk geval zijn er toch mensen die iets in hem zien als dekhengst. Aangezien bokt heel groot is waagde ik het erop om met die fokkers te proberen te praten. Nou ja ik blijf hopen dat er een dezer dagen iemand antwoordt.



Gisteravond ben ik samen met Petra (Zodin hier op bokt) haar merrie Barones (Bachelor x Zodiak) naar stal Hexagon wezen brengen.
In 1e instantie ging ze voor Rubiquil (daar heeft de moeder van Barones al 2x een mooi hengstveulen van gekregen) maar toen we Radetzky zagen viel de keus op hem.
Hij sprak ons erg aan, hij heeft maat en uitstraling.
Dus als alles goed gaat loopt er volgend jaar een kleine Radetzky in de wei.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 19:54

Ik heb ondertussen je pb beantwoord.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:58

petraaken schreef:
Gisteren hoorde mijn vader van de mensen van Stal Hexagon dat Radetzky al een stuk of 10 merries heeft gehad om te dekken (buiten hun eigen merries denk ik). )


Mag je daar dekken zonder verr. gedaan te hebben.of heeft hij dat al gedaan?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:06

De NRPS-hengsten worden in januari goedgekeurd en beginnen in september of oktober aan het verrichtingsonderzoek Ceasario. Het verrichtingsonderzoek wordt begin januari afgerond, zie voor de planning ook www.nrps.nl Knipoog
Het eerste jaar dat ze dekken moeten ze de verrichtingen dus nog lopen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:08

gomir schreef:
De NRPS-hengsten worden in januari goedgekeurd en beginnen in september of oktober aan het verrichtingsonderzoek Ceasario. Het verrichtingsonderzoek wordt begin januari afgerond, zie voor de planning ook www.nrps.nl Knipoog
Het eerste jaar dat ze dekken moeten ze de verrichtingen dus nog lopen


Het eerste jaar dat ze dekken moeten ze de verrichtingen dus nog lopen

Em als dat niet goed afloopt heb je bij het KWPN nog altijd A-reg papier bij je veulen. OK dan!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:20

Daar had ik nog niet eens over nagedacht
Bij het NRPS krijg ik dan iig nog steeds een vol papier volgens mij, in het jaar dat de merrie gedekt is was de hengst namelijk volledig goedgekeurd. Maar het papier maakt me niet zoveel uit, wil gewoon een fijn sportpaard fokken Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 02:37

Petraaken, heb je de advertentie inmiddels al? Anders scan ik hem maandag even voor je?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 11:09

ja, ik heb de advertentie ontvangen. Heel erg bedankt hoor.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:34

Een vkennis van mij heeft ook haar merrie door Radetsky laten dekken, ben benieuwd?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:39

Sorry dat ik zo lastig ben maar wat is de bloedlijn van de merrie. Eventueel een foto als je kan?

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:55

Bij een kennis op stal staat een meen ik Belisar merrie die vandaag van hem is draqchtig gescand Lachen .

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 08:03

Oei, ik zal maar beginnen met mijn lijstje te maken. Dus als alles goed gaat, loopt er volgend jaar een Radetzky x Belisar rond. Ben heel benieuwd naar het veulen. OK dan!

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:01

Mijn vriendin heeft haar E-pony door Radetzky laten dekken. Volgende week hoort ze of ze drachtig is. De pony heeft geen papieren, en daarom koos ze voor een NRPSer (zei ze) omdat het veulen dan NRPS papier kreeg. Bij KWPN is dat moeilijker.
Ze wil er een groot paard uit, maar volgens mij gaat dat niet lukken met een merrie die 1,52 is en zelf uit een moeder komt van 1,45, maar we zullen zien.
Ze wilde eerst rubiquil, maar die vond ze te duur.
Ik zelf vindt Radetzky niet zo super, heb hem zien lopen en was niet echt onder de indruk, maarja, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn. Vindt hem ook duur voor zo'n jonge NRPS hengst.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 12:26

Roosje17 schreef:
Mijn vriendin heeft haar E-pony door Radetzky laten dekken. Volgende week hoort ze of ze drachtig is. De pony heeft geen papieren, en daarom koos ze voor een NRPSer (zei ze) omdat het veulen dan NRPS papier kreeg. Bij KWPN is dat moeilijker.
Ze wil er een groot paard uit, maar volgens mij gaat dat niet lukken met een merrie die 1,52 is en zelf uit een moeder komt van 1,45, maar we zullen zien.
Ze wilde eerst rubiquil, maar die vond ze te duur.
Ik zelf vindt Radetzky niet zo super, heb hem zien lopen en was niet echt onder de indruk, maarja, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn. Vindt hem ook duur voor zo'n jonge NRPS hengst.


T'is geen pony hé maar een rijpaard en de prijzen bij het KWPN liggen voor hengsten van dezelfde leeftijd een stuk hoger van sommige. Radetzky's moeder fokt vergrotend doordat Uniform erachter zit en ook Rubiquil zelf fokt enorm vergrotend. Denk dat ze toch wel aan de rijpaard maat kan geraken. Een paard van 1.70m zal ze waarschijnlijk niet moeten verwachten maar een paardje van 1.60m of ietsje meer zal ze denk ik wel kunnen verwachten.

Weet je de bloedlijn van die pony?

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:40

Nee, want de pony heeft geen papieren. Maar qua sportpaard zal het niet zo interessant worden want de merrie heeft 0,0 beweging, en is heel grof gebouwd. Wordt alleen gebruikt voor recreatie, en dat wil ze met het veulen ook gaan doen. Ze heeft radetzky alleen gekozen omdat ie mooi was en lief. Ook staat hij lekker dicht bij.
Ze heeft totaal geen verstand van afstammingen enz., dat interesseert haar niet. Ze heeft radetzky dus ook niet uitgezocht op afstamming. Ze wil alleen een veulen omdat haar merrie al 2 jaar kreupel is (slijtage).

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 13:19

Ah zulke beestjes moeten er ook zijn en lief is hij zeker. Hij zal dus de merrie in elk geval op beweging en uiterlijk verbeteren. Zou ik toch een foto van het veulen kunnen zien volgend jaar? Ik wil gewoon weten hoe hij verbeterend werkt op de merrie. Zo weet ik ook of ik op de goede weg met mijn eigen fokprodukten.