Hengst voor deze merrie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Hengst voor deze merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 19:29

Na lang proberen is het me dan gelukt, althans, dat mag ik hopen.

Afbeelding

Dit is Unideux, Ohorn x Indoctro x Concorde x Zeoliet, net 3 jaar en is tussen de 1.72m en 1.73m groot. Ze heeft een goed karakter, nergens bang voor, beetje maf en heel erg slim tegelijk Haha!. Spring- of dressuurhengst het maakt niks uit, zolang ie maar geschikt is Haha!

Suggesties? Laat maar komen!!!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 19:30

hoop dat de foto goed genoeg is, anders heb ik nog wel andere...

Wij zaten zelf trouwens te denken aan Heartbreaker en later aan heartbreaker-zoon Orlando

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:48

IK heb geen verstand van springers, Ik zou toch een springen gerichte hengst uitzoeken met een leuke beweging. Numero Uno of misschien lovis corinth.
Anders zijn ook dressuur hengsten met een spring afstamming te proberen, bv een van de ferro zonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:53

Hoe beweegt de merrie? En nog belangrijker Haha! Hoe springt ze? Gaat ze dit jaar naar de keuring?

Met zo jonge merrie zou ik naar een bewezen hengst gaan, dan heb je iets beter beeld bij wat je zou kunnen krijgen.
Lovis Corinth lijkt mij geen optie, die heeft zelf niet echt veel lengte en is een wat popperig typje zo.

De merrie mag in mijn ogen nog wel wat meer lengte in het lijf hebben. Ze is hoogbenig en ook groot maar mist net wat lengte in de rug zo.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:09

leuke merrie (ze heeft een indoctro kontje) ik zou er zeker een springhengst opzetten. nee lovis zou ik ook niet doen is ook een halve pony. ze staat hoog op de benen. van haar hals kan je weinig zeggen zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:32

Ik denk dat Oklund heel goed zal passen, die geeft lengte en echte springpaarden!

Het is wat "inteelt/lijnenteelt" op Concorde maar dat is ver genoeg weg Haha!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:31

De schouder (lijkt) erg stijl, ze is idd mooi hoogbenig! Verder lijkt ze wel een behoorlijk hoge schoft te hebben (zeker gezien de houding op de foto's)

Misschien is Alabastro (www.stal-smeets.com) wel wat voor haar. Die is minder hoogbenig maar heeft superbewegingen (zowel van voor als van achter OK dan! )en maakt daarbij ook nog een goede sprong! Knipoog Daarnaast heeft hij een veel minder hoge schoft. Verder niet te vergeten een super karakter. Ook kan hij wel een grote merrie gebruiken.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:40

Rhea schreef:

Misschien is Alabastro (www.stal-smeets.com) wel wat voor haar.


Ik zou voor deze merrie toch een echte springhengst kiezen!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:45

Pipo schreef:
De merrie mag in mijn ogen nog wel wat meer lengte in het lijf hebben. Ze is hoogbenig en ook groot maar mist net wat lengte in de rug zo.

Dit is ook het eerste wat mij opviel. Ik denk iid dat ik bij deze merrie ook voor een springhengst zou gaan. Of een goede allrounder. Mocht je toch voor dressuurkiezen zou een ferrozoon in aanmerking kunnen komen. Met deze geringe informatie is het erg moeilijk om te kijken wat voor hengst bij deze merrie zou passen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:54

Ik zou gaan voor een goede allroundhengst. Misschien eentje met Pion bloed in als die er zijn. Weet ik dus niet direkt van buiten. Terugfokken naar Abgar zie ik wel zitten met die merrie.

Dat braaf zijn maar maf en intelligent tegelijkertijd komt van Abgar xx. Ik heb zelf een Abgar kleindochter gehad en die was net zo Haha!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:39

Samsam"]
[quote="Rhea schreef:

Misschien is Alabastro (www.stal-smeets.com) wel wat voor haar.


Ik zou voor deze merrie toch een echte springhengst kiezen!
[/quote]

Dat maakt voor hem toch niet uit, hij heeft zelf gezegt springen of dressuur en dan is Alabastro zeker geen slechte keuze voor de merrie.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:45

goed springhengst erop zetten, zou niet Olkund nemen, jouw merrie is al behoorlijk groot en volgens mij vergroot Oklund ook nogal. Weet zo 1,2,3 niet welke dan wel, daarvoor moet je meer van de merrie weten. Ook een foto waar zij helemaal goed op te zien is zou fijner zijn!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:50

Pipo schreef:
Hoe beweegt de merrie? En nog belangrijker Haha! Hoe springt ze? Gaat ze dit jaar naar de keuring?

Met zo jonge merrie zou ik naar een bewezen hengst gaan, dan heb je iets beter beeld bij wat je zou kunnen krijgen.
Lovis Corinth lijkt mij geen optie, die heeft zelf niet echt veel lengte en is een wat popperig typje zo.

De merrie mag in mijn ogen nog wel wat meer lengte in het lijf hebben. Ze is hoogbenig en ook groot maar mist net wat lengte in de rug zo.


Ze gaat dit jaar zeker naar de keuring. Springen doet ze fantaaastisch, komt snel van de grond, springt fel en met veel vermogen. Haar gangen zijn niet mega-spectaculair of zo, maar ze loopt wel mooi ruim en erg makkelijk. Haar hals is goed genoeg en de schoft valt wel mee, de rug zou idd wat verbeterd mogen worden ja.