te dik voor dekken ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Belgiƫ

te dik voor dekken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 20:50

ik wil m'n haflingermerrie laten dekken maar ze zegge dat ze te dik daarvoor is Verward ik denk niet dat dat er iets mee e maken heeft maar wil wel graag jullie menig horen.
zoziet ze er nu uit
Afbeelding
ook zou ik graag weten of ik haar nu al kan laten dekken of het te laat of te vroeg is.
Ik heb nog een vraagje heeft iemant info en/of foto's over de haflingerhengst acal ???

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:55

Volgens mij is deze merrie helemaal niet dik!
Ze is gewoon een haflinger.
Vraag het anders even na bij de DA die weet het tenslotte het beste.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:15

op deze foto is niet te zien dat de merrie te dik is......

Het fokken met een hele dikke merrie (slakvet) heeft nadelen - slecht drachtig worden- ze zeggen dat het foetus een slechte start krijgt door overschot van voedingsstoffen-

maar nogmaals, ik zie niet dat deze merrie echt slakvet is.
Vraag gewoon de Da of fokker, het is nog een mooie tijd om te dekken Knipoog

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:02

Ze zeggen inderdaad als de merrie te dik is dit problemen kan geven met drachtig worden.
Ik ben het daar dus niet mee eens want mijn merrie wordt al dik van de lucht en is alle 3 de keren in 1 keer drachtig geworden.
Overigens vind ik jou haflinger helemaal niet zo dik dus........
Zou me niet teveel zorgen maken hoor:)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:12

Ze valt best nog wel mee en het is nu mooi op tijd om te dekken! Alleen voor zorgen, is ze echt aan de dikke kant, dat ze een beetje op rantsoen komt! Wat krijgt ze allemaal te eten en te bewegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:51

Deze merrie vind ik absoluut niet dik.

Wel weet ik uit ervaring dat dikke merries idd niet goed drachtig willen worden. Mijn Shetlandmerrie wilde ook nooit drachtig worden omdat ze te dik was.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:05

Als deze merrie dik is, dan hebben wij echt super moddervette paarden op stal staan (oke zijn momenteel dus te dik)....maar die zijn ook allemaal nog drachtig geworden tot nu toe (2 drachtig, 1 op de drie weken en 1 momenteel bij de hengst).

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:49

Inderdaad dat geldt bij ons ook , dan hebben wij dus ook tientonners en ik ben het niet eens met de stelling dat dikke paarden moeilijk drachtig worden, al wordt het dus wel gezegd ook door dierenartsen.
Maar alles bij ons op stal is drachtig van of de 1e inseminatie of de 2e en die zijn absoluut dikker dan deze haflinger, dus maak je geen zorgen Lachen

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:42

Ik vind deze Haf dus echt niet dik! Boos!

Maar ja onze Welshjes zijn dan ook echt megadik Haha! Eten is hun leven... <zucht> Maar ze zijn tot nu toe (de momenteel oudste krijgt nu haar 7de veulentje op rij) altijd onmiddelijk drachtig geworden. Het hangt misschien ook een beetje van het ras af? Dat dikke pony's vruchtbaarder zijn dan dikke paarden?

-xxxx- Nous Cool

Onze 5-jarige dikkerd heeft sinds dinsdag een meisje :o