Roven xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Roven xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 19:35

Hebben jullie al afstammelingen van de hengst Roven xx gezien?? Wat is jullie mening daarover?? En bij wat voor merries heeft Roven xx nodig??
Hopelijk kunnen jullie mij meer erover vertellen Lachen

Alvast bedankt

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:40

Afstammelingen 2003 (veulens)
Roven xx toonde een uniforme collectie doorgaans royaal ontwikkelde, rijtypische, atletische veulens die hoogbenig zijn en goed in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is iets lang en sprekend. De nek is lang en goed gevormd. De hals is lang, goed gevormd, staat er goed op en is mooi van bespiering. De schoft zou langer moeten zijn en meer ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed van vorm en bespiering. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte, is goed gevormd en goed gespierd. De broekspier loopt voldoende tot ruim voldoende ver door. Het voorbeen is correct gesteld met een lange koot. Het achterbeen is iets lang. Enkele keren zou de afwerking van het spronggewricht correcter moeten zijn. Het fundament is voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld.
De stap is zuiver, ruim voldoende van ruimte en souplesse. De draf heeft een goed gebruik van het achterbeen met ruim voldoende souplesse en doorgaans voldoende houding. De galop heeft veel souplesse, een goede afdruk, veel balans en de veulens kunnen goed schakelen.

Getoond zijn 18 geprikte en 6 door de eigenaar geselecteerde veulens. Eén thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage, evenals de door de eigenaar geselecteerde veulens.
De veulens werden vergezeld van goede moeders.
Getoond: 24 (+1) veulens uit 94 in 2002 gedekte merries.

Getoond: 24 (+1) veulens uit 94 in 2002 gedekte merries.

Dit is het afstammelingen rapport, ik vond hem zelf heel erg positief, heel wat beter dan die van andere jonge / net ggk hengsten.
Ben zelf ook wel geinteresseerd in de hengst dus als er inderdaad mensen zijn met nakomelingen?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:11

Probeer de zoekfunctie maar eens! Ik heb ook al eens naar de afstammelingen van hem gevraagd! Uiteindelijk zijn wij voor Matterhorn gegaan, wel veel bloed en beter passend bij de merrie.

Voor wat voor een merrie zou jij hem willen gebruiken?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:58


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:23

Ik heb ook 2 erg wijze veulens van hem gezien!!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:39

Ben zelf niet zo hoteldebotel van Roven...maar ik heb schitterende nakomelingen gezien! zou er zelf nooit van m'n lang-zal-ze-leven mee gaan fokken, maar goed, smaken verschillen he?

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 15:39

LuvdaTossa schreef:

Voor wat voor een merrie zou jij hem willen gebruiken?


Bij onze G. Ramiro Z. x Le Val Blanc xx x Farn merrie. Merrie heeft al eens een veulen gehad van de volbloed Julio Mariner xx en dat leek zeer goed. Wij zijn altijd van mening dat deze merrie veel bloed nodig heeft omdat ze zelf nogal een zware merrie is, ondanks dat haar opa ook al een volbloed is.
Het is ook al een redelijk oude merrie (18jaar) en we willen voor haar niet te zware dracht en bevallingen meer hebben.

foto van de merrie in kwestie:
Afbeelding